Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-15, 11:24
  #1
Medlem
Tjena!

Hur kan man lösenordsskydda en fil. Jag menar inte att använda lösenordsfunktionen i word. Det måste finnas något externt program?
Det ska väl fungera med rar/zip men det fungerar inte för mej.

Tack på förhand!
Citera
2004-02-15, 11:46
  #2
Medlem
skalizs avatar
Winzip: Options > Password...
Winrar: File > Password
Citera
2004-02-15, 20:38
  #3
Medlem
Ladda ned och installera Quickcrypt. Högerklicka på filen och välj encrypt, voila den är krypterad. Högerklicka igen och välj decrypt, du kan använda den igen. Tar ingen tid att kryptera alls och allmänt mycket smidigt.
Citera
2004-02-15, 22:10
  #4
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neanderthalaren
Ladda ned och installera Quickcrypt. Högerklicka på filen och välj encrypt, voila den är krypterad. Högerklicka igen och välj decrypt, du kan använda den igen. Tar ingen tid att kryptera alls och allmänt mycket smidigt.

låter ju inte särskillt säkert?
Citera
2004-02-15, 23:23
  #5
Medlem
Snabelmackas avatar
Eller så kan man ju använda windows egen kryptering. Då kan bara användaren läsa filen. samt ev administrator som skapat användaren som krypterat. Men är du admin så kan ingen annan användare läsa den.

Högerklicka på en mapp - egenskaper - avancerat - kryptera för att skydda data.
Citera
2004-02-16, 09:03
  #6
Medlem
Skaliz, det fungerar inte som sagt. Måste väl ordna en crack till winrar antar jag.

Någon som vet något bra program då?
Det där med windows fungerar inte heller och är ändå inget intressant för mig.

Jag vill kunna skicka en textfil som har ett lösenordsskydd. Så enkelt är det :P

Tack på förhand!
Citera
2004-02-16, 09:13
  #7
Medlem
Kolla på Download.com

där finns ett antal program som gör det du vill. många av dem gratis. Jag använder t.ex EasyCrypt, fungerar alldeles utmärkt. Du kan ställa in nyckellängd mm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback