2022-08-29, 18:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Jag skulle iallafall finna en sådan podd intressant. Om det inte är en gäst motsvarande Tom Delonge fast i bigfoot frågan, men det är väl omöjligt att hitta Fast det hade iofs funkat det också av andra skäl Var rätt komiskt.

EDIT: David Paulides är alltså han som skrivit missing 411. Tänkte faktiskt fråga dig om du eventuellt hört några av dessa fall, och kunnat kopplat det till bigfoot eller liknande. Lyssnat på några avsnitt som gäller dom fallen i youtube kanalen: MrBallen. Förjävla bra storyteller.

Paulides har skrivit 411-böckerna och är myntare av begreppet 411 vad jag förstår. Trots att han tidigare har tillbringat tid med the natives och tydligen gjort ett stort arbete med sina två böcker om "bigfoot" är det inget han tar upp i sin YT-kanal som skall fokusera på försvunna personer. Sen något år tillbaka, eller sedan Bens suicid har han öppnat för psykisk ohälsa och politiska spörsmål.

Det fungerar inte felfritt.

Men angående missing people förnekar han sig vara konspirationsteoretiker eftersom han inte presenterar några teorier, bara fakta. Och det är ju sant.

Det här var väl redan bekant men i poddväg kanske det finns tips du inte hört? (Jag skall reda upp mina tips.)

Mr Ballen har en 411-fil för några av dom här fallen.
Citera
2022-08-29, 18:59
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag tror att du kan finna bra lyssning i dessa poddar; Sasquatch Chronicles, The Confessionals,
The Paranormal Portal. Sökorda och du kan få bra vittnesmål.
Citera
2022-08-31, 23:37
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag vet inget om det paranormala. Jag ser den här troliga predatorn som ett däggdjur. Jag är helt ointresserad av det paranormala. Jag har protesterat för att tråden ligger fel. Men jag får förstås närma mig den saken om det lutar åt det hållet.

Min cementhjälp har iaf krackelerat.

Bigfoot i nordamerika ligger i området mellan folktro och kryptozoologi.

Det finns många vittnen och fotografier och vissa märkliga (ap-)filmer.
Det finns expert utlåtanden från primatologer som inte utesluter att en aka lever i nordamerika (som inte är människa).

Vissa saker går nog att fejka, medan annat är svårt att förklara.

Det är märkligt att man i skogen i Kentucky hittat miljö-dna (eDNA) från schimpanssläktet, men det kan ju varit planterat där oxå.
https://press.discoveryplus.com/para...d-dna-results/

Hittar man miljö-DNA från schimpanssläktet på flera hundra platser i USA långt ut i i naturen, då kanske det finns något där.

Men varför blir de aldrig trafikdödade, som andra djur och människor?
Citera
2022-09-01, 12:27
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr

Jag såg expedition bigfoot på discovery igår.

Ett märkligt fenomen är att ljussken i luften ofta observeras i skogen nära bigfoots.
Teamet filmade tre vita lysande ljuskällor över trädtopparna mitt i natten.

Det är totalt omöjligt att en art av primat (som inte är människa) skulle kunna skapa lysande ljussken över skogen.
Det är antingen ett fejk fenomen ex att någon skickar upp en drönare (troligast), eller ett paranormalt fenomen.

I Sverige har vi haft ljussken från lyktgubbar, paranormalt, men inte ett enda djur i IRL-världen förutom människor kan åstadkomma större ljussken.

Ljusskenen över skogen där bigfoot håller till talar för antingen fejk eller folktro, inte att det är en vilt levande apa.
Citera
2022-09-09, 19:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
...
Men varför blir de aldrig trafikdödade, som andra djur och människor?

Jag vill påstå att amerikaner på landsbygden idag är väl bekanta med the Natives berättartradition eller har erfarenheter av dessa primater. Amerikaner i städer kan fortfarande göra sig lustiga över de som tror på "bigfoot". Men från Florida till östra Texas, upp i bergskedjan som går nästan upp till Canada i öst och sen från västra sidan, från Californien, Oregon, genom Washington till BC i Canada är folk lokalt väl bekanta med denna primat.

Den har blivit påkörd vid flera tillfällen.

Jag har skrivit ganska frekvent i tråden men jag är övertygad om att det finns läsare som är mer pålästa än jag.
Citera
2022-09-09, 19:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Jag såg expedition bigfoot på discovery igår.

Ett märkligt fenomen är att ljussken i luften ofta observeras i skogen nära bigfoots.
Teamet filmade tre vita lysande ljuskällor över trädtopparna mitt i natten.
.

Vet ej. Kan inte riktigt ta till mig dessa vittnesmål om Orbs (orber?)(vad kallar vi sånt på svenska?) som vittnas om samtidigt som Sasquatch/Sabe är i närheten. Det flyger fortfarande över mig.
Citera
2022-09-09, 19:56
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Vet ej. Kan inte riktigt ta till mig dessa vittnesmål om Orbs (orber?)(vad kallar vi sånt på svenska?) som vittnas om samtidigt som Sasquatch/Sabe är i närheten. Det flyger fortfarande över mig.

I programet Expedition Bigfoot på discovery syntes orber, ljuspunkter mitt i natten över träden.
De går i o f s att fejka med en tyst drönare med lampor. Mireya tyckte dessutom hon hörde ljud av en bil därefter.

De filmade en stor upprättgående varelse med värmekamera.
Det hade gått att fejka genom att låta en
7fot, 210 cm lång sumobrottare med bar överkropp gå genom skogen på natten, med bara byxor och mössa men bar överkropp.

Teamet hittade bl a ett vitt ko-kranium i en tjärn, inte ens några alger som hunnit växa på det och ingen skit på det. Kan fejkas genom att köpa ett kranium och dumoa i vattnet.
Programmet filmade långt ut i skogen, visar inga bilder på kohagar, det talar för fejk.

Experterna i programmet blir nog bedragna.

Att jag tror programmet är fejjk är inget bevis för att bigfoot inte finns.
Kanske finns bigfoots även om det oxå finns fejkande människor/tv-team.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2022-09-09 kl. 19:58.
Citera
2022-09-09, 20:02
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:

Den har blivit påkörd vid flera tillfällen.

.
Vilka polisdistrikt har tagit hand om kropparna av påkörda bigfoots?

Vilka försäkringsbedrag har ersatt skador efter att bigfoots blivit påkörda?

Var förvaras deras kroppar?

Nej, jag tror inte bigfoots blivit trafikdödade på riktigt, det är bara rykten.
Citera
2022-09-09, 20:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Vilka polisdistrikt har tagit hand om kropparna av påkörda bigfoots?

Vilka försäkringsbedrag har ersatt skador efter att bigfoots blivit påkörda?

Var förvaras deras kroppar?

Nej, jag tror inte bigfoots blivit trafikdödade på riktigt, det är bara rykten.

Ber om ursäkt att jag hoppade över din föregående post. Men, tar du del av någon media från US eller Canada regelbundet? Om Ja, tar du del av någon varierad media (= där folket talar)?
Citera
2022-09-09, 20:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag ids inte täcka för utländsk media under decennier och sekler. Svensken får söka, om denne är intresserad.
Citera
2022-09-09, 21:23
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag får tipsa om The Facts by How to Hunt. Finns på YT. Se några avsnitt.

https://www.youtube.com/c/proguide66
Citera
2022-09-10, 17:44
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ber om ursäkt att jag hoppade över din föregående post. Men, tar du del av någon media från US eller Canada regelbundet? Om Ja, tar du del av någon varierad media (= där folket talar)?

Du misslyckades att redovisa var de trafikdödade bigfoots finns förvarade, vilka polisdistrikt som varit involverade och vilka försäkringsbolag som varit involverade för bilskador.
Istället insinuerade du att jag är dåligt påläst.

Fanns det verkliga trafikdödade bigfoots, om det var verkligheten och fakta, då talar bevisen för sig själva.
Bilder, artiklar?

Nej, bigfoots har aldrig blivit trafikdödade, då skulle du inte avleda med att säga att jag behöver läsa på bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in