Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-05, 09:33
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karykh
Om hon inte var sjuk förr så lär hon åtminstone bli allvarligt deprimerad av den här internetstormen...

Ja det här kan inte vara kul för henne.

Men samtidigt någonstans långt inne så kan jag inte låta bli att
tycka att hon faktiskt får skylla sig själv.

Väljer man att fuska så tar man även medvetet en risk om att
bli upptäckt.

Gäller i idrott. politik och tammesjutton överallt.

Spelets regler liksom.
Senast redigerad av Miy 2010-02-05 kl. 09:36.
Citera
2010-02-05, 09:34
Medlem
Megaforces avatar
En massa OT raderat. Håll er till topic och ta politiska diskussioner där de hör hemma.

/Mod
Citera
2010-02-05, 09:36
Medlem
Jag tror att alla kan vara överens om att det handlar om ett tragiskt levnadsöde.
Jag tror att vi alla kan vara överens om att den så kallade rehabiliteringskedjan inte verkar fungera.
Jag tror att vi kan vara överens om att det inte är bra att tvinga fler till socialbyrån för mer bidrag.

I övrigt tror jag att det finns lika många åsikter som personer i tråden.
Citera
2010-02-05, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Ja det här kan inte vara kul för henne.

Men samtidigt någonstans långt inne så kan jag inte låta bli att
tycka att hon faktiskt får skylla sig själv.

Väljer man att fuska så tar man även medvetet en risk om att
bli upptäckt.

Gäller i idrott. politik och tammesjutton överallt.

Spelets regler liksom.

Väljer man att fuska lär man knappast gå ut i tidningen med det. Det minsta en fuskare vill är uppmärksamhet. Men det kanske bara är jag som har den uppfattningen.
Det är väl en sak om tidningen kommer på en fuskare och en person hamnar i tidningen den vägen?
Citera
2010-02-05, 09:47
Medlem
Miys avatar
Ja har hon kunde tacka ja till att bli tagen av tvåan av aftonbladet
när hon hade så mycket dynamit i bagaget övergår mitt förstånd.

Bloggar, twittrar ett stort jäkla minfält.

Det är ju som att springa ett hundrameterslopp med ordet doping
tatuerat på armen.
Citera
2010-02-05, 10:10
Medlem
Japp, jag har aldrig stuckit under stol med att jag är socialt engagerad. Tänker inte göra det heller även om jag idag inte längre är aktiv i någon förening, har fullt upp med arbete och familj. Det sociala engagemanget har jag dock kvar (och jag arbetar dessutom inom området socialt arbete). Med vad angår inte er här inne.

Det som är tydligt är att kostnaderna för socialbidrag ökar för varje månad. Det som också är tydligt är att väldigt många (för många i min uppfattning) inte omfattas av den så kallade rehabiliteringskedjan. De slängs ut ur sjukförsäkringen, bedöms för sjuka för att stå till arbetsmarknadens förfogande och får därför ingen a-kassa......kvar blir ekonomiskt bistånd från socialtjänsten.

Nu råkar jag vara för rehabilitering och jag tycker att det är bra om människor får en chans att komma tillbaka, men utförandet av den här reformen lämnar en del att önska.

Jag känner inte AJ så jag kan inte bedöma om hon är sjuk eller inte, men de diagnoser hon har kan göra en människa oförmögen att ha ett vanligt jobb....eftersom det är svårt att veta hur dags-formen är i morgon...vissa dagar är de fullt arbetsförmögna och andra helt invalidiserade. Jag väljer att inte döma. Det jag kan säga är att jag anser att hon behöver hjälp och stöd för att komma tillbaka och det får hon ju tydligen inte.

Mordhot och liknande är förkastligt, oavsett vem som uttalar dem eller vem som får ta emot dem....

Var det någon mer kritik mot det jag skrivit? Är det någon som vill ta ifrån mig min yttrandefrihet????
Citera
2010-02-05, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain

har hon polisanmält Flashback och begärt skyddspaket?

Hoppas skyddet är inne i huset då för det verkar vara där det största hotet mot henne och barnen finns...

Med tanke på hoten som förekommit, folk har lagt ut halva Sveriges befolknings telefonnummer, här vilka moderatorerna tagit bort kan man väl med en relativt liten hjärnkapacitet dra slutsatsen av konsekvenser, eller hur?
Vad skulle du själv göra om någon tog reda på din identitet och la ut det på nätet på forum och tydligen facebook grupper med kontaktinformation om fru, barn, arbete och sedan säger att någon borde gör det ena eller det andra? Normala medborgare skulle troligen kontakta polisen med mera.

Jag är lika lite proffsbloggare som du är oljig porrmodell i övrigt
Citera
2010-02-05, 10:26
Medlem
B.Haverss avatar
Citat:

tatuerat på armen.

Håller med, men förmodligen anser sig inte Alexandra sig själv vara en fuskare. Jag tror att hon helt enkelt tror att hon är arbetsoförmögen till 100%. Tyvärr (eller som tur är) har hon nog nu fått klart för sig att andra människor inte accepterar att hon är hemma och jobbar med hushållsarbete och hobbyverksamhet så mycket att hon inte hinner med att ha ett förvärvsarbete. Därav denna totala tystnad och stängning av bloggar mm. Precis samma som kanintanten (som det har refererats till tidigare i denna tråd). Hon var säkert också helt övertygad om sin totala arbetsoförmåga tills hon kanske insåg att att driva en kaninfarm och att åka på tävlingar var och varannan helg kanske i andras ögon kunde uppfattas som ett heltidsjobb. Då gick hon också under jorden för att slippa stå till svars för sina handlingar.

Om nu Alexandra verkligen är sjuk och verkligen inte varken anser eller inser att hon fuskat sig till sjukpenning så gör hon verkligen sig själv en otjänst genom att hålla tyst. Vill hon inte rentvå sitt namn? Ha upprättelse?
Förmodligen inser hon att hon är rökt och att det är bättre att fly än att illa fäkta.
Citera
2010-02-05, 10:32
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentPsyX1
Väljer man att fuska lär man knappast gå ut i tidningen med det. Det minsta en fuskare vill är uppmärksamhet. Men det kanske bara är jag som har den uppfattningen.
Det är väl en sak om tidningen kommer på en fuskare och en person hamnar i tidningen den vägen?
Mycket vanlig strategi att man gör så faktiskt. Dessutom är Alexandra säkert inte ens medveten om att hon fuskar, hon verkar vara för korkad för det.
Citera
2010-02-05, 10:34
Medlem
B.Haverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av widow

Var det någon mer kritik mot det jag skrivit? Är det någon som vill ta ifrån mig min yttrandefrihet????

Var är kritiken mot det du har skrivit? Hittar ingen som har ifrågasatt dina inlägg.
Har du blivit cencurerad?
Citera
2010-02-05, 10:35
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentPsyX1
Med tanke på hoten som förekommit, folk har lagt ut halva Sveriges befolknings telefonnummer, här vilka moderatorerna tagit bort kan man väl med en relativt liten hjärnkapacitet dra slutsatsen av konsekvenser, eller hur?

Vet inte om du är lite dum eller bara inte vill fatta men nu är det ju inte vi på Flashback som lagt ut Alexandra bloggar de senaste 5 åren.

Det var inte heller någon på Flashback som kontaktade Aftonbladet och bad dem skriva snyft artiklar om Alexandra Johansson den utförsäkrade trebarnsmamman utan det gjorde Alexandra själv.

All information som finns i denna tråden om Alexandra har Alexandra själv givit oss genom sin bloggar som låg uppe för alla att läsa och begrunda.

Jag har inte sett några som helst telefonnummer till Alexandra eller hennes nära i denna tråden men vill du finna dem så antar jag att de finns på http://www.eniro.se/
Citera
2010-02-05, 10:37
Bannlyst
Citat:

tatuerat på armen.

Vad ska sjuka människor som inte har arbetsfunktion göra under tiden de är sjuka annars?

Som det verkat och verkar i tråden ska de alltså inte få har roligt, göra manikyr, handla gardiner, pyssla med plastpoolen, smyga på nätterna, fotografera (verkar vara ett intresse. Sjuka ska inte ha intressen alltså?), grovstäda vad nu det betyder för olika människor ska man inte göra heller som ensamstående 3 barnsmamma?

Om en person har energi så det räcker till privatlivet i viss mån, städa och hålla ordning på barnen. Antingen så ska då energin och förmågan gå till jobb och då förfaller privatlivet och barnen och det lär sluta riktigt illa. Eller tvärtom som i det här fallet?

Låter som en rätt utsatt position. Hur skulle ni andra hantera det?
Barnen måste ju ha mat, kläder, hygien? Städa gör man inte varje dag. Inte heller gör rent en pool varje dag. Alla människor är inte av stål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in