2012-11-27, 20:10
Medlem
Jullsans avatar
Grymt avsnitt. Al Capones entr p slutet var jvligt skn
Citera
2012-11-27, 20:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Grymt avsnitt. Al Capones entr p slutet var jvligt skn
Kndes som ngot vr avatar skulle kunna ha gjort ocks
Citera
2012-11-28, 12:39
Medlem
jappanDA1337s avatar
FYYYYYYY FAAAAAAAN vad bra det e11 var, ingen Margaret och massa action!!!
Hoppas att Harrow tar ver efter Slater och att Margaret drar, tycker hon tar alldeles fr mycket tid av programmet..
Citera
2012-11-28, 18:04
Medlem
Sokans avatar
Ni som klagar p Margaret att det tog fr mycket tid osv..

Det behvs lungna scener som bryter av gangster storyn, jag tycker scenerna tillfr ngot fr att man fr en knsla fr hur det var p den tiden. Krlekshistorian r ju vacker och slutade i katastrof och var ocks en tillgng fr serien enligt mig.

Skulle det bara vara gangstertjafs hela tiden s tror jag inte att serien hade blivit s bra som den r. Jag hller dock med att detta var det bsta avsnittet p vldigt lnge men det blev det p grund utav man har byggt upp denna stmningen ver tid.

Vi har ju under ganska lng tid ftt lra knna de olika "historierna" och nu r det dags att man vver samman dem. T.ex. att Copone kommer till Nucky och vice versa!
Citera
2012-11-28, 18:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokan

Det behvs lungna scener som bryter av gangster storyn, jag tycker scenerna tillfr ngot fr att man fr en knsla fr hur det var p den tiden. Krlekshistorian r ju vacker och slutade i katastrof och var ocks en tillgng fr serien enligt mig.

Skulle det bara vara gangstertjafs hela tiden s tror jag inte att serien hade blivit s bra som den r. Jag hller dock med att detta var det bsta avsnittet p vldigt lnge men det blev det p grund utav man har byggt upp denna stmningen ver tid.

Vi har ju under ganska lng tid ftt lra knna de olika "historierna" och nu r det dags att man vver samman dem. T.ex. att Copone kommer till Nucky och vice versa!
Det r samma personer/generation som klagar att det r fr mycket drama/intriger/kvinnor etc etc i The Walking Dead som spyr galla om Boardwalk Empire s fort Margaret eller dylik dyker upp och fr tid i rutan.
Citera
2012-11-28, 19:58
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokan

Det handlar inte om de lugna scenernas vara eller icke vara, jag hller med om att det behvs mer n gangsterdrama hela tiden. Det handlar om att de scenerna var mindre engagerade, vilket antagligen beror p ett kasst jobb av manusfrfattarna. Knns som att de blev beordrade av HBO-bossarna att skriva in ngra Margaretscener (kanske fr att locka kvinnlig publik, vem vet), s de skrev ihop nn random skit p en kvart och la resten av sin energi p gangsterstoryn.
Citera
2012-11-28, 21:44
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Det handlar inte om de lugna scenernas vara eller icke vara, jag hller med om att det behvs mer n gangsterdrama hela tiden. Det handlar om att de scenerna var mindre engagerade, vilket antagligen beror p ett kasst jobb av manusfrfattarna. Knns som att de blev beordrade av HBO-bossarna att skriva in ngra Margaretscener (kanske fr att locka kvinnlig publik, vem vet), s de skrev ihop nn random skit p en kvart och la resten av sin energi p gangsterstoryn.

Jag upplever d inte Margarets scener som random skit, verkligen inte. Bara det dr med kampen fr att ge kvinnor mdravrd r ju nt som speglar 20-talet och i mitt tycke ger serien trovrdighet.
Citera
2012-11-29, 16:41
Medlem
Fick fr frsta gngen i mitt liv gshud efter att ha sett ett serieavsnitt. Det har varit en lng, lng uppbyggnad infr det som hnder nsta avsnitt. Lngtar.
Citera
2012-11-29, 17:10
Medlem
NirvanAs avatar
Jag blir s jvla frbannad, men det r vl grejen nr det r baserad p verkliga personer

Sitter och flippar mellan kanalerna p tvn medan jag ter eftermiddagskk ocks sekunden jag hamnar p tv10 s hr man och ser texten som avsljar vad som kommer hrnest i boardwalk empire... (kanske inte i nsta avsnitt men inom nrmsta tiden iaf)

Vad fan r sannolikheten att detta intrffar
Citera
2012-11-29, 18:22
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag blir s jvla frbannad, men det r vl grejen nr det r baserad p verkliga personer

Sitter och flippar mellan kanalerna p tvn medan jag ter eftermiddagskk ocks sekunden jag hamnar p tv10 s hr man och ser texten som avsljar vad som kommer hrnest i boardwalk empire... (kanske inte i nsta avsnitt men inom nrmsta tiden iaf)

Vad fan r sannolikheten att detta intrffar

Du verkar ha ett behov av att skriva spoilers i den hr trden. Ta ett steg tillbaka nu tack!
Det r bara ngra dagar till nsta avsnitt.
Citera
2012-11-29, 18:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Du verkar ha ett behov av att skriva spoilers i den hr trden. Ta ett steg tillbaka nu tack!
Det r bara ngra dagar till nsta avsnitt.
Jag har verkligen inte spoilat, jag r sjlv arg fr att tv10 spoilat fr mig, sekunden jag flippar till kanalen s avsljas det, can you believe it......... jag har maximal otur...

(Det var allts en dokumentr om de verklighetsbaserade karaktrerna som terfinns i boardwalk empire)
Senast redigerad av NirvanA 2012-11-29 kl. 18:42.
Citera
2012-11-29, 20:35
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kndes som ngot vr avatar skulle kunna ha gjort ocks

Haha ja

Tony Soprano <3
Citera
hbo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera