Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-24, 17:34
Medlem
“Backward evolution” spawns ape-like people.
http://www.world-science.net/exclusi...unertanfrm.htm
har nån sett dokumentären om denna turkiska familj, jag missade den när den gick på tv ett bra tag sedan.
Citera
2010-01-25, 16:25
Medlem
Insignificunts avatar
Den är ett bra exempel på vad som menas med pseudoscience.
Citera
2010-01-25, 18:02
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Den är ett bra exempel på vad som menas med pseudoscience.
Bara för att du inte tror på det och tycker att det verkar konstigt så betyder det inte att det är pseudovetenskap. Du uppfattas som provocerande naiv bara så att du vet.
Citera
2010-01-25, 18:35
Moderator
Hamilkars avatar
Något exempel på backward evolution - vad det nu egentligen skulle vara - är knappast denna familj. De bilder på familjemedlemmars fyrfotagång som visas är påtagligt olika den knoggång med mer upprätt kropp som våra förfäder hade. Deras kroppsställning pekar snarast på att primärdefekten är en balansdefekt, dvs att de kryper för att de inte kan hålla balansen säkert på två ben.
Citera
2010-01-25, 19:06
Medlem
Krappfiskarns avatar
Men nu har ingen hominid tagit sig fram på det sättet, vilket är ganska tydligt om man någonsin sett en video med t.ex. schimpanser eller gorillor.
Citera
2010-01-25, 19:11
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Bara för att du inte tror på det och tycker att det verkar konstigt så betyder det inte att det är pseudovetenskap. Du uppfattas som provocerande naiv bara så att du vet.

Nej, du uppfattas däremot som ännu mer välförtjänt av min kritik i och med vad precis skrivit. Men uppenbarligen har du inte lyssnat till mitt råd. Överväg att skriva i andra forum än G, M och E då du endast kommer göra dig till åtlöje här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in