Citat:
Ursprungligen postat av
Sabin
Chalky har undkommit dden fr andra gngen, hoppas verkligen att han inte dr.
Denna gng kanske han tom tror att Nucky svikit honom.
Den dr "doktorn" i samarbete med Masseria, lite ovntat men han kommer nog vara dd frr eller senare.
I denna serien har karaktrer som inte existerade i verkligheten en tendens att d, negerdoktorn vs Chalky blir nog slutet av denna hstssong och jag har en knsla utav att Richard kommer vara med p ett hrn nr det gller Chalkys hmnd p Doktorn.
Nucky vs Masseria blir nog vrssongens hjdpunkt.
Gllandes FBI agenten som ddar folk lite som han vill, han dr nog snart han med.
Bra skrivit. ven fast jag inte vill vara en buzzkill, s vill jag bara sga att det inte finns ngon vrssong fr Boardwalk Empire (fruktansvrt synd), de kr 12 avsnitt/r.
Lite punkter frn grdagen:
*Har Eli ftt nog av Knox? Kommer han kanske pst till Nucky and Doyle r rttan? En bra anledning fr Nucky att casha in 500k d.
*Tror Chalky som sagt att Nucky bedrog honom? Hur isfall kommer det sluta?
*Kanske ska ta tillbaka vad jag sa om att dda Knox och hans partner inte skulle rcka.. Verkar som de r de enda som bryr sig om syndikatet, drfr kanske Eli kan plocka dem iaf.
*Gillar hur dubbelbottnade manusfrfattarna fr BE r ibland, dr det r upp till tittaren att tolka scenerna. Chicago denna vecka var ett exempel. Varfr stack Torrio precis d? Var det han eller det uppenbara, Hymie? I slutndan br det varit Hymie dock.
*Nucky + Meyer = guld.. Nstan bttre n en liknande scen frn frsta ssongen.
*"who the fuck do you think you are?"