• 1
  • 2
2004-02-26, 12:52
Medlem
Locco Roccos avatar
"Han visste att jag är gift. Hade hans lilla pillevinkel varit större hade jag kanske tänkt annorlunda".

http://www.expressen.se/index.jsp?d=112&a=110022

Så står det i dagens expressen apråpå farmen-janne. Tänk er motsvarande citat: "hade hennes fitta varit trängre, kanske jag hade kunnat tänka mig att ha sex med henne"
Då skulle kvinnorjourer och idiot-ministrar genast uttala sig om sex-attack och fötrycket mellan könen.

Man blir beklämd över dubbelmoralen i medierna just nu...
Citera
2004-02-26, 14:21
Medlem
BloodyMarys avatar
Hm, ännu ett grundlöst påstående om hur "de" skulle reagerat om någon uttalat sig si och så om en tjej. Han har visat kuken för hela svenska folket, eller åtminstone för dem som tittat. Att den är liten är väl knappast någon nyhet...
Citera
2004-02-26, 14:43
Medlem
Locco Roccos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyMary
Hm, ännu ett grundlöst påstående om hur "de" skulle reagerat om någon uttalat sig si och så om en tjej. Han har visat kuken för hela svenska folket, eller åtminstone för dem som tittat. Att den är liten är väl knappast någon nyhet...

Nej, men det är fel att objektifiera männen så att de till slut tror att det enda som är viktigt är hur stor kuk de har. Männen får genom sådana här ageranden ett dåligt självförtroende, och det är artiklar som dessa som orsakar ätstörningar och tonårsdepressioner hos killar. Man reducerar killarna till att bara vara sitt kön. Inte konstigt att en massa killar runt om i landet skär sig i armarna.
Citera
2004-02-26, 15:06
Medlem
BloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locco Rocco
Nej, men det är fel att objektifiera männen så att de till slut tror att det enda som är viktigt är hur stor kuk de har
Hm, en karl som vill "köpa" sex av en kvinna, och han är obektifierad? Inte tvärtom?
Citera
2004-02-26, 15:07
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:

Det är inte alls grundlöst. Exempel på hur "de" har reagerat tidigare finns ju överallt.
Citera
2004-02-26, 15:13
Medlem
BloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /dev/jesus
Det är inte alls grundlöst. Exempel på hur "de" har reagerat tidigare finns ju överallt.
Jaså, hur reagerade feministerna när en kvinna ville byta till sig sex men blev nekad för att killen inte tyckte hon hade tillräckligt stora bröst tex.?
Jag kan inte minnas att jag läst nåt liknande.....
Citera
2004-02-26, 15:19
Medlem
Croatons avatar
Själva exemplet kanske inte är det bästa... bland annat på grund av att naken-janne är inblandad... och att skiten hände på en dokusåpa...

Men om man går till kärnan av problemet blir det genast mer intressant.

Om nu feminismen står för en jämlikhet mellan könen... varför reagerar då inte feminister, framförallt de som skriker så högt i media i vanliga fall, när män utsätts för diskriminering?
Citera
2004-02-26, 15:19
Medlem
Locco Roccos avatar
Citat:
Jaså, hur reagerade feministerna när en kvinna ville byta till sig sex men blev nekad för att killen inte tyckte hon hade tillräckligt stora bröst tex.?
Jag kan inte minnas att jag läst nåt liknande.....

Det skulle säkert se ut enligt nedan:

Sex-chock mot Britta.

Britta ville bli intim med Janne, som valde att håna henne för hennes små bröst.
- Jag har alltid haft komplex för mina bröst, det blir ju inte bättre av det här, säger Britta om hat-attacken.

ROKS, Riksförbundet kvinnojourer i Sverie, säger att många kvinnor blir nekade intimt umgäge på grund av sin bröststorlek, och menar nu det är denna hets som driver fram bröstoperationer.

Jämställdhetsminister Mona Sahlin tycker att det är sorligt att en kvinna som vill bli intim med en man, blir bedömd efter hur stora bröst hon har.
- De visar vilket sjukt skönhetsideal som män har av kvinnor. Här har inte minst reklamen en stor roll, säger Sahlin.
Citera
2004-02-26, 15:27
Medlem
BloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croaton
Själva exemplet kanske inte är det bästa... bland annat på grund av att naken-janne är inblandad... och att skiten hände på en dokusåpa...

Men om man går till kärnan av problemet blir det genast mer intressant.

Om nu feminismen står för en jämlikhet mellan könen... varför reagerar då inte feminister, framförallt de som skriker så högt i media i vanliga fall, när män utsätts för diskriminering?
Är det diskriminering? Har han en stor eller liten kuk och har han själv valt att visa hela Sverige hur stor/liten den är. Om en kvinna skulle springa runt i en dokusåpa med sladdriga taxörons-pattar, hade man verkligen blivit förvånad över att en kille sagt nåt i stil med;
-Hade hon haft snyggare bröst kanske jag tänkt annorlunda.

(Hur många spaltmeter skrivs det inte om kvinnliga dokusåpekändisars bröst?
Robinsson-Emma, BB-Linda osv.)
Citera
2004-02-26, 15:34
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
(Hur många spaltmeter skrivs det inte om kvinnliga dokusåpekändisars bröst?
Robinsson-Emma, BB-Linda osv.)

När det skrivs om dem så är det förkastligt, objektifierande, etc. Det är skillnaden.
Citera
2004-02-26, 16:38
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locco Rocco
"Han visste att jag är gift. Hade hans lilla pillevinkel varit större hade jag kanske tänkt annorlunda".
Det bästa för den här debatten och för hela samhället vore naturligtvis om kvällspressen började ägna sig åt att skriva om nyheter istället för om dokusåpakändisar som ändå visas på tv. Nåväl, detta är väl en utopi?

Bloody Mary har rätt. Naken-Janne har valt att visa sig naken för hela svenska folket. Dessutom var det Naken-Janne som började med att försöka sälja sex. Detta sammantaget borde göra att han får tåla denna typ av omdömen. Detta skulle då givetvis även gälla en kvinnlig dito.

Till slut vill jag fråga Locco om du möjligen kan se någon nivåskillnad i styrka i dessa båda citat?

1. "Hade hans lilla pillevinkel varit större hade jag kanske tänkt annorlunda".
2. "hade hennes fitta varit trängre, kanske jag hade kunnat tänka mig att ha sex med henne"

Det sista citatet skulle förmodligen uppröra väldigt många människor då det är väldigt burdust. Hade Zaklina istället sagt att "om han bara hade en större och saftigare kuk, skulle jag gett honom en rejäl avsugning" hade det förmodligen upprört såväl feminister som de män som anser sig förtryckta av det kvinnliga könet.
Citera
2004-02-26, 16:57
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croaton
Såg nånting på teve för länge sen, Mona Sahlin uttalade sig om något och använde uttrycket "gamla gubbar", något journalisten omedelbart ifrågasatte. Hon blev ganska stressad dvs insåg genast att hon trampat i klaveret och bad faktiskt om ursäkt (!).

Om de feminister som debatterar här hade ett uns av vett så skulle kantänka även de inse när det är dags att ta foten ur det trampade klaveret. Ibland säger era "systrar" väldigt korkade saker. Medge detta så får ni nog både större respekt samt inte minst bättre gehör för era idéer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in