2010-02-03, 18:42
Citat:
Ursprungligen postat av sagemme
Om man skriver ner barnbidrag som en ursäkt till varför hon är ett latarsle som inte ska få några pengar om hon inte jobbar, så är det att angripa hennes rätt till barnbidrag och om man inte fattar det så är man knappast vuxen.
Finns fler som du här, som på allvar menar att en arbetsskygg människa inte ska kunna få bidrag för sina barn, ja vissa verkar ju t o m tycka att hon inte ska få ha barn överhuvudtaget.
Men är ju några här som inte har en uns självinsikt så är väl inte någon idé att begära att de ska förstå.
Finns fler som du här, som på allvar menar att en arbetsskygg människa inte ska kunna få bidrag för sina barn, ja vissa verkar ju t o m tycka att hon inte ska få ha barn överhuvudtaget.
Men är ju några här som inte har en uns självinsikt så är väl inte någon idé att begära att de ska förstå.
Jag tycker att man kan ifrågasätta om det är lämpligt att någon som inte kan försörja sig själv skaffar barn. Som tur är det inte min sak att avgöra.
Jag undrar varifrån ditt närmast tvångsmässiga försvar av Alexandra kommer ifrån. Är du så trög att du inte förstår att hon genom att bli en offentlig person också riskerar att ifrågasättas.
Molok (m.fl) försöker att upprätthålla distinktionen mellan hennes privatliv och hennes offentliga person, det hedrar dem. Det är å andra sidan inget som motsäger att folk samtidigt ska få lufta sin vrede mot någon som, till synes fullt frisk, lever på andras pengar. Alexandra har alltså genom att bli en offentlig person också kommit att symbolisera de tusentals som lever på samma sätt som hon i Sverige. Mycket av kritiken är alltså inte egentligen direkt riktad mot henne, utan snarare mot vad hon symboliserar.