Nej det är inte möjligt att dö pga att lymfkörtlarna som man har i svalget svullnar upp (hos vuxna). Hos små barn är det en annan femma då deras svalg och luftvägar har andra proportioner men jag hoppas att det inte sitter så mycket kids på FB (och att de som gör det inte har gonorré
Allergiska reaktioner kan göra att tunga och svalg svullnar upp så mycket att det blockerar luftvägarna men det är inte det som du har om du har gonorré ju.
Nej men jag förstår att du är orolig, om du tycker att det är mycket jobbigt kan du väl åka över till en kompis och hänga där så att du har någon form av trygghet iaf. Annars skulle jag bara va tålmodig och vänta på att antibiotikan skall verka fullt ut. Diklofenaket är främst smärtstillande men har lite inflammationshämmande effekt med.
Vad gäller din fråga om man kan dö i sömnen av att svalget svullnar vet jag faktiskt inte... även om du skulle vakna med ett igensvullet svalg så skulle du nog inte kunna göra någonting åt din situation (ringa någon eller så) så då är det ganska kört.
Observera att detta inte håller på att hända dig!