Efter att den inflytelserike och allestädes närvarande Elias Alucard skrev såhär om min avatar:
Citat:
Din fula avatar som liknar någon mongojude ger inte heller något vidare bra intryck av dig.
Eftersom vilda och osunda känslor rörs upp hos vissa flashbackmedlemmar om man inte i samma ögonblick som en människa med judiska rötter nämns eller diskuteras meddelar att personen är jude.
Nåväl, jag kände faktiskt inte till detta och råkade välja Anton Abele som avatar, helt utan att påpeka i signaturen eller med text på bilden att han är jude. Men jag är inte den som är den och i ett försök att gjuta olja på vågorna så beslutade jag mig för att skaffa en avatar som varken föreställde eller kunde misstas för att vara jude.
Så jag surfar in här:
http://www.metrojobb.se/artikel/2010...v-tio-foretag/ och hittar till min lycka och olycka ett fantastiskt citat med tillhörande bild.
"Den tar jag!" utbrast jag!
Här kunde historien vara slut men tyvärr är den inte det. Jag hittade följande PM i min inbox:
Citat:
Byt visningsbild tack!
Hej MoLoK
På uppdrag av T****** A******** så skulle jag vilja be dig att ta bort visningsbilden du har på honom. Det är ej uppskattat och jag personligen kommer se till att du sätts inför polisförhör om du inte följer mitt råd. Smutskastning tolereras inte.
Tack,
Jag är naturligtvis villig att byta avatar om det finns någon substans i även detta avatarklagomål. Någon som kan upplysa mig om vad som gäller?