Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-03, 15:38
  #385
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Det har jag missat! Det står säkert någonstans, men får jag vara lite "lat" och fråga vem? Vad har sagts?

https://www.flashback.org/sp21482189

där
Citera
2010-03-03, 16:20
  #386
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
https://www.flashback.org/sp21482189

där

Fast han är ju vanlig medlem, han kanske ljuger? Kan Admin konfirmera?

Mvh
Citera
2010-03-03, 18:10
  #387
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Fast han är ju vanlig medlem, han kanske ljuger? Kan Admin konfirmera?

Mvh

Ring DO själv. Eller mejla.
Citera
2010-03-18, 22:19
  #388
Medlem
Sheepskins avatar
Blev det någon fortsättning?

Vad hände med DO:s "anmälan" av Flashback?
Fick Groffe svar på sin fråga om hur DO tycker att man ska använda dess pressbilder?
Varför ser TA ut som en skadeskjuten zombie?

Frågorna är många, svaren är få! Nu väntar vi med olidlig spänning på fortsättningen
Citera
2010-03-21, 18:43
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepskin
Blev det någon fortsättning?

Vad hände med DO:s "anmälan" av Flashback?
Fick Groffe svar på sin fråga om hur DO tycker att man ska använda dess pressbilder?
Varför ser TA ut som en skadeskjuten zombie?

Frågorna är många, svaren är få! Nu väntar vi med olidlig spänning på fortsättningen

Jag fick bara ett ganska intetsägande svar som gick ut på att pressbilderna får användas i journalistisk verksamhet. Min gissning är att DO har bestämt sig för att strunta i det här. Det skulle förvåna mig om DO gör allvar av sitt hot att vidta rättsliga åtgärder.

Men, som sagt, den som är intresserad kan ju alltid höra av sig till DO och fråga.
Citera
2010-05-28, 14:52
  #390
Medlem
Mr.Sanders avatar
Asså vad är det egentligen diskrimineringsombudsmannen gör?
Citera
2010-05-31, 00:18
  #391
Medlem
Karatepungs avatar
Nu är kanske inte denna tråd speciellt aktuell längre men jag har helt missat detta och självfallet såg herr Murphy (i samarbete med Mr.Sander) till att jag hittar tråden en söndagskväll. Nu har jag läst igenom hela den här tråden och undrar om följande stod att läsa på http://www.do.se/Press/Pressbilder/Torbjorn-Andersson/ när denna tråd startades:

Citat:
Ursprungligen postat av www.do.se
Bilderna är fria att använda i sammanhang där DO och DO:s arbete beskrivs. Reproduktion i reklam och marknadsföring är inte tillåten. DO äger upphovsrätten till bilderna och kan komma att beivra missbruk, förvanskning eller annan otillbörlig användning av bilderna.

Denna text har inte nämnts i tråden tidigare och den väl är ganska relevant. Så det verkar som DO har ändrat sin officiella policy för pressbilderna får användas sedan tråden startade. Att de har intresserat sig för Moloks fall verkar ju således helt klart rimligt. Sen om de gjort det både via mailkonversationer samt via en viss användare här på flashback eller bara det förstnämnda är väl kanske lite svårt att sia om.
__________________
Senast redigerad av Karatepung 2010-05-31 kl. 00:20.
Citera
2010-06-02, 10:16
  #392
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Nu är kanske inte denna tråd speciellt aktuell längre men jag har helt missat detta och självfallet såg herr Murphy (i samarbete med Mr.Sander) till att jag hittar tråden en söndagskväll. Nu har jag läst igenom hela den här tråden och undrar om följande stod att läsa på http://www.do.se/Press/Pressbilder/Torbjorn-Andersson/ när denna tråd startades:



Denna text har inte nämnts i tråden tidigare och den väl är ganska relevant. Så det verkar som DO har ändrat sin officiella policy för pressbilderna får användas sedan tråden startade. Att de har intresserat sig för Moloks fall verkar ju således helt klart rimligt. Sen om de gjort det både via mailkonversationer samt via en viss användare här på flashback eller bara det förstnämnda är väl kanske lite svårt att sia om.

Är osäker men har för mig att den texten tillkom EFTER att jag använde bilden.
Citera
2010-07-17, 02:50
  #393
Medlem
Mehrs avatar
Vad blev det av denna avatar-saga nu?

Blev du skrämd till att byta avatar eller MoLoK?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback