• 1
  • 2
2004-02-28, 21:05
Medlem
Boogaloos avatar
Den hr trden handlar om SM-slutspelet i ishockey, och beskarnas egna tips till respektive serie.

Resultat deltvling 1:
Hr

Mtena:
Modo Hockey (8) - HV71 (1)
Lule HF (7) - Frjestads BK (2), avgjord 1-4
Djurgrdens IF (5)- Frlunda Indians (3), avgjord 0-4
Timr IK (6) - Linkpings HC (4), avgjord 1-4

Speldatum:
- Hockeyligan

TV-tider:
- Canal+
- com hem pay-per-view

Webbradio:
- Hockeyligan
- Radiosporten

Ngra experters tips:
- Challe Berglund, Lasse Granqvist, Ankan Parmstrm, Myggan Wallin och Janne Bengtsson

Tipsen p FB:
- .: Pimp :. (lr inte vinna...)
- advocaten
- ahlman
- Asterix
- Boogaloo
- BuzzMeeks
- dirtvader
- Evil Ed
- gsfan
- NicklasF
- Pellenez
- Ralfon
- Ron Jeremy
- sensei
- Thstrm

Totalt 15 st.

(Alla tips som redigeras efter 040301 18:55 kommer givetvis innebra diskvalificering frn FB-msterskapet, samt livstids missaktning frn oss andra. Allts: Hittar ni skriv- och stavfel eller ngot annat i era postar - lt det st!)

Totalt antal tips per lag:
Modo-HV71 3-12
Lule-Frjestad 3-12
Djurgrden-Frlunda 6-9
Timr-Linkping 4-11

Majoriteten av beskarna tippar allts att de fyra seedade lagen gr vidare. Djurgrden-Frlunda r den serie med flest spridda tips.
Citera
2004-02-28, 21:09
Medlem
Boogaloos avatar
Mitt tips:
Modo-HV71 1-4
Lule-Frjestad 1-4
Djurgrden-Frlunda 4-3
Timr-Linkping 4-3

Kommentar:
HV71 och Frjestad r helt enkelt mycket bttre n sina motstndare. Djurgrden har haft uppfrsbacke hela ssongen med alla skador och avstngningar, och avslutade dessutom grundserien katastrofalt - de r taggade! Timr slr ut LHC efter en tuff serie, och vinner p sin rutin frn frra ret.
Citera
2004-02-28, 21:27
Medlem
Asterixs avatar
Mitt tips:
Modo-HV71 0-4
Lule-Frjestad 1-4
Djurgrden-Frlunda 3-4
Timr-Linkping 2-4

Kommentar:
HV71 och Frjestad r bttre n sina motstndare. Frlunda och Djurgrden r jmbrdiga s den fajten kan sluta hur som helst. Jag frmr mig dock aldrig tippa mot Frlunda, oavsett motstnd. Sen har dom ett mycket coolare efternamn n Djurgrden. ven Linkping har rutin.
Citera
2004-02-29, 03:36
Medlem
dirtvaders avatar
Mitt tips:
Modo-HV71 1-4
Lule-Frjestad 3-4
Djurgrden-Frlunda 2-4
Timr-Linkping 2-4

Kommentar:
Lule nst bsta hemma lag borde kunna plocka ngra vinster mot formsvaga frjestad.
Frlunda ven dom bra hemma .Har plusstatistik p djurgrden ir.
Tabellen ljuger inte, hv bst o modo smst av slutspelslagen.
Linkping verkar kunna hlla tt bakt.
Citera
2004-02-29, 05:36
Medlem
Modo-HV71 1-4
Lule-Frjestad 4-2
Djurgrden-Frlunda 3-4
Timr-Linkping 3-4

Edit: trodde vi skulle tippa varje omgng och inte hur det slutade i serien.
Citera
2004-02-29, 08:18
Medlem
Thstrms avatar
Mitt Tips:
Modo-HV71 4-3
Lule-Frjestad 4-2
Djurgrden-Frlunda 4-3
Timr-Linkping 4-1

Kommentar:
Matchen mellan Modo och Hv har jag tippat lite med hjrtat. Gillar inte Hv71.
Lule- Frjestad. Frjestad har inte imponerat p mig den hr ssongen, s jag tror p Lule seger i det mtet.
Djurgrden - Frlunda. Bli en mycket jmnt. Hoppas p en DIF seger hr.
Timr-Linkping. Detta vinner Timr ltt, LHC har ingen rutin alls frn slutspel.
Citera
2004-02-29, 11:51
Medlem
Ralfons avatar
MoDo - Hv71 1-4

Lule - Frjestad 2-4

Djurgrden - Frlunda 4 - 2

Timr - Linkping 2-4

Kommentar: Seriesegrarna, och tillika min och hela sdra vtterbygdens stolthet, Hv71 br ta hem sin matchserie. Allt annat vore ett stort nederlag. MoDo r ett lag i gungning, och ven om Hv avslutat lite knackigt skall de egentligen inte ha alltfr stora problem med MoDo anser jag. Faller in i grupptrycket och kluddar dit 1-4 mellan MoDo och Hv.

Lule - Frjestad kan bli jmnare n vad mnga tror. Frjestad r favorittyngda och ska verkligen ta hem det hr. Lule spelat bra p sistone trots skador och Bulan r alltid bra att ha i ett slutspel, s ngon match kan de kanske ta...

Djurgrden - Frlunda kan bli hrt. Riktigt hrt. Ingen vidare avslutning av serien frn vare sig Frlundas eller Djurgrdens del, men nd form-frdel Djurgrden vill jag pst. Frlunda har varvat mycket bra insatser med mindre bra hela ssongen, medan Djurgrden brjat vldigt negativt men har sedan en tid en mycket positivt uppgende trend. Om nu bara Espen frvnar mig och gr skl fr sin ln och sitt rykte kanske Djurgrden kan f hl p Lundqvist som nu inte har ngon Norrena med sig i Frlunda lngre...med Djurgrdsgon sett har Bjurling oroat en smula p sistone, s det kan som sagt bli en riktigt hrd matchserie. Jag sger Djurgrden, de kan g lngt i r...

Jag ser att frvnansvrt mnga tippat Timr som segrare i mtet Timr - Linkping. Fr all del r Timr ett ganska bra lag med en mlvakt som kan spika igen rejlt, men titta p alla Linkpings vrvningar; Pekka Tirkkonen, Jyrki Vlivaara, Mikko Peltala och Jussi Tarvainen...samtliga meriterade med minst 8 st A-landskamper var frn finska landslaget. Dessutom har de en mlvakt av rang de ocks, Norrena r riktigt stabil. Jag tror p Linkping, Timr hade sin topp frra ret.
Citera
2004-02-29, 12:22
Moderator
Evil Eds avatar
HV71-MODO 3-4

Tror faktiskt att MODO slr ut HV71, de vinner sin frsta match och snuvar sedan smlnningarna p segern i HV:s frsta hemmamatch.
Sedan rinner det p fr MODO. HV71 kommer med frlusterna att bli frustrerade och senasationen r ett faktum.

Linkping-Timr 4-3

Bda lagen vinner sina hemmamatcher, Timr har en vldigt dunkel form fr tillfllet men jag ser inte att Linkping har ngon direkt topp heller. Detta blir en avslagen kvartsfinal mellan de svagaste lagen i slutspelet.

Frjestad-Lule 4-2

Frjestad vann visserligen mot Sdertlje med 5-0 men deras form r mycket oviss, Lule hade en topp fr att kunna klara sin slutspelsplats, kanske har de brnt sitt krut. Det r svrt att sga hur det kommer att g, ett flertal matcher kommer skerligen att avgras i suddendeath.
Frjestad vinner dock p grund av sin breda trupp och fr att de har fyra kedjor som kan producera. Skulle spelare som Kalt och Jenni vakna till liv s blir FBK farliga.

Frlunda-Djurgrden 4-1

Frlunda har bttre backar, bttre anfallare och en bttre mlvakt i Lundkvist. Frlunda kommer att ta ledningen med 2-0 eller 3-0 i matcher.
Frlunda r bttre rustade infr slutspelet, det enda som kan oroa i VF:s trupp r att Conny inte finns med som en drivande kraft. Janne Karlsson har dock varit med under mnga r och haft Boorken, Evensson, Bousted och Falk som frstetrnare framfr sig.
Djurgrden mste vinna frsta matchen p mndag fr att ha ngon chans, men Frlunda kommer att spela enormt tillknppt och Djurgrden kommer att ha svrt att skapa mlchanser. Och nr Frlunda har spelare som Kallio, Steen och Khanberg som kan avgra p egen hand s kommer det att sklija ett par ml mellan Djurgrden och Frlunda.
Frlunda r dessutom bttre och mer homogena.

Sedan hnger allt p lotten men om man kan sia lite s kan semifinalerna komma att se ut s hr.

Frlunda-Modo
Frjestad-Linkping

Frlunda och Frjestad enkelt vidare och vi fr drmed en repris p frra rets final och ven en repris p utgngen.
Citera
2004-02-29, 13:14
Medlem
BuzzMeekss avatar
W

Buzz Meeks tips infr SM-slutspelet 2004:

HV 71 vs MoDo 4-3

Frjestad vs Lule 4-0

Frlunda vs Djurgrden 3-4

Linkping vs Timr 4-2

Kommentar: HV kommer att f problem med Modo som r bttre n den 8:e plats som de fick i grundserien. Riksman r dessutom i gott slag s det blir jmnt. Frjestad kr ver Lule - Norrbottningarna har gjort en kanonssong som verhuvudtaget gtt till slutspel. Nu har ocks Lule flera bra spelare skadade s det blir en verkrning. Frlunda mot Djurgrden r den p frhand mest intrikata matchserien. Och den blir jmn men jag tror att Djurgrden kommer att dra det lngsta stret till sist i en sjunde och avgrande match i Scandinavium - pressen ligger p Frlunda och Djurgrden har Svergies bste hockeytrnare i Niklas Wikegrd. Linkping r ocks en positiv verraskning - lett av Fredrik Norrena - elitseriens bste mlvakt? Timr r inte lika hungriga som LHC och det fller avgrandet.

Vilken match snder Canal+ p Mndag?
Citera
2004-02-29, 16:11
Medlem
NicklasFs avatar
Mitt Tips:
Modo-HV71 2-4
Lule-Frjestad 3-4
Djurgrden-Frlunda 3-4
Timr-Linkping 1-4

(Edit: fixade till ordningen)
Citera
2004-02-29, 16:14
Medlem
Ron Jeremys avatar
HV71- Modo 4-0
Frjestad-Lule 0-4
Frlunda-Djurgrden 4-3
Linkping-Timr 4-1
Citera
2004-02-29, 16:19
Medlem
Pellenezs avatar
Mitt tips:
MoDo-HV71 1-4
Lule-Frjestad 3-4
Djurgrden-Frlunda 2-4
Timr-Linkping 0-4

Kommentar:
HV r helt enkelt ett starkare lag, s dessutom verkar vara i god form. Men nsta r kan det nog bli ka av fr MoDo.
Frjestad r bleka just nu, men kommer nog att samla ihop sig tillrckligt fr att sl Lule.
Djurgrden - Frlunda r ovisst, men jag tror att Frlunda drar det lngsta stet.
Linkping r, frmst defensivt, ett starkare lag n Timr och vinner ltt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in