Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
bl a är amerikanska nationalparker en miljardindustri.
Denna skulle förändras i grunden om dessa varelsers existens tydliggjordes!

Du menar att någon entitet vill förhindra nationalparkerna från att tjäna enorma pengar på det jätteuppsving det hade inneburit ifall det blev känt att de har bigfoots?

Då uppstår förstås frågan vem. Konkurrerande nationalparker? Friluftsfientliga frimurare som försöker driva samtliga nationalparker i konkurs? ZOG som vill hindra gojerna från att vistas i naturen bara för att jävlas? Eller betalar månne CIA nationalparkerna för att smuggla knark/tvätta pengar/testa hemliga vapen och vill att de ska vara beroende av dessa pengar så att de inte frestas att blåsa i visselpipan?
Citera
2024-10-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja, det är märkligt det där. Vi har filmer från Mars och combat footage från Ukraina och Gaza i 4k Ultra HD, men så fort det rör sig om Bigfoot och UFO:n så är det inspelat med en tegelsten. ¯\_(ツ)_/¯

Vad jag har hört så lever Bigfoot ihop med Elvis och Hitler i en bunker på Area 51. (Det verkar va Elvis som är tjejen i det 3-partdföehållandet)
True Story, jag litar helt på killen som sa det, han spår i kaffesump under LSD-trippar som han brukar ta ibland när han har tråkigt, och han har aldrig haft fel en enda gång (tror jag).

Han ska försöka spel in nästa trip så fort som han får chippet inplanterat av Elon.
Citera
2024-10-07, 21:03
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
bl a är amerikanska nationalparker en miljardindustri.
Denna skulle förändras i grunden om dessa varelsers existens tydliggjordes!
Amerikanska nationalparker besöks av miljoner olika personer varje så varför har ingen av dom hittar kvarlevorna efter en Bigfoot???
Citera
2024-10-07, 21:05
Medlem
KlappMungons avatar
Fantastiska nyheter för er kryptozoologer. Nu vet ni ju var de håller till. Nu är det bara att rigga åtelkameror och börja samla in DNA-prover. Förr eller senare måste ni t o m kunna hitta ett kadaver.
Citera
2024-10-07, 21:07
Medlem
Kul! Jag är intresserad om den nära släktingen Smallfoot finns i de kanadensiska klippiga bergen. Det sägs det i alla fall.
Citera
2024-10-07, 21:09
Moderator
Ämnen sammanfogade.
Länk till startinlägg i infogad tråd: Video!: Bigfoot syns tydligt, slutdiskuterat nu?

/Moderator
Citera
2024-10-08, 16:10
Medlem
RadiationSantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Fantastiska nyheter för er kryptozoologer. Nu vet ni ju var de håller till. Nu är det bara att rigga åtelkameror och börja samla in DNA-prover. Förr eller senare måste ni t o m kunna hitta ett kadaver.

Behövs det ens det?
Bara en bajskorv eller pälstuss borde ju räcka.
Hur mycket jag än skulle vilja att bigfoot fanns så måste jag tyvärr ställa mig tvivlande.
Citera
2024-10-09, 07:50
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadiationSanta
Behövs det ens det?
Bara en bajskorv eller pälstuss borde ju räcka.
Hur mycket jag än skulle vilja att bigfoot fanns så måste jag tyvärr ställa mig tvivlande.

Det räcker med att se på bild- och fimmaterialets struktur för att se att det inte finns några tecken till att Bigfoot finns.

Att det bara blev skakiga och ofokuserade filmer med Super-8-kameror gick till nöds att argumentera för (även om en liten del rent slumpmässigt borde haft rätt exponering och fokus).

Att det idag, när alla har ljuskänsliga kameror med autofokus, autoexponering och t o m ofta elektronisk bildstabiliisering, fortfarande bara finns dåliga filmer kan bara ha en enda förklaring:

Det är bara när filmerna är av katastrofalt dålig kvalitet man kan inbilla sig att man ser Bigfoot i dem.

Hade det varit Bigfoot man såg i de dåliga filmerna så skulle det också ha funnits en massa bra filmer idag.
Citera
2024-10-10, 16:41
Medlem
RadiationSantas avatar
Ja, jag håller med.
Den oursäktligt usla bildkvaliteten är, minst sagt, fördömande.
Ursäkten att "folk blir rädda och skakar av skräck" när de ser en påstådd bigfoot på håll köper jag inte.
Om någon kan ha stadig hand och filma en björn (som är ett dokumenterat ganska farligt djur) så kan man fanimej filma en apa på flera hundra meters håll utan att genomgå ett "grand mal".

Så, som sagt, trots önsketänkande från mig måste jag tyvärr utgå från att bigfoot-bilder-film i bästa fall rör sig om felidentiferingar av existerande djur eller aktivt bedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in