Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-08, 07:32
Medlem
Fina Gubbens avatar
Game Freak, dessa underbara utvecklare gick ut för några dagar sedan & sa att man jobbar på ett nytt Pokémon-spel som ska släppas under 2010.

Enligt rykten så kommer detta handla om en ny generation Pokémons, dvs generation 5. Det sägs även att spelet kommer bli NDSi-exklusivt, vilket jag har lite svårt att tro om man tänker på att Nintendo i sådana fall skulle skita i hela NDS/NDSLite kundbasen.

Googletranslate: http://translate.google.com/translat...100129_02.html
Citera
2010-02-08, 16:53
Medlem
Farbror Fazers avatar
Nya pokemon är alltid gött Men vad menas med NDSi?
Citera
2010-02-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Nya pokemon är alltid gött Men vad menas med NDSi?

NDSI är det nyaste nintendo "ds"
Citera
2010-02-08, 16:57
Medlem
Haha, skoj!
Citera
2010-02-08, 17:02
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
NDSI är det nyaste nintendo "ds"

Så man kommer inte kunna lira det på en DS emulator? Sämst ju
Citera
2010-02-08, 18:04
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Jag vill se Pokémon på stationär konsoll i 3D, hoppas att jag inte är ensam.
Citera
2010-02-08, 18:09
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Jag vill se Pokémon på stationär konsoll i 3D, hoppas att jag inte är ensam.

Det känns som en no brainer, men av någon anledning så görs det inte.

Skulle kunna göras till ett riktigt coolt MMO också.
Citera
2010-02-08, 19:41
Medlem
Fazikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Det känns som en no brainer, men av någon anledning så görs det inte.

Skulle kunna göras till ett riktigt coolt MMO också.

Det finns ju redan online, dock en privat server i samband med spelet Tibia.

Citera
2010-02-08, 22:10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Så man kommer inte kunna lira det på en DS emulator? Sämst ju
Nu vet jag inte riktigt hur långt DS-emulatorerna har kommit men tills releasen av spelet i EU/NA borde dom ha lagt till kompatibilitet för DSi. Nu är DSi-exklusiviteten bara ett rykte men det kan alltid hända.

Nåväl, till spelet nu. Personligen hoppas jag på att dom skapar den största världen någonsin, dvs gör ett spel som innehåller alla vägar & grym från dom tidigare spelen. Det skulle vara så underbart! Tänka sig att enda dagen träna upp sina lvl5-pokémons på första rutten utanför Pallet Town i Kanto för att nästa dag bege sig till bergstopparna på Mt. Coronet i Sinnoh. Fan vad jag skulle älska det! Att man även för en gångs skulle även kan fånga alla Pokémons utan att behöva byta med vänner.
Citera
2010-02-08, 22:19
Medlem
Old Insights avatar
Alltid kul med mer Pokémon. Lite orolig över ryktet om att det är NDSi exklusivt, sitter ju själv med en DSLite och det känns ju lite surt om man ska behöva uppgradera bara för att spela ett spel. Alla features som introducerades i DSi är ju sjukt onödiga... Men men, får väl bli en DSi XL isf med enorm skärm.

En enorm Pokémon-värld som länkar alla regioner hade varit guld, men förmodligen något vi bara kan drömma om. Känner man GameFreak rätt så kommer de använda samma gamla recept, vilket börjar bli lite nött nu. Silver och Guld var ju de bästa i serien för att de kombinerade Kanto med Johto (SoulSilver/HeartGold om en månad för övrigt! ).

Om de gör det nya spelet i Silver/Gold stuk och kombinerar Sinnoh med den nya regionen så blir jag pokéglad.
Citera
2010-02-08, 22:41
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Hörde att det här bara är en remake av Gold/Silver.
Citera
2010-02-08, 22:46
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Hörde att det här bara är en remake av Gold/Silver.
Redan ute: http://en.wikipedia.org/wiki/Pok%C3%...and_SoulSilver

Citat:
Ursprungligen postat av Old Insight
Alltid kul med mer Pokémon. Lite orolig över ryktet om att det är NDSi exklusivt, sitter ju själv med en DSLite och det känns ju lite surt om man ska behöva uppgradera bara för att spela ett spel. Alla features som introducerades i DSi är ju sjukt onödiga... Men men, får väl bli en DSi XL isf med enorm skärm.

En enorm Pokémon-värld som länkar alla regioner hade varit guld, men förmodligen något vi bara kan drömma om. Känner man GameFreak rätt så kommer de använda samma gamla recept, vilket börjar bli lite nött nu. Silver och Guld var ju de bästa i serien för att de kombinerade Kanto med Johto (SoulSilver/HeartGold om en månad för övrigt! ).

Om de gör det nya spelet i Silver/Gold stuk och kombinerar Sinnoh med den nya regionen så blir jag pokéglad.
Det är förmodligen bara rykten. Vad är det en, 40 miljoner NDS/NDSLite enheter ute, tror inte dom är så dumma att dom bara stänger ute alla dessa kunder.

Förstör inte drömmen. Det kommer hända! Pokémon Ultimate kommer det att heta. Undrar faktiskt vad namnet kommer att vara. Diamond/Pearl/Platinum är väl "högsta" nivån. Nästa måste vara Ultimate som kombinerar alla världar! Btw, ifall du inte orkar vänta så kan du redan nu spela dom (det gör jag ) genom att patcha dom japanska romsen med en patch som slänger in engelsk text.
Senast redigerad av Fina Gubben 2010-02-08 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in