Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-12, 19:23
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Nog har vi en stark konservativ vänster i Sverige, men jag skulle nog knappast påstå att det är vad vänstern gjort sig känd för. Inte är det riktiga män, utan riktiga statssöner som vänstern verkligen består. Pojkar som lever på staten, och stödjer staten, i allt och mer.

I kampen av idéer väljer jag hellre en transsexuell fjolla som förespråkar självförsörjande, än en hård byggarbetare som vill leva på andra.
Är det några som arbetar för lönen så är det väl byggarbetare. Varför skulle nån betala denne för att gå och dra benen efter sig? Och att leva på bidrag går nog inte heller, a-kassa är inte att tänka på när hela landet har brist på arbetskraft i byggsektorn.
Citera
2010-02-12, 19:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Och vem ser man inte där om inte allas våran Birgitta Ohlsson. Sedan kan du inte jämföra Tasso (som kastades ut ur Vänsterpartiet) med fucking Ursula Federley!!

Helt klart är det högern som profilerar sig tydligast i bÖgfrågorna.

Jag hoppas ju på att Urusla går samma väg som Tasso. För övrigt var det väljarna som kastade ut honom ur Riksdagen och det räknas väl mest.
Citera
2010-02-12, 19:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Haha, nu är det full fart på skriverierna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6594596.ab
Undrar vad som är viktigast? Lägre spritskatt eller ett samhälle där "dom där" håller sig på mattan?
Citera
2010-02-12, 19:27
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Ojsan. Nu är kvällspressen ute efter hans huvud! Kan bli underhållande att se när nästa korkade uttalande kommer.
Citera
2010-02-12, 19:32
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Ursulagate.
Citera
2010-02-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Är det några som arbetar för lönen så är det väl byggarbetare. Varför skulle nån betala denne för att gå och dra benen efter sig? Och att leva på bidrag går nog inte heller, a-kassa är inte att tänka på när hela landet har brist på arbetskraft i byggsektorn.

Är det väl sannerligen inte, kan inte tänka mig en mer framgångsrik kartell som skaffat sig mer kontroll och inflytande i svenska samhället.

De är just de som ser till att vi har brist på arbetskraft i byggsektorn. Allt för att tjäna mer pengar, i en sådan essentiell industri.

Dock menade jag bara exemplariskt med byggarbetare hur den "konservativa vänstern" ser ut. Det är sällan man ser dessa förespråka vuxet självförsörjande. Det är snarare personer i hårda yrken som förespråkar att andra ska betala för dem, och ofta får rätt, just eftersom de inte tvekar att ta till med våld.

På inget vis menar jag att vad Federley gjort är okej, jag menar bara att det är vad man kan förvänta sig av politiker. Jag är inte förvånad.
Citera
2010-02-12, 19:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Principsaken i detta sammanhang är ju att separera politisk makt ifrån näringsintressen, för att på så sätt minska chanserna för att krafter i näringslivet får inflytande över politiken. Ur det perspektivet så är det ju ointressant om det hela gick till på "det eller det sättet" i ett enskild fall. "Jag åkte som min fantasifigur Ursula". Man kan inte hålla på och fitta runt i omständigheterna på det viset. Det som sker är ju att en politiker vänslas med folk som inte är folkvalda, och därför kan misstänkas gå deras ärenden. En klar linje måste dras mellan dessa två.

Att han inte skäms! Göra reklam för Smirnoff, när vi tillverkar så bra Absolut här i landet. Förrädare!
Citera
2010-02-12, 20:02
Medlem
Pallevantes avatar
Låt honom åka, vad är problemet?
Citera
2010-02-12, 20:04
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Låt honom åka, vad är problemet?

Att han kommer tillbaka.
Citera
2010-02-12, 20:09
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Att han kommer tillbaka.
Jag försöker stämma in i hatet mot honom för att ha något sällskap ikväll, men jag hittar det fan inte. Ser ingen anledning till att ha några åsikter om vad han gör på sin fritid. Det här handlar ju verkligen inte om mutor
Citera
2010-02-12, 20:12
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Detta blir ju bara värre och värre. Hur kan någon försvara honom?
Vi får be till Gud att centern störtdyker så de slaktar stjärtgossen.

Vad tycker hans ortodoxa vänner i Jerusalem om detta? Sionism in action?
Citera
2010-02-12, 20:17
Medlem
Leif Ds avatar
Läste just att han gjort reklam för spritdrycker, så han är tydligen inte helt dålig ändå, den lille transvestiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in