Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-13, 08:12
  #1921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
Vad tycker ni om Davinci IQ?

Aldrig riktigt fattat det med Vaporizer, hur länge kan man sitta och röka?

Om man röker 2,5-5g per dag, kommer den ens slå något med tanke att man lägger i ca 0,25 i skålen? Fast i en vanlig joint är det betydligt mer. Ja förstår att ruset skiljer sig men man ska ju liksom känna av. Vad säger ni
Jag brukar nog dra ungefär 15-18 bloss på 0,25g i min Pax och det sker under 3 sessioner. Röker 3-5 dagar i veckan och blir lagom stukad på den mängden. Har nästan gått över helt till min OmniVap dock, kör typ 0,06g på 3-4 bloss och det slår hårdare än Paxen av nån anledning.

Vaporizer är mycket mer effektivt än en joint, i stort sätt all ånga hamnar ju i lungorna medan en joint har en stor del ”angel’s share” 😁
Citera
2019-03-13, 08:31
  #1922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N B Goode
Jag brukar nog dra ungefär 15-18 bloss på 0,25g i min Pax och det sker under 3 sessioner. Röker 3-5 dagar i veckan och blir lagom stukad på den mängden. Har nästan gått över helt till min OmniVap dock, kör typ 0,06g på 3-4 bloss och det slår hårdare än Paxen av nån anledning.

Vaporizer är mycket mer effektivt än en joint, i stort sätt all ånga hamnar ju i lungorna medan en joint har en stor del ”angel’s share” 😁

När du menar 3 sessioner menar du laddningar?

På tal om dynavap omnivap, har en som jag köpte använt den en gång sedan ett halvår tillbaka, slog bra inget fel så men haschet(oljan) fastande totalt i gallret tappade hoppet om den sitta och behöva rensa efter varje laddning blir lite... kollade flera youtube klipps men fatta ejZ va tvungen och trycka ut gallret tills den var sne? Några tips.
Citera
2019-03-13, 10:03
  #1923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
När du menar 3 sessioner menar du laddningar?

På tal om dynavap omnivap, har en som jag köpte använt den en gång sedan ett halvår tillbaka, slog bra inget fel så men haschet(oljan) fastande totalt i gallret tappade hoppet om den sitta och behöva rensa efter varje laddning blir lite... kollade flera youtube klipps men fatta ejZ va tvungen och trycka ut gallret tills den var sne? Några tips.

Vem som gärna svar och själva kapseln som man bränner på fastnar allt i stort sätt det där. Om jag ska röka 2-3 gå ger per dag måste man rensa varje gång känns inte smidigt alls.. men läste här inne en massa postivt då när jag köpte men som sagt en gång har den använts.
Citera
2019-03-13, 16:43
  #1924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
Vad tycker ni om Davinci IQ?

Aldrig riktigt fattat det med Vaporizer, hur länge kan man sitta och röka?

Om man röker 2,5-5g per dag, kommer den ens slå något med tanke att man lägger i ca 0,25 i skålen? Fast i en vanlig joint är det betydligt mer. Ja förstår att ruset skiljer sig men man ska ju liksom känna av. Vad säger ni

Tycker faktiskt davinci IQ är rentav dålig då man får otroliga clouds men det känns inte som det slår knappt, endast irriterar halsen. tycker mighty eller crafty är bättre i det avseendet som funktionsdugliga batteridrivna vaporizers men svårt att jämföra med riktig blunts för vanerökare. Någon som testat mighty med vattenbong? Slår det bättre ihop med vatten eller underlättar det enbart att ta djupa intag?

Btw någon som använt sig av en induction heater till dynavape? Ser ju väldigt värt att införskaffa ifall de fungerar bra eftersom de alltid garanterar en bra uppvärmning ifall man ska lita på skaparna
https://fluxerheaters.com/portable-heaters
Citera
2019-03-13, 16:49
  #1925
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
På tal om dynavap omnivap, har en som jag köpte använt den en gång sedan ett halvår tillbaka, slog bra inget fel så men haschet(oljan) fastande totalt i gallret tappade hoppet om den sitta och behöva rensa efter varje laddning blir lite... kollade flera youtube klipps men fatta ejZ va tvungen och trycka ut gallret tills den var sne? Några tips.
Lägg inte hasch och olja direkt i då kommer det klibba igen. Du får använda bomull eller liknande som ett filter.
Citera
2019-03-13, 17:00
  #1926
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
Vad tycker ni om Davinci IQ?

Aldrig riktigt fattat det med Vaporizer, hur länge kan man sitta och röka?

Om man röker 2,5-5g per dag, kommer den ens slå något med tanke att man lägger i ca 0,25 i skålen? Fast i en vanlig joint är det betydligt mer. Ja förstår att ruset skiljer sig men man ska ju liksom känna av. Vad säger ni
Davinci läcker som fan och är seg som fan, vulcanoe vaporizer är värt det!!!! Asbra

Jaaaadu man får faktiskt ut mer av de goda kemikalierna och mindre av de dåliga med

Det största skillnaden du bör kolla på gällande bärbar vaporiser är hur sega de är att suga på och ifall de läcker.

Finns dugliga billiga ensa, kan föreslå pinguine vapoizer också
__________________
Senast redigerad av Magnitud 2019-03-13 kl. 17:04.
Citera
2019-03-13, 17:17
  #1927
Medlem
Hur står sig paxen i jämförelse med t.ex mighty?. Gillar designen och att man faktiskt kan använda den bland folk, men är inte värt att köpa ifall den inte slår så att säga.
Citera
2019-03-13, 18:29
  #1928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
När du menar 3 sessioner menar du laddningar?

På tal om dynavap omnivap, har en som jag köpte använt den en gång sedan ett halvår tillbaka, slog bra inget fel så men haschet(oljan) fastande totalt i gallret tappade hoppet om den sitta och behöva rensa efter varje laddning blir lite... kollade flera youtube klipps men fatta ejZ va tvungen och trycka ut gallret tills den var sne? Några tips.
Sittning/Session 1:Jag laddar 0,25g, drar 5-6 bloss och är färdig.
Sittning/Session 2: Jag rör jag runt rökat från sist, höjer värmen till 3 och drar 5-6 bloss.
Sittning/Session 3: upprepar session 2 exkl att höja värmen.

Efter session 3 är det dags att ladda 0,25g igen.

Gallret skall bara vara att trycka ut.

Testa att linda in haschet i hampafiber eller ekologisk bomull, blir mindre grisigt!

Körde just en Pax session på väg till bussen inne i Stockholm, smidig och diskret. Inte den bästa vappen men smidigaste och diskretaste jag testat!
Citera
2019-03-13, 21:53
  #1929
Medlem
Tjena!

Nu har jag haft min Arizer Extreme Q i snart två månader.

Här några tankar och några frågor.

Jag älskar smaken och jag ”längtar” mer efter att komma hem och fylla en ballong. Jag har bara provat Vulcan innan och enligt mig så håller den i stort sätt samma klass.

Saknar fortfarande att ta en joint, så jag gör det då och då. Jag blir fortfarande mycket mer stukad av en joint än vid vape. Det retar mig!

En annan sak jag märkt är att jag tycker att även vid lägre temp ca 160 grader, när jag fyllt tre ballonger byter gräset tydligt färg mot det brunare och får lite mer ”popcornsmak” (jag brukar fylla ballongen med fläktstyrka 2 av 3)
Jag rör om, men att få något vettigt ur resten blir det att accelerera uppåt i graderna ganska snabbt.
Det känns med andra ord just nu, som att jag wastar massa bra röka i onödan.

Jag har provat flera sorters riktigt fina grejer i den och överlag är jag sjukt nöjd, men jag är övertygad om att någon här kan hjälpa mig att få ut mer av min maskin.
Jag har laborerat med olika grader men får inte riktigt till min rutin.

Gör jag något fel?

Ha de gott!!
Citera
2019-03-15, 17:52
  #1930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tainius
Tjena!

Nu har jag haft min Arizer Extreme Q i snart två månader.

Här några tankar och några frågor.

Jag älskar smaken och jag ”längtar” mer efter att komma hem och fylla en ballong. Jag har bara provat Vulcan innan och enligt mig så håller den i stort sätt samma klass.

Saknar fortfarande att ta en joint, så jag gör det då och då. Jag blir fortfarande mycket mer stukad av en joint än vid vape. Det retar mig!

En annan sak jag märkt är att jag tycker att även vid lägre temp ca 160 grader, när jag fyllt tre ballonger byter gräset tydligt färg mot det brunare och får lite mer ”popcornsmak” (jag brukar fylla ballongen med fläktstyrka 2 av 3)
Jag rör om, men att få något vettigt ur resten blir det att accelerera uppåt i graderna ganska snabbt.
Det känns med andra ord just nu, som att jag wastar massa bra röka i onödan.

Jag har provat flera sorters riktigt fina grejer i den och överlag är jag sjukt nöjd, men jag är övertygad om att någon här kan hjälpa mig att få ut mer av min maskin.
Jag har laborerat med olika grader men får inte riktigt till min rutin.

Gör jag något fel?

Ha de gott!!
Får du mer effekt ur en joint även om du vape’ar lika mycket? Jag tolkar det du skrivit som det och finner det väldigt konstigt... Rullar du joppen med tobak eller bara rent?
Citera
2019-03-16, 18:43
  #1931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N B Goode
Får du mer effekt ur en joint även om du vape’ar lika mycket? Jag tolkar det du skrivit som det och finner det väldigt konstigt... Rullar du joppen med tobak eller bara rent?

Hej!

Exakt, jag får ut mer effekt av en joint. Jag brukar blanda ca 70w/30t ungefär.
Samma mängd som jag har i min vape.
Citera
2019-03-16, 18:59
  #1932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tainius
Hej!

Exakt, jag får ut mer effekt av en joint. Jag brukar blanda ca 70w/30t ungefär.
Samma mängd som jag har i min vape.
Nått låter väldigt konstigt, men kan fan inte komma på nån bra anledning till det fenomenet 🤯
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback