Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-10, 14:45
Medlem
Dalailamas avatar
Federley, riksdagsledamot i C, blev bjuden till Gran Canari

Citat:
FREDRIK OCH URSULA Fredrick Federley, riksdagsledamot för Centern, blev bjuden till Gran Canaria. En resa som var sponsrad av flera företag – bland annat flygbolaget Norwegian. Själv ser han inget problem med bjudresan. ”Det är inte jag som riksdagsledamot som gör det här utan jag åker mer som dragpersonlighet.”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6576799.ab

Så, vad säger ni? Är det ok eller anus? Ska en riksdagsledamot kunna åka iväg utklädd till kärring och då komma undan reglerna om bestickning (mutor)?

Själv så anser jag att Federley gör bort sig gång på gång.. ytterst tveksamt om han kommer att sitta kvar riksdagen efter valet.
Senast redigerad av Dalailama 2010-02-10 kl. 14:49.
Citera
2010-02-10, 14:54
Medlem
jumpcuts avatar
Var det så att det var hans dragpersonlighet som blev inbjuden och det faktum att han är den han är inte var någon faktor i det ser jag inga problem med det. Däremot undrar jag om det verkligen är okej att ha dragqueens i regeringen...
Citera
2010-02-10, 15:01
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Borgerligheten visar än en gång upp sitt fulaste tryne. Ingen är längre förvånad.
Citera
2010-02-10, 15:06
Medlem
Är det hr. Federley på det högra fotot? Vuxen karl och dessutom riksdagsledamot. Att han inte skäms! Jag menar det seriöst.

Man får innerligt hoppas att det var frågan om en enkelbiljett.
Citera
2010-02-10, 15:15
Bannlyst
Jag saknar ord. Helt ärligt. Och det är fan inte ofta...
Citera
2010-02-10, 15:24
Medlem
Vrövhåls avatar
På något sätt känns det skrämmande att sverige blivit så liberalt att man inte ens verkar höja på ögonbrynen av det faktum att en skinkprins i kvinnokläder sitter i riksdagen. Nån jävla måtta får det vara.
Citera
2010-02-10, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
På något sätt känns det skrämmande att sverige blivit så liberalt att man inte ens verkar höja på ögonbrynen av det faktum att en skinkprins i kvinnokläder sitter i riksdagen. Nån jävla måtta får det vara.
Exakt. Det värsta är att de som kommenterar på Aftonbladet tar saken på allvar, typ "Jag ska nog också skaffa en annan "personlighet" som jag kan skylla allt på." och "Men va bra, då löser det sig, om mitt alter ego jobbar lite svart så går ju jag fri." I ett normalt land hade folk gapskrattat och inte trott att det var sant (vilket jag också gjorde de första hundra millisekunderna, sedan kom jag på att det är Sverige jag bor i).

Luften blir bara svårare och svårare att andas i det här jävla pisslandet.
Citera
2010-02-10, 15:43
Medlem
Det sjukaste är egentligen inte vad han gjorde eller att han sitter i riksdagen. utan att man inte ens lyfter ögonbrynen och tänker "vad in i helvete" eller skrattar. Sverige har gått ganska långt utför om man säger så...

Nu ett litet tag efter tappade jag ytterligare lite stolthet över att vara Svensk och tillhöra landet Sverige.
Citera
2010-02-10, 15:50
Medlem
Är de sista procenten av de centerpartister som är kvar verkligen så homoliberala eller blir detta spiken i kistan?
Citera
2010-02-10, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm
Är de sista procenten av de centerpartister som är kvar verkligen så homoliberala eller blir detta spiken i kistan?
Jag tror snarare att i alla fall en stor andel av de där sista procenten är bönder eller whatever som inte riktigt följer med och därför fortfarande tror att Centern är deras parti. Det är för övrigt av samma skäl som sossarna fortfarande kan ha 35% i mätningarna.
Citera
2010-02-10, 16:09
Medlem
Karbonats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Jag begrep inte ett ord av vad du skrev förän jag hade klickat på länken till ab.
I min monumentala enfald utgick jag från att den Ursula som nämdes var fru Federley och att en dragpersonlighet var någon typ av publikmagnet eller dragplåster.
Nu känner jag mig dummare än en svensk turist på ett franskt bankkontor. Samtidigt inser jag plötsligt hur min åldrige fader känner sig när jag med ett överseende leende förklarar något modernt, för honom obegripligt, samhällsfenomen.
Ack ve de gamle!
Citera
2010-02-10, 16:24
Moderator
blomvattnares avatar
Politiker ska ge fan i att åka på bjudresor.

Men jag måste säga att jag är djupt förvånad över att skribenter på Flashback har problem med att en sådan här typ sitter i riksdagen.
Flashback - yttrandefrihetens högborg! Där man ska kunna vara som man vill och tycka som man vill.
Gäller inte det utanför FB?
Jag skojar lite - jag vet att FB består av många olika typer av människor med olika refensramar och åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in