Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-26, 16:53
  #1
Medlem
Tjohej! Jag söker efter en bärbar speldator.
Dvs en bärbar dator som klara lite mer krävande spel, CoD, WoW, (Crysis) osv.
Vill även att datorn ska vara hyffsatt "lätt" och snygg.
Prisklass: 5 - 10.000
Någon som har ett tips?
Citera
2010-01-28, 05:11
  #2
Medlem
Bassplays avatar
I MIN erfarenhet lyckas man inte med detta för dom pengarna tyvärr..

Räkna med 15000 iallafall om du vill ha prestanda ur en laptop ..
Dock så beror det ju lite på också, är det viktigt för dig att kunna ''maxa'' grafik?'
Om inte, kan du säkert hitta något schysst för dom pengarna.

Mvh Bassplay

Edit : WoW är inget krävande spel
Citera
2010-01-28, 05:14
  #3
Medlem
bowlingjockes avatar
http://www.inet.se/artikel/1968801/a...dows-7-premium
Acer Aspire 5738ZG
5 990 kr

Den borde väl kunna klara av de flesta spelen?
Beställde nämligen en sån häromdan
Citera
2010-01-28, 12:03
  #4
Medlem
viggels99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
http://www.inet.se/artikel/1968801/a...dows-7-premium
Acer Aspire 5738ZG
5 990 kr

Den borde väl kunna klara av de flesta spelen?
Beställde nämligen en sån häromdan
Dagens garv.

Nej
Citera
2010-01-28, 15:35
  #5
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viggels99
Dagens garv.

Nej
Hm.. hur ska jag tolka detta då..
Fel val av dator? Är den dålig?
Citera
2010-01-29, 00:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viggels99
Dagens garv.

Nej

Din jävla idiot. Utveckla dina åsikter eller håll käft.
Citera
2010-01-29, 02:31
  #7
Medlem
tror absolut att den klarar dom flesta spelen ska köpa mig en själv =)
Citera
2010-01-29, 07:44
  #8
Medlem
Teknistmajjans avatar
Den såg ut och vara rätt prisvärd i mitt tycke. Nu skulle jag aldrig i hela mitt liv köpa en laptop för att spela på. Än mindre köpa en släpbar laptop, vid 13" går min gräns, samt 1.6 kg.

Dock så har man väl alltid ett problem med bärbara datorer. Du kommer nog klara av många spel som finns nu och de som kommer här närmast men inom en snar framtid kommer datorn kännas aningen utdaterad. Det finns en anledning till varför dom kan bygga en sådan dator för under 6000:-

Visserligen är det ingen anledning att inte köpa en kan man tycka. Frågan är hur bra fläktarna är i den, hur varm den blir känns väldigt viktigt i mitt tycke.
Citera
2010-01-29, 09:32
  #9
Medlem
kleskens avatar
Den där Acern är helt klart okej och klarar nog de flesta spelen, dock inte på max, men ska du ha en bärbar dator som klarar nya spel på max så får du nog gå upp till runt 15-20k.
Citera
2010-01-29, 10:04
  #10
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teknistmajjan
Den såg ut och vara rätt prisvärd i mitt tycke. Nu skulle jag aldrig i hela mitt liv köpa en laptop för att spela på. Än mindre köpa en släpbar laptop, vid 13" går min gräns, samt 1.6 kg.

Dock så har man väl alltid ett problem med bärbara datorer. Du kommer nog klara av många spel som finns nu och de som kommer här närmast men inom en snar framtid kommer datorn kännas aningen utdaterad. Det finns en anledning till varför dom kan bygga en sådan dator för under 6000:-

Visserligen är det ingen anledning att inte köpa en kan man tycka. Frågan är hur bra fläktarna är i den, hur varm den blir känns väldigt viktigt i mitt tycke.
Nej, i huvudsak är det nog inte spel som jag har tänkt, utan mer att datorn är snabb, pålitlig och bra med minne. Fast kommer såklart spela lite krävande spel, som The Sims 3 bl.a.
Har såklart läst lite recensioner om den datorn, och en här på FB säger iaf att den är tyst och bra.

Citat:
Ursprungligen postat av klesken
Den där Acern är helt klart okej och klarar nog de flesta spelen, dock inte på max, men ska du ha en bärbar dator som klarar nya spel på max så får du nog gå upp till runt 15-20k.
Jo.. fast man köper ju inte direkt en bärbar dator för så stora astronomiska summor
Då köper jag mycket hellre en skitbra gaming-dator.
Citera
2010-01-29, 10:09
  #11
Medlem
Teknistmajjans avatar
Jag skulle nog aldrig köpa en stationär dator för mer än 6000:-.

Dock skulle jag kunna lägga 15-20k för en laptop då de har fler användningsområden.
Citera
2010-01-29, 10:22
  #12
Medlem
a5thedmcs avatar
Hej,

Datorn ser fin ut mycket mycket ddr3 minne, men det där grafikkortet kommer du tyvärr inte långt med. Det är inte menat att kunna köra dagens spel med. Räkna med att lira med low eller very low inställningar på alla någorlunda krävande spel.

Bara min 50 öring.

//edit

Processorn är inte heller ämnad för spel..
__________________
Senast redigerad av a5thedmc 2010-01-29 kl. 10:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback