Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-07, 07:50
Medlem
Exabytes avatar
Jag tittade nyss i "jag söker ett spel"-tråden och påmindes om en shareware/freeware-skiva från 90-talet. Jag sökte genast rätt på den på nätet, laddade ner den och kunde sedan glädja mig själv med några värdelösa småspel som jag brukade fascineras över förr. Dom har fortfarande inte tappat sin charm.

Skivan jag tänkte på var "117 av världens bästa spel" och var, om jag minns det rätt, en gul skiva från någon gammal datortidning. Kanske Komputer för alla men jag är inte säker. Bland annat bjuder den på ett gammalt spel som heter Bang Bang.

Ni hittar den genom att söka efter "117 spel för windows" på google.

Jag började då fundera på vilka fler skivor som gått förlorade i minnet och jag kunde inte hitta någon liknande tråd så varför inte starta en? Vi kan ju hjälpas åt att hitta dessa gamla klenoder och återuppleva dom gamla goda minnena.
Citera
2010-02-07, 10:21
Medlem
MusikRoxifyeds avatar
haha.. jag älskar den skivan.. vilka minnen man får ska ladda ner den nu
Citera
2010-05-05, 09:56
Medlem
Tror jag har skivan liggande hemma någonstans.
Grymma spel
Citera
2010-05-06, 15:47
Medlem
X_surfers avatar
Hade själv en sån skiva som jag fick med från tidningen "PC Aktiv" medföljde första numret av tidningen och innehöll hur många härliga gamla DOS-spel som helst

Tyvärr, har jag inte kvar skivan längre, så den här länken var en trevlig överaskning:

Några av dom spelen jag brukade roa mig med var:

Blake Stone
God of Thunder
Jetpack
Monster Bash
Nightmare 3D
Wolfenstein 3D

och SuperMaxIt för att nämna några.

Alla ovanstående är för MS-DOS
Senast redigerad av X_surfer 2010-05-06 kl. 15:50.
Citera
2010-05-06, 17:41
Medlem
Shejkens avatar
Fan vad jag älskade den där 117 spel skivan när jag var kid. Fanns alltid något nytt sjukt ballt spel att testa på! Dock hade jag den inte själv, utan mina kusiner hade den hemma hos sig, så att få åka dit var alltid ett riktigt äventyr.

Kommer ihåg att vi spelade mycket Microman, Bad Toys, Nightmare 3D, och hmm vad hette det.. Jenifers Garden typ. Just det, nån Astriod-klon som man kunde spela 4-player på var också en favorit.

Good times, good times,
Citera
2011-02-20, 16:10
Medlem
Har faktiskt kvar den skivan i orginal förpackningen, en gul skiva 117 spel!
Kommer ihåg att man lirade

Microman
Doom95
Sänka båtar
Indiana jones
Majong

M.m

Man testade ju alla spel, farsan var medlem i komputer för alla och man installerade varenda demo minns att han klaga på att datorn blev seg efter alla demos haha! Goda tider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in