Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-10, 16:26
Medlem
Ankdammsmans avatar
Härligt att se att alliansen är så HBTQ!

Jag förstår faktiskt inte om Federley skämtar, men både hans och partiets trend är nedåtgående så det kvittar nog. Ska vi gissa att han byter till FP snart?
Citera
2010-02-10, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Härligt att se att alliansen är så HBTQ!

Jag förstår faktiskt inte om Federley skämtar, men både hans och partiets trend är nedåtgående så det kvittar nog. Ska vi gissa att han byter till FP snart?
Det skulle passa hans sort perfekt att byta parti direkt när han känner att skeppet börjar sjunka (jämför Arlen Specter och Michael Bloomberg i USA, som dock inte är några liberala storstadsbögar utan bara äckliga judesvin) så det tvivlar jag inte en sekund på att han kommer göra. Frågan är bara om han hinner göra det innan nästa val.

Så här i efterhand kan man ju tycka att det var en felsatsning av C att offra alla sina kärnväljare för några få perversa homofiler i Stockholms innerstad och deras hangarounds på Twitter och Facebook. Även om de senare gör väldigt mycket väsen av sig och får mycket uppmärksamhet i media och därför verkar vara fler än de är, så är de faktiskt fortfarande inte fler än bönderna och övrig glesbygdsbefolkning (avfolkning till trots), och särskilt lojala till just Centern är de ju knappast heller när det trots allt finns åtminstone 5 andra bögälskande liberala pisspartier att välja bland. Detta tycks vara en läxa som också de andra borgerliga partierna (och kanske även S) har svårt att ta till sig, men som är nog så viktig.

Tycker f.ö. verkligen det är tragiskt att Centerpartiet, som historiskt har varit av de vettigare partierna i svensk politik, skulle gå en sådan här ovärdig död till mötes. Men så går det när man säljer sin själ till djävulen och de har inga andra än sig själva att skylla.
Citera
2010-02-10, 16:51
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Ska en riksdagsledamot kunna åka iväg utklädd till kärring och då komma undan reglerna om bestickning (mutor)?
Själv så anser jag att Federley gör bort sig gång på gång.. ytterst tveksamt om han kommer att sitta kvar riksdagen efter valet.

Sättet han försöker slingra sig ur "bestickning"-synvinkeln är bra rolig. "Det var inte jag det var Ursula"
Jag blir ej förvånad i fall fler politiker kommer ut med sina "multipla personligheter". Det var inte jag, det var brandmannen Åke.

Federley är en högst medioker politiker. Glömmer ej "FRAsnyftningarna", som följdes av ett solklart JA.

C kommer troligen ej över spärren. Men Federley kommer att sitta kvar i Riksdagen. Förlåt mig, Ursula kommer sitta kvar
Citera
2010-02-10, 16:51
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollercaust2009
Så här i efterhand kan man ju tycka att det var en felsatsning av C att offra alla sina kärnväljare för några få perversa homofiler i Stockholms innerstad och deras hangarounds på Twitter och Facebook.

Visst kan man kritisera deras strategi, men å andra sidan undrar jag om någon annan strategi hade fungerat bättre. Partiets kris uppenbarligen strukturell.

Glesbygden avfolkas, bönderna utgör snart bara ett par promille av befolkningen och miljöprofilen kan inte mäta sig med MP. Kanske är det bäst om C bara självdör?

Av de tre krispartierna kan jag se en framtid för KD och V, men inte C. Det finns många värdekonservativa väljare och det finns många som står till vänster om SAP, men det finns egentligen ingen som behöver C. Just nu är det traditionsröstning, ärvt kapital och gamla meriter som håller partiet vid liv.
Citera
2010-02-10, 16:59
Medlem
Dalailamas avatar
Nu gråter Federley ut på sin blogg.. Han är självfallet missförstådd och Aftonbladet är satan.

http://federley.blogspot.com/
Citera
2010-02-10, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Visst kan man kritisera deras strategi, men å andra sidan undrar jag om någon annan strategi hade fungerat bättre. Partiets kris uppenbarligen strukturell.

Glesbygden avfolkas, bönderna utgör snart bara ett par promille av befolkningen och miljöprofilen kan inte mäta sig med MP. Kanske är det bäst om C bara självdör?

Av de tre krispartierna kan jag se en framtid för KD och V, men inte C. Det finns många värdekonservativa väljare och det finns många som står till vänster om SAP, men det finns egentligen ingen som behöver C. Just nu är det traditionsröstning, ärvt kapital och gamla meriter som håller partiet vid liv.
Det är möjligt att Centerns död har varit oundviklig men de har sannerligen gjort sitt för att påskynda den. Avfolkningen av är ju trots allt en ganska långsam process och för att denna ska få någon effekt på politiken krävs någon sorts generationsväxling, rent konkret att gamla centerväljare dör bort helt enkelt. Den är nog inget som plötsligt får ett avgörande inflytande från ett val till ett annat.

Det här å andra sidan skrämmer nog bort bönder ganska snabbt (ja, det är en ledamot i Sveriges riksdag på bilden).
Citera
2010-02-10, 17:50
Moderator
Strix m/94s avatar
Detta är ju utmärkt! Om vi alla skaffar oss ett alter ego - en Ursula - så kan vi komma undan både det ena och det andra. Om man är "två i en" borde det t ex kunna göra att man dela sin inkomst på två, och för de som kommer över den sk brytpunkten blir det ju en ordentlig sänkning. Man kan ju låta sin Ursula köra berusad, men ändå behålla körkortet och man kan Ursula smita från notan på krogen.
Federley är ett geni!

Eller så är han bara en äckelbög utan ansvarskänsla men med en riksdagsplats för ett parti vars väljare förr körde homosexuella ut byn med hötjugor.
Citera
2010-02-10, 17:54
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Nu gråter Federley ut på sin blogg.. Han är självfallet missförstådd och Aftonbladet är satan.

http://federley.blogspot.com/

Vilken pajas! Givetvis ser vanligt folk det inte som att jobba när man festar och "lever ut sin sexualitet".
Citera
2010-02-10, 18:20
Medlem
indens avatar
Ja du Federley, på hankys första sida fann jag den här:

http://ad1.emediate.dk/media.1/304/5...an-Canaria.gif

Ska han inte vara klädd som Ursula för att vara Ursula?
http://content.glife.se/dynamic/tmp/...an_Canaria.pdf

Som tuff internetbÖg är han inte så bra på att hitta saker inte.

Kan det vara så att vi har en person i riksdagen som inte läser de avtal han skriver på?
Senast redigerad av inden 2010-02-10 kl. 18:30.
Citera
2010-02-10, 18:56
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Ska han inte vara klädd som Ursula för att vara Ursula?
http://content.glife.se/dynamic/tmp/...an_Canaria.pdf

Sök på Ursula i den där PDF-filen och du hittar i princip att det står Fredrik "Ursula" Federley på alla ställen. Samt att du på sidan som handlar om klubbar & barer att Ursula och Miss Inga transade på Rickys Cabaret. Strax under den texten ser du en bild på Ursula & Miss Inga.

Det är svårt att hävda att han INTE var Ursula där.
Citera
2010-02-10, 19:06
Avstängd
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Detta är ju utmärkt! Om vi alla skaffar oss ett alter ego - en Ursula - så kan vi komma undan både det ena och det andra. Om man är "två i en" borde det t ex kunna göra att man dela sin inkomst på två, och för de som kommer över den sk brytpunkten blir det ju en ordentlig sänkning. Man kan ju låta sin Ursula köra berusad, men ändå behålla körkortet och man kan Ursula smita från notan på krogen.
Federley är ett geni!

Eller så är han bara en äckelbög utan ansvarskänsla men med en riksdagsplats för ett parti vars väljare förr körde homosexuella ut byn med hötjugor.

Det är något med dina formueringar som gör att man sällan måste bemöda sig att skriva själv!
Citera
2010-02-10, 19:06
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Sök på Ursula i den där PDF-filen och du hittar i princip att det står Fredrik "Ursula" Federley på alla ställen. Samt att du på sidan som handlar om klubbar & barer att Ursula och Miss Inga transade på Rickys Cabaret. Strax under den texten ser du en bild på Ursula & Miss Inga.

Det är svårt att hävda att han INTE var Ursula där.

Har ändå svårt att ta den ursäkten på allvar. Ok, han har transat runt lite men i det material som uppenbarligen har producerats så är han väldigt mycket Fredrik Federley och väldigt lite Fredrik "Ursula" Federley. När han sedan bloggar om det som om han inte alls förstår var det hela kommer ifrån blir det ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in