2010-01-30, 19:45
Bannlyst
Vet inte om det bara gäller skåne, men när jag tittar på mätaren så står där -14, och när jag snöt mig utomhus på en näsduk frös det till is efter ca 10 sec då jag själv blev paff och tänkte fyfan vad det är kallt ute och det är det ju, dåligt minne men kan inte komma ihåg att det varit så kallt på många många många år.Under min uppväxt (21).

Vet längre upp är det kallare men så har det alltid varit men här har det typ alltid varit några minus bara, hos oss i Staffanstorp är det 32 graders skillnad inom och utomhus
Citera
2010-01-30, 19:49
Medlem
Det är svinkallt. Gissar på minskad inverkan från golfströmmen.
Citera
2010-01-30, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Det är svinkallt. Gissar på minskad inverkan från golfströmmen.

Ingen som tänkt att använda dem,blomsterlådorna som hänger utanför fönster ibland, lägga ölen där i istället sparar plats i kylen
Citera
2010-01-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toxicstone
Ingen som tänkt att använda dem,blomsterlådorna som hänger utanför fönster ibland, lägga ölen där i istället sparar plats i kylen

Ingen bra idé, ölen kommer att expandera och burken sprängas. Sprit går däremot bra att förvara så.
Citera
2010-01-31, 01:49
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tennisarmbågen
Ingen bra idé, ölen kommer att expandera och burken sprängas. Sprit går däremot bra att förvara så.
nejdå. fyll lådan med jord så slipper du det problemet. det måste vara den enda white-trash-ideologin som faktiskt fungerat genom åren.
Citera
2010-01-31, 05:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
nejdå. fyll lådan med jord så slipper du det problemet. det måste vara den enda white-trash-ideologin som faktiskt fungerat genom åren.

LÅter bra det btw det är 15.7 här nu , lite kylig
Citera
2010-01-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-

vad skulle lite jord göra för skillnad?
Citera
2010-01-31, 19:38
Medlem
pollenpers avatar
Att ölen expanderar är väl bara bra. Gratis är gott.
Citera
2010-03-11, 21:09
Medlem
Aenglunds avatar
-14 e ju ingenting, i år var de typ kallaste som vart här (jämtland) på en jävla massa år. -38 myyysigt ^^
Citera
2010-03-20, 12:30
Bannlyst
som men nu pratar vi om nedre skåne som alltid haft varmt väder
Citera
2010-03-29, 15:02
Medlem
Våffelnylles avatar
"Kallaste på många år"?
Krigsvintern 1942 hade Skåne -34.
I januari det året hade delar av Skåne dessutom under -10 i medeltemp, påminner ju mer om Västerbotten...
Men visst har denna vintern varit kall dock! (kallaste sedan 1995-96, lokalt 1984-85)
Trots +15 graders värme för ett antal dagar sen ligger det fortfarande lite döende snöhögar här och var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in