Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-19, 11:52
  #1
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Hej kan ni ge förslag på vilken piptobak som ni tycker smaka gott?
Jag mennar kalmar nyckel är man rätt less på nu måste jag medge
Så förslag vore trevligt.. Om man kan köpa på nätet funkar också bra.. address isådanafall så man kan kolla diverse priser och jämföra m.m.
Citera
2004-02-19, 13:06
  #2
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Gack åstad till http://www.brobergs.com eller http://www.cigarrummet.com ...Där har dom det mesta i pipväg...

Personliga favoriter som rekommenderas är:
Blå Caledonian...Den nästan vackra eftersmaken är inte att leka med...

Brobergs Burley...Ren burleytobak...Smakar lite åt nougathållet...

Rattrays Black Mallory...Här pratar vi tobak för folk med hår på bröstet...Massor med svart latakia i den...Brukar få omgivningen att skrika om miljöbrott när man tänder en skål sånt...
Citera
2004-02-19, 14:57
  #3
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Jag läste lite om macbarrens också eller hur det stavas.. ¨något dansktillverkat..
Det såg lovande ut.

Tack för länkarna
Citera
2004-02-19, 16:00
  #4
Medlem
Skägg-Krales avatar
Jag gillar Davidoff. Goda blandningar.
Citera
2004-02-20, 11:57
  #5
Medlem
Kalimans avatar
jag är inte direkt stor konsument at tobak men jag o några polare köpte vanilj piptobak det smakade finfint men jag har inget att jämnföra med på piptobaks fronten
Citera
2004-02-21, 05:43
  #6
Medlem
Svavels avatar
Röker ni pipa pojjkar (med bara tobak asså) ? Min farfar röker pipa
Trodde de va lite ute
Citera
2004-02-21, 13:42
  #7
Medlem
Kalimans avatar
nja jag rullar joppar av piptobak för min pipa vart lite otrevlig att andvända efter våra bongar vi gjorde med den :/ (allt tätnings tuggummi ville inte försvinna)

men jag tycker det är hårt med pipor jag har alltid gillat pipor sen jag fick lukta på farfars piptobak ur påsen *drömer tibax*
Citera
2004-02-21, 14:00
  #8
Medlem
Skägg-Krales avatar
Jag tar på mig min hatt och rökar pipa. Det är kultur det. Och kanske läser kapten stofil. Där har ni en piprökare som heter duga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback