Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-03, 19:40
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja, Aftonbladet kommer lindrigt undan.
Snacka om att kasta Alexandra till vargarna.
Oavsett va jag tycker om "fallet" så är Aftonbladets agerande helt huvudlöst.

Inte första gången Aftonbladet hittar ett "lik" att tycka synd om.

Det är bara att hoppas att vänsterblocket tappar väljare på dessa parasiter till bidragstagare som Alexandra.

Den energin hon besitter med bloggar o dyl så klarar hon lätt en heltidstjänst.
Citera
2010-02-03, 19:41
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag vill också veta... låt oss själva avgöra om det är relevant, annars liknar det här ju aftonblaskan och alexandras egna censur.

Ja jag vet. Men det har inget att göra med hennes sjukskrivning eller något sådant. Jag tycker det vore fel att skriva saker här som har att göra med andra delar av hennes privatliv. Eller andra personer i hennes närhet.

Nog för att det är en skvallertråd - men det är väl endast skvaller gällande hennes "sjukdom", sjukskrivningsdebatten och debattartiklarna i Aftonbladet som vi ska skriva om?
Citera
2010-02-03, 19:43
Medlem
Teckajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja jag vet. Men det har inget att göra med hennes sjukskrivning eller något sådant. Jag tycker det vore fel att skriva saker här som har att göra med andra delar av hennes privatliv. Eller andra personer i hennes närhet.

Nog för att det är en skvallertråd - men det är väl endast skvaller gällande hennes "sjukdom", sjukskrivningsdebatten och debattartiklarna i Aftonbladet som vi ska skriva om?

Man kan kanske få en bättre bild om hur hon är som person....
Citera
2010-02-03, 19:45
Medlem
L Ron Hubbards avatar
De jag kunnat läsa från hennes blogg, chachade delar, kan man lugnt säga att hon har i alla fall varit nere i skiten. Om man läser hennes tankar i slutet av 2009 (eller det kanske var 2008) är det mycket om att hon är slutkörd. Hon har inte ork till någonting.
Vad som utlöste det kan väl du, youagain, kanske luska fram? Det jag menar om det är tydligt någon händelse som utlöste det eller om det mest kom fram successivt.
Nu är jag ingen psykolog men någon slags depression (eller någon annan psykisk åkomma) verkade hon i alla fall ha då, hon slöt in sig själv i en egen värld och orkade inte ta kontakt med vänner ens.

Men det var då.... det senaste året med twittrandet och annat tyder verkligen på att det är en annan AJ idag. Det var någon här som skrev något klokt om att hon har blivit bekväm i sin roll att vara sjukskriven och hon är nöjd med det. Det kanske ligger något i det och självklart är det inte acceptabelt om hon är arbetsför ska hon in i arbetslivet igen. Men självklart kan man inte att skicka in henne direkt in i hetluften utan hjälp måste hon få bland annat för att kunna hitta ett jobb som passar. Är rätt säker på att hon kommer må bättre som människa om det skulle ske.

Nu var det en lugnare L Ron Hubbard som skrev, hade jag skrivit i början av tråden så hade jag nog haft en argare ton. För det är riktigt illa att hypkondriker lever år ut och år in och få pengar för det när de som är sjuka på riktigt som förtjänar dessa pengar.
Citera
2010-02-03, 19:47
Bannlyst
Kärringar gör så...fläker upp hela sitt privatliv på nätet, tror att det är just privat. Hoho....digitalkamera och lite text...och lite aftonblad.

Har man lite tur hamnar man på en av deras idiotsidor----ergo skydda altid ansikte om ngn tar foto på en fest.
Senast redigerad av Stoi! 2010-02-03 kl. 19:52.
Citera
2010-02-03, 19:51
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L Ron Hubbard
Nu är jag ingen psykolog men någon slags depression (eller någon annan psykisk åkomma) verkade hon i alla fall ha då, hon slöt in sig själv i en egen värld och orkade inte ta kontakt med vänner ens.

Antagligen så var det utmattningsdepressionen - och ja, jag tror att hon kan ha blivit sjukskriven för en genuin anledning, problemet är bara att hon inte borde varit sjukskriven såpass länge som hon var. Hon blev, som du säger, bekväm i det.
Citera
2010-02-03, 19:54
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Det är sannolikt liknande skäl alexandra själv skulle hävda vad gäller alla nedstägningar... Det är såklart din rätt att välja vad du önskar föra vidare, men jag tycker skutan skall vändas ut och in och helt på huvudet för en rättvisare bild.

Det är ju (vågar jag anta) inte hemligheter som framkommer, men sådant hon själv valt att basunera ut, i alla fall tidigare ?
Citera
2010-02-03, 19:56
Medlem
MoLoKs avatar
Kan inte heller sluta tänka på hur förbannad jag är på Aftonbladet. Antingen är de naiva eller elaka - båda sakerna är lika illa när man har en debattsida.

Kunde de inte gjort lite research innan denna person med rätt svåra psykiska bekymmer ges fritt spelrum?
Citera
2010-02-03, 20:01
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Det är sannolikt liknande skäl alexandra själv skulle hävda vad gäller alla nedstägningar... Det är såklart din rätt att välja vad du önskar föra vidare, men jag tycker skutan skall vändas ut och in och helt på huvudet för en rättvisare bild.

Det är ju (vågar jag anta) inte hemligheter som framkommer, men sådant hon själv valt att basunera ut, i alla fall tidigare ?

Det hon har gjort innan Aftonbladethysterin var ju att föra en intim dagbok på nätet i form av en blogg. Skulle gissa att den tilltänkta läsekretsen var hennes väninnor samt hennes "fibrokompisar". Syftet var väl någon slags skrivterapi. Att få skriva av sig. Att hon basunerar ut (en helt missvisande bild) i Aftonbladet är jag med på.

Gillar att skriva om sig själv, 100% introvert + politiska ambitioner (hon var politiskt engagerad tidigare) = inte bra...
Citera
2010-02-03, 20:10
Bannlyst
Lägg av MoLoK
...Det är inte vårat problem att hon gak i media o gjorde bort sig, jag skäms inte ett dugg. Huruvida vi ska dra alla med psykiska problem medhårs är ju upp till diskution. Så snart debatten inte passar så låser man in sig på närmaste psyke. Fine. Då har hon ju uppnått sitt mål---dåre forever----

Aftonbladet kunne ju ha ändrat hennes namn...eller nått.Det gör dom ju med alla våldtäktsnegrar--vitpixlar. Men nä just det då hade dom inte kunna använda föremålet i sin politiska sosse kampanj..
Senast redigerad av Stoi! 2010-02-03 kl. 20:18.
Citera
2010-02-03, 20:10
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Antagligen så var det utmattningsdepressionen - och ja, jag tror att hon kan ha blivit sjukskriven för en genuin anledning, problemet är bara att hon inte borde varit sjukskriven såpass länge som hon var. Hon blev, som du säger, bekväm i det.
Problemet vad jag tror, är att hon inte anpassat sin privata situation.
Har hon tagit emot den hjälp som erbjudits henne till hundra procent?
Känner de som varit långtidssjukskrivna för psykiska besvär, men då har
de varit så pass sjuka att sjukskrivningen har inneburit en tids inläggning
på psykkliniker och då kan jag ha förståelse för om det tar lite längre
tid att komma tillbaka.
Men det kanske Alexandra har gjort?
Citera
2010-02-03, 20:13
Medlem
Gizurs avatar
Här är ett ganska intressant inlägg i Alexandradebatten från en psykiatriker, "om alexandra johansson var min patient:"
http://ordinationer.wordpress.com/20...r-min-patient/

bl.a.
Citat:
Kanske är hennes största problem att hon uppfostrats av generationstypiska curlingföräldrar och fått en alltför stark tilltro till sina rättigheter, och en diffus uppfattning om sina plikter och skyldigheter. Politiskt opportuna röstfiskare kan ha stött hennes skeva verklighetsuppfattning genom generösa löften om bidrag och försörjning utan motkrav.

Som gammal vänsterist bär det mig emot att säga detta, men där har alliansregeringen en poäng. Definitivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in