Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-19, 20:22
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Sabotage mot judiska byggnader, judar vågar inte bära David-stjärna, de misshandlas osv. är i mina ögon inte acceptabelt.

I hur många fall finns det, menar du, där judar i Malmö misshandlats av antisemiter de sista åren? Har du uppgifter på att det varit vanligt förekommande, eller är det bara snack?

Den där branden är ETT exempel. Och den där listan över hatbrott mot judar i skåne 2009 handlar ju som sagt mest om hakkorsklotter på skoltoaletter och annat som inte ens riktats mot nån jude.
Citera
2010-03-19, 20:42
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ficktjuven
Vart jag ville komma var att det finns sorgligt många dokumenterade fall av rasfrämmande gangstaposörer som utsatt etniska svenskar för våldsbrott i Malmö, och hela landet, vilket den judiska median år ut och år in betraktar med fullständig likgiltighet men detta som i brist på bättre uttryck får benämnas som en storm i ett vattenglas betraktar samma judiskägda media som en förstasiderubrik vars viktighet inte verkar ha några gränser.

Mina förra inlägg var inte riktade till dig, om det var det du trodde. I alla fall, tyvärr så finns det också fall där svenskar har en liknande situation och det är ingenting jag ser som acceptabelt. Jag har överhuvudtaget inte jämfört de olika gruppernas situation.

Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
I hur många fall finns det, menar du, där judar i Malmö misshandlats av antisemiter de sista åren? Har du uppgifter på att det varit vanligt förekommande, eller är det bara snack?

Den där branden är ETT exempel. Och den där listan över hatbrott mot judar i skåne 2009 handlar ju som sagt mest om hakkorsklotter på skoltoaletter och annat som inte ens riktats mot nån jude.

Lite statistik till herrn:

Citat:
Fakta: Antireligiösa hatbrott

# 600 anmälningar med antireligiöst motiv identifierades 2008. Det var nära en fördubbling jämfört med året innan.

# Ökningen beror till större delen på att det tillkommit ett nytt motiv — övriga antireligiösa hatbrott. Tidigare har det bara funnits hatbrott med antingen antisemitiska eller islamofobiska motiv.

# Men det skedde en ökning även vad gäller antisemitiska och islamofobiska hatbrott, enligt Brottsförebyggande rådet (Brå).

# Enligt såväl polisen som Sveriges muslimska råd kan mörkertalet för hatbrott mot muslimer vara stort.

# Antalet anmälningar om antisemitiska hatbrott har fördubblats i Malmö under 2009, medan de islamofobiska hatbrotten inte har ökat.

Källa: Brå, Polisen i Malmö (TT)

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.749...ar-det-sakrare

Citat:
I dag bevakas gudstjänsterna, och församlingens medlemmar har uppmanats att aldrig gå ensamma på begravningsplatsen.
Och judar flyr stan, skriver Sunday Telegraph. [..] De anmälda hatbrotten mot judar i Malmö har fördubblats, förra året anmäldes 79 brott.
Susanne Gosenius, samordnare för hatbrott på Skånepolisen, har gått igenom alla brott. Hon beskriver dem som allt från kränkande klotter till grov misshandel. Det är skadegörelse, olaga hot och ofredande, trakasserier i skolan.
Men mörkertalet är är stort. Många anmäler inte, vet Gosenius.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.18...dar-fordubblas

Inte mer detaljerade siffror än så finns men det är tillräckligt för att vi ska kunna konstatera att situationen är hemsk!
Senast redigerad av TKD_1337 2010-03-19 kl. 20:54.
Citera
2010-03-19, 21:00
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Inte mer detaljerade siffror än så finns men det är tillräckligt för att vi ska kunna konstatera att situationen är hemsk!

Citat:
Susanne Gosenius, samordnare för hatbrott på Skånepolisen, har gått igenom alla brott. Hon beskriver dem som allt från kränkande klotter till grov misshandel.

"allt från kränkande klotter"
Det vill säga ett hakkors på en skoltoalett.

"till grov misshandel"
En nynazist häller syra på en annan nynazists arm.
Citera
2010-03-19, 22:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
"allt från kränkande klotter"
Det vill säga ett hakkors på en skoltoalett.

"till grov misshandel"
En nynazist häller syra på en annan nynazists arm.

Ja, det kan omfatta sådant men det innebär inte att judarnas situation inte skulle vara hemsk. De antisemitiska brotten har fördubblats, judar känner sig rädda, judiska byggnader/platser attackeras osv. Är det något du försöker förneka eller vad är din agenda?
Citera
2010-03-20, 00:03
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Mina förra inlägg var inte riktade till dig, om det var det du trodde. I alla fall, tyvärr så finns det också fall där svenskar har en liknande situation och det är ingenting jag ser som acceptabelt. Jag har överhuvudtaget inte jämfört de olika gruppernas situation.

Lite statistik till herrn:

* 600 "hatbrott med antireligösa motiv" 2008 var i hela landet , inte i Malmö.
Inte heller specificeras att det handlar om judar.

* Antalet "hatbrott med antireligösa motiv" fördubblades från 2007 till 2008.
Begicks det från ett år till ett annat dubbelt så många brott? Nej, det som hände var att det kom en ny lag som innebar att religösa extremister av alla slag (kristna, muslimer, judar) kan anmäla allt möjligt. Typ om det är en debatt i TV och nån säger något negativt. Då kan man anmäla för hatbrott mot sin religion. Om det sedan leder till fällande dom är en annan fråga. Antalet anmälningar är med största sannolikhet större än det riktiga antalet brott som begåtts.

* Av dessa 600 brott i hela landet kommer ett 70-tal från skåneregionen. Vid en genomgång av dessa anmälda "hatbrott" visar det sig att merparten handlar om toalettklotter och folk som grälar på demonstrationer.

* Nej, Det är inte tillräckligt för att vi ska kunna konstatera att situationen i Malmö är hemsk för judarna.

Fråga: Kan du visa på en fem-tio fall från förra året med fällande domar där en judiska medborgare förföljts och misshandlats av uttalat antisemitiska gärningsmän?

Du kan inte det. Saken är den att det inte finns. Det pågår ingen judeförföljelse i Malmö.
Citera
2010-03-20, 00:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
* 600 "hatbrott med antireligösa motiv" 2008 var i hela landet , inte i Malmö.
Inte heller specificeras att det handlar om judar.

* Antalet "hatbrott med antireligösa motiv" fördubblades från 2007 till 2008.
Begicks det från ett år till ett annat dubbelt så många brott? Nej, det som hände var att det kom en ny lag som innebar att religösa extremister av alla slag (kristna, muslimer, judar) kan anmäla allt möjligt. Typ om det är en debatt i TV och nån säger något negativt. Då kan man anmäla för hatbrott mot sin religion. Om det sedan leder till fällande dom är en annan fråga. Antalet anmälningar är med största sannolikhet större än det riktiga antalet brott som begåtts.

* Av dessa 600 brott i hela landet kommer ett 70-tal från skåneregionen. Vid en genomgång av dessa anmälda "hatbrott" visar det sig att merparten handlar om toalettklotter och folk som grälar på demonstrationer.

* Nej, Det är inte tillräckligt för att vi ska kunna konstatera att situationen i Malmö är hemsk för judarna.

Fråga: Kan du visa på en fem-tio fall från förra året med fällande domar där en judiska medborgare förföljts och misshandlats av uttalat antisemitiska gärningsmän?

Du kan inte det. Saken är den att det inte finns. Det pågår ingen judeförföljelse i Malmö.

I hela landet har antalet anmälda hatbrott med antireligiöst motiv fördubblats. I Malmö har antalet anmälda antisemitiska brott fördubblats.

Finns inga fällande domar av den typen du efterfrågar men detta är inte något som måste finnas innan man kan kalla judarnas situation för "hemsk, oacceptabel och förfärlig". Ser du inga problem med att judar känner sig rädda, undviker att besöka judiska begravningsplatser ensamma, flyr staden/landet, judiska byggnader/platser attackeras? Svara på den frågan så är du snäll.
Citera
2010-03-20, 00:19
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
.. judeförföljelse i Malmö.

..men vad har du för problem? Muslimer i Malmö jävlas med en liten judisk minoritet, right?
Kan vi konstatera detta och diskutera vad som kan göras för att få en förändring?
Citera
2010-03-20, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Att en jude helt oförberedd utan att ha sminkat sig tvingats se sig själv i spegeln?

Det vore troligen ett större trauma för spegeln.

Citat:

Åh, vad synd. Jag som kände mig lite utvald, som en jude.
Citera
2010-03-20, 13:50
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
..men vad har du för problem? Muslimer i Malmö jävlas med en liten judisk minoritet, right?
Kan vi konstatera detta och diskutera vad som kan göras för att få en förändring?

Det finns inga belägg för att det sker en omfattande judeförföljelse i Malmö

Det är tråkigt att ni invandringskritiker håller fast vid de här lögnerna från Israel-lobbyn och uppenbarligen tror att det är er enda chans att få fram att invandrare begår brott. Jag menar - ni behöver inte sionisternas hitte-på för att bevis att invandrare begår brott!

Att invandrare är överrepresenterade inom överfallsbrott och gängvåldtäkter osv finns redan i statistiken. T om. självaaste Leffe GW gick ju ut med det i Efterlyst häromsistens.

Dock är påståendena om judeförföljelse groteskt överdriven i debatten.

Varför tror du t ex att man inte hör om judeförföljelse i stockholm trots att det bor skitmånga araber här? Varför tror du att anmälningarna om "religösa" hatbrott ökade från 2007 till 2008? Brukar inte sådana som du vara kritiska till den här typen av moralistiska låtsaslagar som HMF och liknande?
Senast redigerad av Von0ben 2010-03-20 kl. 13:53.
Citera
2010-03-20, 16:35
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Det finns inga belägg för att det sker en omfattande judeförföljelse i Malmö

..aaah! Men släpp sargen för helvete nån gång då. Är du dum?
Nej, "det finns inga belägg för en omfattande judeförföljelse i Malmö". Menar du att en "omfattande judeförföljelse" är vad som krävs för att du ska reagera? Hur omfattande då? Vill du se mord? Koncentrationsläger? Kom ner på jorden, von Oben.
Citera
2010-03-20, 17:38
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
..aaah! Men släpp sargen för helvete nån gång då. Är du dum?
Nej, "det finns inga belägg för en omfattande judeförföljelse i Malmö". Menar du att en "omfattande judeförföljelse" är vad som krävs för att du ska reagera? Hur omfattande då? Vill du se mord? Koncentrationsläger? Kom ner på jorden, von Oben.

Vad har fått dig så övertygad om att det just i Malmö skulle pågå en omfattande judeförföljelse? Vilka belägg har du för det?

Ja, förutom den partipolitiska pajkastningen och det sedvanliga PK-drevet från tidningarnas ledarsidorna , då.. ?

PS. Och ang koncentrationsläger så har jag aldrig påstått mig vara "revisionist" så det kan du lägga ner.
Citera
2010-03-20, 17:46
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Vad har fått dig så övertygad om att det just i Malmö skulle pågå en omfattande judeförföljelse? Vilka belägg har du för det?

Ja, förutom den partipolitiska pajkastningen och det sedvanliga PK-drevet från tidningarnas ledarsidorna , då.. ?

PS. Och ang koncentrationsläger så har jag aldrig påstått mig vara "revisionist" så det kan du lägga ner.

Är du full eller har Mongo-Ivar kapat ditt konto? Nej, har jag ju sagt: jag tror inte heller att det förekommer omfattande judeförföljelser. Det gör nog ingen i den här tråden.
Senast redigerad av hundensår 2010-03-20 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in