Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-12, 02:03
Medlem
MoLoKs avatar
Efter att den inflytelserike och allestädes närvarande Elias Alucard skrev såhär om min avatar:

Citat:
Din fula avatar som liknar någon mongojude ger inte heller något vidare bra intryck av dig.

Eftersom vilda och osunda känslor rörs upp hos vissa flashbackmedlemmar om man inte i samma ögonblick som en människa med judiska rötter nämns eller diskuteras meddelar att personen är jude.

Nåväl, jag kände faktiskt inte till detta och råkade välja Anton Abele som avatar, helt utan att påpeka i signaturen eller med text på bilden att han är jude. Men jag är inte den som är den och i ett försök att gjuta olja på vågorna så beslutade jag mig för att skaffa en avatar som varken föreställde eller kunde misstas för att vara jude.

Så jag surfar in här: http://www.metrojobb.se/artikel/2010...v-tio-foretag/ och hittar till min lycka och olycka ett fantastiskt citat med tillhörande bild.

"Den tar jag!" utbrast jag!

Här kunde historien vara slut men tyvärr är den inte det. Jag hittade följande PM i min inbox:

Citat:
Byt visningsbild tack!
Hej MoLoK

På uppdrag av T****** A******** så skulle jag vilja be dig att ta bort visningsbilden du har på honom. Det är ej uppskattat och jag personligen kommer se till att du sätts inför polisförhör om du inte följer mitt råd. Smutskastning tolereras inte.

Tack,

Jag är naturligtvis villig att byta avatar om det finns någon substans i även detta avatarklagomål. Någon som kan upplysa mig om vad som gäller?
Senast redigerad av MoLoK 2010-02-12 kl. 02:06.
Citera
2010-02-12, 02:13
Medlem
Verkar som att vi har en kille som kommer sitta i fängelse inom kort

Citera
2010-02-12, 02:16
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Verkar som att vi har en kille som kommer sitta i fängelse inom kort

Jag kan bli som Dawit Isaak!
Citera
2010-02-12, 02:21
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Efter att den inflytelserike och allestädes närvarande Elias Alucard skrev såhär om min avatar:

Eftersom vilda och osunda känslor rörs upp hos vissa flashbackmedlemmar om man inte i samma ögonblick som en människa med judiska rötter nämns eller diskuteras meddelar att personen är jude.

Nåväl, jag kände faktiskt inte till detta och råkade välja Anton Abele som avatar, helt utan att påpeka i signaturen eller med text på bilden att han är jude. Men jag är inte den som är den och i ett försök att gjuta olja på vågorna så beslutade jag mig för att skaffa en avatar som varken föreställde eller kunde misstas för att vara jude.

Så jag surfar in här: http://www.metrojobb.se/artikel/2010...v-tio-foretag/ och hittar till min lycka och olycka ett fantastiskt citat med tillhörande bild.

"Den tar jag!" utbrast jag!

Här kunde historien vara slut men tyvärr är den inte det. Jag hittade följande PM i min inbox:

Jag är naturligtvis villig att byta avatar om det finns någon substans i även detta avatarklagomål. Någon som kan upplysa mig om vad som gäller?

Vem var det som PM till dig? En vanlig medlem eller moderator?

Om det är en vanlig medlem så kan han ju inte ens få dig avstängd från flashback förmodligen, och eventuellt kanske du kan kontakta en moderator för att slippa få otrevliga pm av personen? alt blockera honom om sånt funkar här.

Men känns mest som om någon leker allan ballan alt har druckit lite för mycket.
Citera
2010-02-12, 02:21
Medlem
deodorants avatar
Kan man verkligen bevisa att det är Du som står för Ditt konto och att det är Du som har satt bilden som föreställer denne Torbjörn Andersson som avatar för Ditt konto?
Citera
2010-02-12, 02:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag kan bli som Dawit Isaak!

Här lär man sig något nytt varje dag. Hade ingen aning om vem din förra fula avatar föreställde, och att den här Anton Abele är jude visste jag inte heller. Den här fulingen som "jobbar" på den svenskfientliga parasit-och utpressningsmyndigheten som går under den PK-svenneskitnödiga benämningen Diskrimineringsombudsmannen som du nu hittat i en Metroartikel har givetvis ingen anledning att känna sig "smutskastad" över att hans nuna nu blivit avatarmaterial, och hotet om polisanmälan är bara att betrakta som bullshit. På FB är du anonym...vad skulle snuten vilja förhöra dig om förresten? att du som avatarbild har något monster från DO?
Citera
2010-02-12, 02:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vem var det som PM till dig? En vanlig medlem eller moderator?

Om det är en vanlig medlem så kan han ju inte ens få dig avstängd från flashback förmodligen, och eventuellt kanske du kan kontakta en moderator för att slippa få otrevliga pm av personen? alt blockera honom om sånt funkar här.

Men känns mest som om någon leker allan ballan alt har druckit lite för mycket.

Det var en vanlig medlem.
Citera
2010-02-12, 02:28
Medlem
deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
och hotet om polisanmälan är bara att betrakta som bullshit. På FB är du anonym...vad skulle snuten vilja förhöra dig om förresten? att du som avatarbild har något monster från DO?
Precis. Skulle det hända, vilket är ytterst osannolikt, så är det väl bara för dig att säga att det är ett sätt för dig att uttrycka din åsikt, med tanke på din signatur och avatar.

Så det är helt enkelt skitsnack. Strunta i typen.
Citera
2010-02-12, 02:28
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Här lär man sig något nytt varje dag. Hade ingen aning om vem din förra fula avatar föreställde, och att den här Anton Abele är jude visste jag inte heller. Den här fulingen som "jobbar" på den svenskfientliga parasit-och utpressningsmyndigheten som går under den PK-svenneskitnödiga benämningen Diskrimineringsombudsmannen som du nu hittat i en Metroartikel har givetvis ingen anledning att känna sig "smutskastad" över att hans nuna nu blivit avatarmaterial, och hotet om polisanmälan är bara att betrakta som bullshit. På FB är du anonym...vad skulle snuten vilja förhöra dig om förresten? att du som avatarbild har något monster från DO?

Du tror alltså inte heller att polisen kommer lägga ned enorma resurser på att få detta uppklarat? lägga olof palme mordet åt sidan, dra ned på förhören med misstänka i olika värdetransportsrån m.m. allt för att få bukt med detta hemska illdåd? vart är Sverige på väg?!
Citera
2010-02-12, 02:30
Bannlyst
Rita två kryss över ögonen på honom så ser han om möjligt ännu dummare ut och så kan du försvara dig med att du gjort honom "anonym".
Citera
2010-02-12, 02:31
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Jag jag vet inte! Jag har spenderat alldeles för mycket tid på Flashback den senaste veckan. Polisen kanske vill fråga mig varför jag smutskastar mannen i fråga. Jag vet inte varför jag gör det. Jag vet inte OM jag gör det. Jag bara visar hans porträtt från tidningen och citerar honom:

Citat:
– Kläderna är ett sätt att visa sin tro inom bland annat islam, så det innebär att man inte har rätt att tro vad man vill.

Fattar inte om han anser det vara smutskastning att jag citerar honom eller om det är smutskastning att jag visar en bild på honom?
Citera
2010-02-12, 02:33
Medlem
MoLoKs avatar
Mannen på min avatar är ju en TOPPCHEF inom DO. Jamenar det är inte vilken jeppe som helst det här. Det är en man med makt och hög position. Jag tvivlar inte en sekund på att han kan göra så att jag får böta 60.000-120.000 kronor. Tro mig, jag har läst en del trådar där DO varit inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in