Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-30, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Det svarar inte på min fråga.
Är det skillnad på om de springer runt i tält i religionens namn eller om de gör det av kulturell sed?
Jag brukar personligen ha mer respekt för religioner eftersom det ofta är något heligt för personen. Jag är ateist by the way.
Kulturen däremot avspeglar ett sätt att leva och jag tycker att har man flytt/flyttat till ett annat land så ska man anpassa sig efter det landets regler och värderingar. Det tycker jag inte att t.ex. muslimer som förespråkar och använder niqab gör.
Om det sen är skillnad ur diskrimineringssynpunkt vet jag faktiskt inte, antagligen inte.
Senast redigerad av krippa9 2010-01-30 kl. 14:49.
Citera
2010-01-30, 15:13
Medlem
Grisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strucen
En fråga till er. Vem skulle du helst vilja arbeta med en kvinna som bär niqab eller en heltids bög ???

Om man ska förbjuda niqab så tycker jag man också ska förbjuda homosexualitet i sverige.

Självklart bögen. Jag tål inte vidskepliga människor.
Citera
2010-01-30, 19:42
Medlem
friendsforevers avatar
Jag tycker niqab är något konstigt, man måste visa sitt ansikte för människor, niqab har inget att göra med hijab eftersom hijab döljer bara håret men inte ansiktet, men niqab döljer hela ansiktet och så kan man inte identifera personen.
Citera
2010-09-07, 18:06
Medlem
Ännu en niqab – nu på lärarutbildningen i Stockholm

Denna bild är inte tagen i mellanöstern. Detta är Rinkeby bowlinghall 2010.

http://politisktinkorrekt.info/2010/...n-i-stockholm/
Citera
2010-09-07, 18:47
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strucen
En fråga till er. Vem skulle du helst vilja arbeta med en kvinna som bär niqab eller en heltids bög ???

Om man ska förbjuda niqab så tycker jag man också ska förbjuda homosexualitet i sverige.

Bögen, usel jämförelse, sexuell-läggning är inget man väljer till skillnad från klädesplagg.
Vem vill ligga med en sinnessjuk niqab-bärare förresten och hur vet du ens om personen är attraktiv eller en kvinna överhuvudtaget?
Citera
2010-09-07, 23:03
Medlem
Jag går i samma klass som tjejen som börjat på lärarutbildningen i Sthlm och bär niqab.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in