Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-03, 20:27
  #1
Medlem
mmas avatar
Mors!

Har skaffat mig en sån skön lite makapär. Inhandlade den tillsammans med en liten usb-disk. Smidigt som fan.

Jag ser oftast xvid-filmer, vad jag vet går det även att se filmer som tex.

Wallander.Skytten.PROPER.SWEDISH.STV.PAL.DVDR-iNCOGNiTO
Då ser ju filen ut såhär: "inc-wask.img"

Hur gör jag för att kunna titta på den filen? Som img ser jag den inte i spelaren, döpte jag om den till iso så dök den upp, men gick inte spela.
Citera
2010-01-04, 15:59
  #2
Medlem
cumdrencheds avatar
Det är en DVD du har laddat ner och jag skulle inte tro att den spelaren stödjer image-filer (.iso, .img, .bin osv.).

Ladda istället ner filmer som ligger på (700MB, alt. 1300MB), och som då använder sig av filformatet .avi.
Citera
2010-01-04, 16:24
  #3
Medlem
jontepsgs avatar
Jag har också en sådan. Fast jag kör via nätet/routern.. Någon som vet om man kan manuellt uppdatera den, så att den hittar det senaste man laddat ner på datorn. T.ex. så tog det 1 dag för den att hitta ett Scrubs-avsnitt..
Citera
2010-01-04, 16:41
  #4
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumdrenched
Det är en DVD du har laddat ner och jag skulle inte tro att den spelaren stödjer image-filer (.iso, .img, .bin osv.).

Ladda istället ner filmer som ligger på (700MB, alt. 1300MB), och som då använder sig av filformatet .avi.

Jag är ganska väl bevandrad inom formaten, ser också det mesta på xvid osv, men vad jag har hört så stödjer den även DVDr.
Citera
2010-01-04, 17:26
  #5
Medlem
Ganymedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Mors!

Har skaffat mig en sån skön lite makapär. Inhandlade den tillsammans med en liten usb-disk. Smidigt som fan.

Jag ser oftast xvid-filmer, vad jag vet går det även att se filmer som tex.

Wallander.Skytten.PROPER.SWEDISH.STV.PAL.DVDR-iNCOGNiTO
Då ser ju filen ut såhär: "inc-wask.img"

Hur gör jag för att kunna titta på den filen? Som img ser jag den inte i spelaren, döpte jag om den till iso så dök den upp, men gick inte spela.

Nejnej, det där går inte, filen måste konverteras från IMG till ISO för att WDn ska spela den.
Att bara byta filändelse funkar inte.
Citera
2010-01-05, 22:27
  #6
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymede
Nejnej, det där går inte, filen måste konverteras från IMG till ISO för att WDn ska spela den.
Att bara byta filändelse funkar inte.
Har inte själv testat det men snacket går på nätet att DVD Decrypter konverterar IMG till ISO på ett smidigt sätt o funkar bra både på XP o Vista maskiner!?

http://www.dvddecrypter.org.uk
Citera
2010-01-05, 23:36
  #7
Avstängd
kstroms avatar
Du skulle köpt en "popcorn A200" som spelar img, iso, mkv osv osv ov för strax över tre tusen kroner i inköp! Eventuellt lite dyrare än den media spelaren du nu köpte.

Själv har jag en samsung tve med inbyggd media spelar som tar alla format jag någon sin stött på. Det är bara vissa ljud filer den inte klarar av att skicka ut i 5.1 ljud så då får jag se dem med vanlig stereoljud!

Kollade lite på din media spelare och det var ju ett bra pris och du får en hel del för 1000kr, hade ändå köpt en popcorn! De spelar fan upp allt som finns!
__________________
Senast redigerad av kstrom 2010-01-05 kl. 23:39.
Citera
2010-01-05, 23:58
  #8
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Själv har jag en samsung tve med inbyggd media spelar som tar alla format jag någon sin stött på. Det är bara vissa ljud filer den inte klarar av att skicka ut i 5.1 ljud så då får jag se dem med vanlig stereoljud!
Modellbeteckning? LCD/LED med inbyggd mediaspelare låter ju intressant.
Citera
2010-03-02, 19:42
  #9
Medlem
koljas avatar
Western Digital WD TV Live HD Media Player + NAS

Efter att ha fått spel på att kuta med USB stickor med AVI-er till min DVD spelare spontanköpte jag en Western Digital WD TV Live HD Media Player (http://www.inet.se/recensioner/63042...d-media-player) från INET igår.

Kan jag använda spelaren tillsammans med min NAS via nätverket eller behöver jag köpa en extern hårddisk också? Ser i manualen att all dokumentation förutsätter att man har en extern HD kopplad direkt till mediaspelaren, men det måste väl fungera att streama eller?
Citera
2010-03-03, 15:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolja
Efter att ha fått spel på att kuta med USB stickor med AVI-er till min DVD spelare spontanköpte jag en Western Digital WD TV Live HD Media Player (http://www.inet.se/recensioner/63042...d-media-player) från INET igår.

Kan jag använda spelaren tillsammans med min NAS via nätverket eller behöver jag köpa en extern hårddisk också? Ser i manualen att all dokumentation förutsätter att man har en extern HD kopplad direkt till mediaspelaren, men det måste väl fungera att streama eller?
Funkar bra!
Citera
2010-03-03, 16:40
  #11
Medlem
koljas avatar
Tack, det fungerar finfint
Citera
2010-03-25, 20:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymede
Nejnej, det där går inte, filen måste konverteras från IMG till ISO för att WDn ska spela den.
Att bara byta filändelse funkar inte.


Jag har en wd hd tv live, och att byta från 1234.img till 1234.iso fungerar alldeles gott och väl.

Alla filer hittills har fungerat, (haft den i ca 3 månader)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback