Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Har samma sak nu jag. Det är verkligen den värsta huvudvärk jag någonsin haft! Det började när jag hade sex med min flickvän på eftermiddagen. Tänkte att det inte var något farligt. Sen på natten hade vi sex igen, och då var det värre än någonsin! Tog huvudvärkstabletter men det hjälpte inte! Sen hände det igen dagen efter när jag sprang hem utan anledning ifrån bussen (ca 60m). Då får jag världens "anfall" igen. Lade mig i sängen och vred mig. Efter några minuter kommer min mamma hem och hon blir nervös och ringer till sjukvårdsupplysningen (i tron att jag hade hjärninflammation el. liknande). Sjukvårdsupplysningen ställde massa frågor. Mina symptom var: Huvudvärk (övre delen av huvudet, pulserande ner emot tinningarna), illamående och skakningar i hela kroppen (vet inte om det är för att jag fryser eller inte, känner inte om jag gör det.). I alla fall så sa SUL(förkortat) att jag skulle åka in till akuten för undersökning.
Väl på akuten hade anfallet gett sig och gått över till "normal" huvudvärk. De tog blodprov, sen kom en läkare och testade nerver och reflexer och drog slutsatsen att det nog bara var någon migrän. Då visste jag inte att det utlöstes utav ansträngning.
Dagen efter sjukhuset träffade jag ett par kompisar osv, sen på kvällen var jag tvungen att springa till bussen. Sprang 10m och kände genast att ett anfall blossade upp snabbt och jag var tvungen att sluta springa. När jag senare var hemma så satt jag och tänkte vad det kunde bero på och kom fram till slutsatsen att det var när jag ansträngde mig som det kom.
Jag är väldigt orolig, och någon kanske kan säga vad det beror på.
Lite allmänna orsaker kan vara:
-Droger, rökte på (hasch) ett par dagar innan ca 4 dagar tror jag. Då fick jag snedtripp med om det nu skulle vara till ngn hjälp
-Tryck, var på badhuset ca 1½vecka innan och då skulle vi dyka ner på ca 4m djup och hämta en docka, detta gjorde jag ett antal gånger utan att tryckutjämna, fick riktigt ont i öronen några timmar efter.
Det är dom orsaker jag kan komma på. Vore glad om någon gav råd/kan säga anledningen.
Långt inlägg jag vet ^^
EDIT: Fick ont i öronen ett par timmar framöver ska det självklart vara.
Låter precis som problemen jag hade när jag var yngre. Berodde nästan alltid på att jag hade druckit för lite innan jag ansträngde mig. Nu sa du iofs ingenting om vätskebrist, men för mig handlade det om det i alla fall.
Nu för tiden har jag dock huvudvärk orsakad av något mycket värre.