Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-03, 18:42
Medlem
马杀鸡s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagemme
Om man skriver ner barnbidrag som en ursäkt till varför hon är ett latarsle som inte ska få några pengar om hon inte jobbar, så är det att angripa hennes rätt till barnbidrag och om man inte fattar det så är man knappast vuxen.

Finns fler som du här, som på allvar menar att en arbetsskygg människa inte ska kunna få bidrag för sina barn, ja vissa verkar ju t o m tycka att hon inte ska få ha barn överhuvudtaget.

Men är ju några här som inte har en uns självinsikt så är väl inte någon idé att begära att de ska förstå.

Jag tycker att man kan ifrågasätta om det är lämpligt att någon som inte kan försörja sig själv skaffar barn. Som tur är det inte min sak att avgöra.

Jag undrar varifrån ditt närmast tvångsmässiga försvar av Alexandra kommer ifrån. Är du så trög att du inte förstår att hon genom att bli en offentlig person också riskerar att ifrågasättas.
Molok (m.fl) försöker att upprätthålla distinktionen mellan hennes privatliv och hennes offentliga person, det hedrar dem. Det är å andra sidan inget som motsäger att folk samtidigt ska få lufta sin vrede mot någon som, till synes fullt frisk, lever på andras pengar. Alexandra har alltså genom att bli en offentlig person också kommit att symbolisera de tusentals som lever på samma sätt som hon i Sverige. Mycket av kritiken är alltså inte egentligen direkt riktad mot henne, utan snarare mot vad hon symboliserar.
Citera
2010-02-03, 18:57
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain

Vet nu vad du menade för inlägg i bloggen.

Om det hon skriver där är sant så finns det ett pappersspår kring detta, hon gick ju hela vägen tydligen...

Det finns en anledning till att de som känner henne håller tyst.

Alexandra om du läser detta så kommer jag radera vissa delar i det sparade materialet. Tror du kan gissa vilka. Fattar inte hur du kan vara så dum att du skriver om sådant.

Vad är det ni antyder, att hon försökt ta sitt liv?
Citera
2010-02-03, 18:58
Medlem
Bossiemans avatar
Jag blir verkligen ledsen när jag läser allt det här. Ledsen för att så många i Sverige köper hennes historia rätt av och att Aftonbladet vet om detta.
När SAP hand makten innan valet hade jag några vänner som var långtidssjukskrivna, de gjorde ingenting jobbmässigt men var ändå aktiva med allt möjligt.
De jobbar idag och har tvingats fixa jobb. De mår bra mycket bättre nu också.
Varför skriver inte Aftonbladet om såna människor, varför ska de alltid gå vänsterns intressen och skita i människan?
Citera
2010-02-03, 19:01
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Vad är det ni antyder, att hon försökt ta sitt liv?

Nej inget självmordförsök vad jag sett i från bloggarna.
Citera
2010-02-03, 19:12
Medlem
TPLs avatar
Tack alla ! Det här var det bästa tråd jag läst på länge. Fortsätt med kartläggningen.

Till dig Alexandra : Varför träder du inte fram och förklarar dig ? Om du inte gjort något fel har du väl inget att vara rädd för. När du istället försöker sopa igen alla spår på nätet målar du ytterligare in dig i hörnet. Vem tror du ska tro på dig efter detta ?
Av vad du skrivit på nätet de senaste åren så verkar det inte vara något större fel på dig. Skäms du inte ett enda dugg ? Det verkar bara vara nya medlemmar som försvarar dig... Är det släktingar och vänner ? Är de också bidragsberoende ?
Valår i år. Du lär ju knappast bli något affischnamn för vänstern eller sossarna.
Citera
2010-02-03, 19:24
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain

Det finns en anledning till att de som känner henne håller tyst.

Alexandra om du läser detta så kommer jag radera vissa delar i det sparade materialet. Tror du kan gissa vilka. Fattar inte hur du kan vara så dum att du skriver om sådant.

Ja jag ruskade på huvudet när jag läste vad hon hade skrivit.
Verkar inte tänkt till vidare mkt innan hon lade ut det på nätet.

Förstår att du plockar bort väl valda delar !
Citera
2010-02-03, 19:30
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ja jag ruskade på huvudet när jag läste vad hon hade skrivit.
Verkar inte tänkt till vidare mkt innan hon lade ut det på nätet.

Förstår att du plockar bort väl valda delar !

Vad gäller detta tro? Kan någon av er dela med er av vad hon skrev som inte var "vidare välgenomtänkt"?
Citera
2010-02-03, 19:33
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vad gäller detta tro? Kan någon av er dela med er av vad hon skrev som inte var "vidare välgenomtänkt"?

Jag vill också veta... låt oss själva avgöra om det är relevant, annars liknar det här ju aftonblaskan och alexandras egna censur.
Citera
2010-02-03, 19:36
Medlem
clappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det känns som om det skulle behövas en sammanfattning av allt material som har lagts ut här.
Så... Känner du dig manad att genomföra dett ärofyllda uppdrag MoLoK?

Jag har inte följt tråden och hade gärna uppskattat en sammanfattning
Citera
2010-02-03, 19:36
Bannlyst
Bah hon har välan angett sina barns namn eller ngt ännu mera korkat...deras fader, i sitt citron rus.. Så svårt är det nog inte inte att räkna ut..
Citera
2010-02-03, 19:37
Medlem
majtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag vill också veta... låt oss själva avgöra om det är relevant, annars liknar det här ju aftonblaskan och alexandras egna censur.

Läs dom första sidorna i tråden (säg 1-10) så finns det massa "quote's" från hennes twitter, där hon skriver en del saker.

EDIT : Oj fan, läste fel, glöm vad jag skrev
Citera
2010-02-03, 19:40
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majty
Läs dom första sidorna i tråden (säg 1-10) så finns det massa "quote's" från hennes twitter, där hon skriver en del saker.

EDIT : Oj fan, läste fel, glöm vad jag skrev

Jag har redan läst hela tråden. Så det var inget som inte fanns i tråden? Jag trodde ni satt på någon högst intressant information som skulle få alla att häpna av förundan om ni publicerade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in