MoDo - Hv71 1-4
Lule - Frjestad 2-4
Djurgrden - Frlunda 4 - 2
Timr - Linkping 2-4
Kommentar: Seriesegrarna, och tillika min och hela sdra vtterbygdens stolthet, Hv71 br ta hem sin matchserie. Allt annat vore ett stort nederlag. MoDo r ett lag i gungning, och ven om Hv avslutat lite knackigt skall de egentligen inte ha alltfr stora problem med MoDo anser jag. Faller in i grupptrycket och kluddar dit 1-4 mellan MoDo och Hv.
Lule - Frjestad kan bli jmnare n vad mnga tror. Frjestad r favorittyngda och ska verkligen ta hem det hr. Lule spelat bra p sistone trots skador och Bulan r alltid bra att ha i ett slutspel, s ngon match kan de kanske ta...
Djurgrden - Frlunda kan bli hrt. Riktigt hrt. Ingen vidare avslutning av serien frn vare sig Frlundas eller Djurgrdens del, men nd form-frdel Djurgrden vill jag pst. Frlunda har varvat mycket bra insatser med mindre bra hela ssongen, medan Djurgrden brjat vldigt negativt men har sedan en tid en mycket positivt uppgende trend. Om nu bara Espen frvnar mig och gr skl fr sin ln och sitt rykte kanske Djurgrden kan f hl p Lundqvist som nu inte har ngon Norrena med sig i Frlunda lngre...med Djurgrdsgon sett har Bjurling oroat en smula p sistone, s det kan som sagt bli en riktigt hrd matchserie. Jag sger Djurgrden, de kan g lngt i r...
Jag ser att frvnansvrt mnga tippat Timr som segrare i mtet Timr - Linkping. Fr all del r Timr ett ganska bra lag med en mlvakt som kan spika igen rejlt, men titta p alla Linkpings vrvningar; Pekka Tirkkonen, Jyrki Vlivaara, Mikko Peltala och Jussi Tarvainen...samtliga meriterade med minst 8 st A-landskamper var frn finska landslaget. Dessutom har de en mlvakt av rang de ocks, Norrena r riktigt stabil. Jag tror p Linkping, Timr hade sin topp frra ret.