2013-11-11, 14:36
Medlem
Vill Johonny Torrio dda Al Capone pga att Al ville "tvinga" ut honom (pension)?

Agent Warren Knox verkar inte att glad ver J. Edgar Hoover med tanken p frra avsnittet under middagen nr Hoover inte sade att det var Agent Warren Knox id. Nu nr Agent Warren Knox kommer med den goda nyheten med Hoover men Hoover skickade vidare "uppdraget" till ngon annan.

Nsta avsnitt kan komma bli intressant pga Enoch "Nucky" Thompson, Albert Chalky White, Dr. Valentin Narcisse, Edward Bader och Joe Masseria.
Citera
2013-11-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabin
Chalky har undkommit dden fr andra gngen, hoppas verkligen att han inte dr.

Denna gng kanske han tom tror att Nucky svikit honom.

Den dr "doktorn" i samarbete med Masseria, lite ovntat men han kommer nog vara dd frr eller senare.

I denna serien har karaktrer som inte existerade i verkligheten en tendens att d, negerdoktorn vs Chalky blir nog slutet av denna hstssong och jag har en knsla utav att Richard kommer vara med p ett hrn nr det gller Chalkys hmnd p Doktorn.

Nucky vs Masseria blir nog vrssongens hjdpunkt.

Gllandes FBI agenten som ddar folk lite som han vill, han dr nog snart han med.

Bra skrivit. ven fast jag inte vill vara en buzzkill, s vill jag bara sga att det inte finns ngon vrssong fr Boardwalk Empire (fruktansvrt synd), de kr 12 avsnitt/r.

Lite punkter frn grdagen:

*Har Eli ftt nog av Knox? Kommer han kanske pst till Nucky and Doyle r rttan? En bra anledning fr Nucky att casha in 500k d.

*Tror Chalky som sagt att Nucky bedrog honom? Hur isfall kommer det sluta?

*Kanske ska ta tillbaka vad jag sa om att dda Knox och hans partner inte skulle rcka.. Verkar som de r de enda som bryr sig om syndikatet, drfr kanske Eli kan plocka dem iaf.

*Gillar hur dubbelbottnade manusfrfattarna fr BE r ibland, dr det r upp till tittaren att tolka scenerna. Chicago denna vecka var ett exempel. Varfr stack Torrio precis d? Var det han eller det uppenbara, Hymie? I slutndan br det varit Hymie dock.

*Nucky + Meyer = guld.. Nstan bttre n en liknande scen frn frsta ssongen.

*"who the fuck do you think you are?"
Senast redigerad av IgnazioWolfLupo 2013-11-11 kl. 15:00.
Citera
2013-11-11, 15:18
Medlem
TheBITs avatar
meyer r s jvla hal allts
Citera
2013-11-11, 16:01
Medlem
Cuprums avatar
Tror inte Torrio ligger bakom.

Historiespoilers:

Spekulerar lite, Knox kanske kan f BI att ge sig p Narcisse. Han r bde heroingangster och politisk radikal, win-win fr Knox och Hoover.
Senast redigerad av Cuprum 2013-11-11 kl. 16:04.
Citera
2013-11-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum

Historiespoilers:

Spekulerar lite, Knox kanske kan f BI att ge sig p Narcisse. Han r bde heroingangster och politisk radikal, win-win fr Knox och Hoover.

Historiskt r du ganska korrekt, srskilt med tanke p att du stter pension med "".

Vad det gller BoI s tror jag du kan ha ntt p gng dr. Hoover r inte alls intresserad av vad Knox frsker visa och vill fokusera p Garvey som han har en informatr i nrheten av. Nu, om Eli kan bara bertta vad som hnder med Nuck, eller om Gaston Means byter sida, kanske de kan komma upp med en plan att fixa det dr. Kanske de kan erbjuda Hoover Narcisse i utbyte mot att de backar undan frn dem. Hoover's svagheter lg i betting och mn som jag frstr det, det skulle kunna utnyttjas av brderna.
Senast redigerad av IgnazioWolfLupo 2013-11-11 kl. 16:54.
Citera
2013-11-11, 17:05
Medlem
Torrio och Als brk vara bara ett villospr, serien insinuerar att det r north side gang som gett sig p Capone, kriget mellan dem slutade inte vid Obanions dd, det var d det brjade p riktigt, slutar vl 1929, efter valentinmassakern.
Citera
2013-11-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum

Historiespoilers:

Kan mycket vl vara s!
Citera
2013-11-11, 18:09
Medlem
elefantbajs2100s avatar
r vl inte jttesvrt att lista ut att "denna ssongens Gyp Rosetti" r den dr doktorn. S han frsvinner nog ganska snart.

Chalky r jag ganska vertygad om att han tror att det var Nucky som frrdde honom. Spnnande och se vem det r han besker i nsta avsnitt.. Farsan?
Citera
2013-11-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elefantbajs2100
Spnnande och se vem det r han besker i nsta avsnitt.. Farsan?

Skulle tro att den han besker r
Citera
2013-11-11, 18:15
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnazioWolfLupo
Skulle tro att den han besker r
Yes det stmmer.
Citera
2013-11-11, 18:52
Medlem