• 1
  • 2
2010-02-15, 17:27
Medlem
Mellers avatar
Jag märkte för ett par veckor sen att jag fick kraftig huvudvärk när jag körde dips på gymmet, jag tänkte inte så mycket på det då, tänkte att jag kanske druckit dåligt eller något liknande. Nu på senare tid så kommer denna huvudvärk tillbaka allt mer ofta, och idag så triggades den igång av att jag skrapade rutorna på bilen... Dum som man är åkte jag ändå till gymmet, hann köra ungefär 4-5 reps bänkpress innan huvudvärken kom.

Jag har aldrig tidigare haft problem med migrän/huvudvärk. Jag är 20 år gammal, jobbar som brevbärare och gymmar 3 gånger i veckan, alltså rör jag på mig en hel del. Har relativt nyligen börjat att dricka gainer, vilket är den enda skillnaden i kosten i övrigt. Röker inte, och äter bra i veckorna.

Börjar bli en aning orolig nu då jag inte kommer kunna jobba då huvudvärken kommer vid minsta ansträngning nuförtiden...
Citera
2010-02-15, 19:15
Medlem
tragic.s avatar
Spänningar eller stelhet i axlar/nacke?
Citera
2010-02-15, 19:41
Medlem
Mellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tragic.
Spänningar eller stelhet i axlar/nacke?

Spänningar, över mitt högra öga.
Citera
2010-02-15, 20:16
Medlem
Visst, ev. spänningshuvudvärk. Men kolla upp blodtrycket, då det ofta kan ge huvudvärk. Gainer som höjer det ytterligare? Mitt råd är att gå till en vårdcentral, då du verkar lida av det i det dagliga livet.
Citera
2010-02-15, 21:13
Medlem
Mellers avatar
Tack, ringer och kollar med vårdcentralen imorgon så ser vi vad som händer, återkommer.
Citera
2010-02-16, 09:45
Medlem
vinternoll-2s avatar
Huvudvärk som ökar vid ansträngning kan vara tecken på ökat tryck inuti skallen. Trycket kan vara orsakat av flera olika saker, till exempel tumörer eller blödningar.

Mycket viktigt att du kollar upp detta.
Citera
2010-02-16, 12:30
Medlem
Mellers avatar
Var och kollade hos vårdcentralen idag, varför vet jag inte då jag visste att det inte skulle ge något. Tanten sitter och gissar i slutet, och försöker få mig att köpa 3 piller för 200kr som inte skulle hjälpa, men ta bort huvudvärken, nejtack. Gissningarna var många, synen, hållningen när jag är i viloläge etc. Hon gjorde även en del tester (blodtrycket, reflexer etc, alla standardgrejer) och allt verkade vara bra.

Hon sa dock ingenting jag kunde göra förutom att tänka lite på hållningen när jag sitter och hoppas att det blir bättre, jaha... Jag vill inte vänta, kan ju inte jobba som det är nu och definitivt inte träna. Det bästa vore väl om jag kunde ringa någon som faktiskt kan något, och inte bara gissar sig till och hoppas att det löser sig.
Citera
2010-02-16, 19:34
Medlem
Mellers avatar
Uppdatering, ska träffa en naprapat på måndag efter att ha läst diverse trådar på träningsforum, där det visade sig att fler haft detta problem. Om ingen har något mer förslag så skriver jag en uppdatering på måndag.
Citera
2010-02-17, 16:04
Medlem
vinternoll-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meller
Uppdatering, ska träffa en naprapat på måndag efter att ha läst diverse trådar på träningsforum, där det visade sig att fler haft detta problem. Om ingen har något mer förslag så skriver jag en uppdatering på måndag.

Hoppas att naprapaten hjälper dig då, för på mig blev det motsatt effekt.

Jag tycker egentligen att du ska dra till akuten och kräva en CT-röntgen... bara för att vara på säkra sidan liksom
Citera
2010-02-17, 16:09
Medlem
mudpacs avatar
Låter som spänningar i rygg/nacke jag hade något sånt konstaterade en sjukgymnast, när den huvudvärken small på var det inte roligt.
Citera
2010-02-18, 22:02
Medlem
Har samma sak nu jag. Det är verkligen den värsta huvudvärk jag någonsin haft! Det började när jag hade sex med min flickvän på eftermiddagen. Tänkte att det inte var något farligt. Sen på natten hade vi sex igen, och då var det värre än någonsin! Tog huvudvärkstabletter men det hjälpte inte! Sen hände det igen dagen efter när jag sprang hem utan anledning ifrån bussen (ca 60m). Då får jag världens "anfall" igen. Lade mig i sängen och vred mig. Efter några minuter kommer min mamma hem och hon blir nervös och ringer till sjukvårdsupplysningen (i tron att jag hade hjärninflammation el. liknande). Sjukvårdsupplysningen ställde massa frågor. Mina symptom var: Huvudvärk (övre delen av huvudet, pulserande ner emot tinningarna), illamående och skakningar i hela kroppen (vet inte om det är för att jag fryser eller inte, känner inte om jag gör det.). I alla fall så sa SUL(förkortat) att jag skulle åka in till akuten för undersökning.

Väl på akuten hade anfallet gett sig och gått över till "normal" huvudvärk. De tog blodprov, sen kom en läkare och testade nerver och reflexer och drog slutsatsen att det nog bara var någon migrän. Då visste jag inte att det utlöstes utav ansträngning.

Dagen efter sjukhuset träffade jag ett par kompisar osv, sen på kvällen var jag tvungen att springa till bussen. Sprang 10m och kände genast att ett anfall blossade upp snabbt och jag var tvungen att sluta springa. När jag senare var hemma så satt jag och tänkte vad det kunde bero på och kom fram till slutsatsen att det var när jag ansträngde mig som det kom.

Jag är väldigt orolig, och någon kanske kan säga vad det beror på.
Lite allmänna orsaker kan vara:
-Droger, rökte på (hasch) ett par dagar innan ca 4 dagar tror jag. Då fick jag snedtripp med om det nu skulle vara till ngn hjälp
-Tryck, var på badhuset ca 1½vecka innan och då skulle vi dyka ner på ca 4m djup och hämta en docka, detta gjorde jag ett antal gånger utan att tryckutjämna, fick riktigt ont i öronen några timmar efter.

Det är dom orsaker jag kan komma på. Vore glad om någon gav råd/kan säga anledningen.

Långt inlägg jag vet ^^

EDIT: Fick ont i öronen ett par timmar framöver ska det självklart vara.
Senast redigerad av zomogen 2010-02-18 kl. 22:30.
Citera
2010-02-19, 12:16
Medlem
vinternoll-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Har samma sak nu jag. Det är verkligen den värsta huvudvärk jag någonsin haft! Det började när jag hade sex med min flickvän på eftermiddagen. Tänkte att det inte var något farligt. Sen på natten hade vi sex igen, och då var det värre än någonsin! Tog huvudvärkstabletter men det hjälpte inte! Sen hände det igen dagen efter när jag sprang hem utan anledning ifrån bussen (ca 60m). Då får jag världens "anfall" igen. Lade mig i sängen och vred mig. Efter några minuter kommer min mamma hem och hon blir nervös och ringer till sjukvårdsupplysningen (i tron att jag hade hjärninflammation el. liknande). Sjukvårdsupplysningen ställde massa frågor. Mina symptom var: Huvudvärk (övre delen av huvudet, pulserande ner emot tinningarna), illamående och skakningar i hela kroppen (vet inte om det är för att jag fryser eller inte, känner inte om jag gör det.). I alla fall så sa SUL(förkortat) att jag skulle åka in till akuten för undersökning.

Väl på akuten hade anfallet gett sig och gått över till "normal" huvudvärk. De tog blodprov, sen kom en läkare och testade nerver och reflexer och drog slutsatsen att det nog bara var någon migrän. Då visste jag inte att det utlöstes utav ansträngning.

Dagen efter sjukhuset träffade jag ett par kompisar osv, sen på kvällen var jag tvungen att springa till bussen. Sprang 10m och kände genast att ett anfall blossade upp snabbt och jag var tvungen att sluta springa. När jag senare var hemma så satt jag och tänkte vad det kunde bero på och kom fram till slutsatsen att det var när jag ansträngde mig som det kom.

Jag är väldigt orolig, och någon kanske kan säga vad det beror på.
Lite allmänna orsaker kan vara:
-Droger, rökte på (hasch) ett par dagar innan ca 4 dagar tror jag. Då fick jag snedtripp med om det nu skulle vara till ngn hjälp
-Tryck, var på badhuset ca 1½vecka innan och då skulle vi dyka ner på ca 4m djup och hämta en docka, detta gjorde jag ett antal gånger utan att tryckutjämna, fick riktigt ont i öronen några timmar efter.

Det är dom orsaker jag kan komma på. Vore glad om någon gav råd/kan säga anledningen.

Långt inlägg jag vet ^^

EDIT: Fick ont i öronen ett par timmar framöver ska det självklart vara.

Låter precis som problemen jag hade när jag var yngre. Berodde nästan alltid på att jag hade druckit för lite innan jag ansträngde mig. Nu sa du iofs ingenting om vätskebrist, men för mig handlade det om det i alla fall.

Nu för tiden har jag dock huvudvärk orsakad av något mycket värre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in