Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Mina förra inlägg var inte riktade till dig, om det var det du trodde. I alla fall, tyvärr så finns det också fall där svenskar har en liknande situation och det är ingenting jag ser som acceptabelt. Jag har överhuvudtaget inte jämfört de olika gruppernas situation.
Lite statistik till herrn:
Inte mer detaljerade siffror än så finns men det är tillräckligt för att vi ska kunna konstatera att situationen är hemsk!
* 600 "hatbrott med antireligösa motiv" 2008 var
i hela landet , inte i Malmö.
Inte heller specificeras att det handlar om judar.
* Antalet "hatbrott med antireligösa motiv" fördubblades från 2007 till 2008.
Begicks det från ett år till ett annat dubbelt så många brott? Nej, det som hände var att det kom en ny lag som innebar att religösa extremister av alla slag (kristna, muslimer, judar) kan anmäla allt möjligt. Typ om det är en debatt i TV och nån säger något negativt. Då kan man anmäla för hatbrott mot sin religion. Om det sedan leder till fällande dom är en annan fråga. Antalet anmälningar är med största sannolikhet större än det riktiga antalet brott som begåtts.
* Av dessa 600 brott i hela landet kommer ett 70-tal från skåneregionen. Vid en genomgång av dessa anmälda "hatbrott" visar det sig att merparten handlar om toalettklotter och folk som grälar på demonstrationer.
* Nej, Det är inte tillräckligt för att vi ska kunna konstatera att situationen i Malmö är hemsk för judarna.
Fråga: Kan du visa på en fem-tio fall från förra året med fällande domar där en judiska medborgare förföljts och misshandlats av uttalat antisemitiska gärningsmän?
Du kan inte det. Saken är den att det inte finns. Det pågår ingen judeförföljelse i Malmö.