2010-02-09, 07:50
Bannlyst
Hej FB, jag hade fram tills nu tänkt att jag skulle rösta på Kristdemokraterna till hösten men nu när dessa har satt ett missfoster (David Lega) som etta på valsedeln här, och det knappast lär bli mer än en kristdemokrat från Göteborg till riksdagen, så är detta uteslutet. Jag är fortsatt skeptisk till SD pga. deras underklassframtoning och deras sjuka fixering vid islam så nu undrar jag om folket känner till några hederliga gammelmoderater på den lista som de verkar ha klubbat nu? Jag vet att det har funnits konservativa riksdagsmän från Göteborg tidigare, t.ex. Lennart Fridén som att döma av hans framlagda motioner etc. verkar ha varit en rejäl riksdagsledamot. Är det verkligen så illa att sådana som han helt har försvunnit från partiet efter att Fredrik "32-delsnegern" Reinfeldt har farit fram?

Som en bisak undrar jag om någon råkar veta vilka riksdagsmän som är medlemmar i Forum för familj och människovärde. Det är helt omöjligt att få fram någon info om detta genom att googla - det står bara vilka som är ordförande (Walburga Habsburg-Douglas) och vice ordförande (Mikael Oscarsson). När man har en förening av en så pass officiell natur att man har ordförande och vice ordförande är det ju lite underligt att man inte ens har en hemsida eller en blogg, men det kanske bara är moderaternas välbekanta titelkåthet som sticker upp sitt tryne i det här fallet?
Citera
2010-02-11, 11:48
Bannlyst
Ingen som vet? Btw är nu eg. mer intresserad av svar på den andra frågan.
Citera
2010-02-12, 01:31
Bannlyst
Konservativa Moderater?
Tror du på den själv eller?
Citera
2010-02-13, 15:04
Medlem
Aristotélēss avatar
Vad skulle syftet vara? Riksdagsmännen har bara formellt ett eget mandat. I praktiken styr alltid partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in