2010-02-19, 11:31
Medlem
skotittares avatar
Det känns som att vi har ett behov av en sådan här tråd. I alla fall så har det känts så efter att JJ-tråden lite då och då glidit över i Sincerely Yours-fakta och skvaller.

Den här tråden är till för att diskutera våra tre mest intressanta svenska skivbolag Sincerely Yours, Service och Information. Anledningen till att de tre bolagen får en gemensam tråd är att de har vissa kopplingar till varandra och det även skulle kunna göra tråden mer levande.

Här diskuterar vi skvaller, information och nyheter om bolagen och alla de fantastiska band som ligger på Service, Information och Sincerely Yours. Möjligtvis kan The Embassys nya bolag Look även få ingå i diskussionerna.

http://www.sincerelyyours.se/

http://www.inf000.com/

http://www.srvc.se/

http://looklook.at/
Citera
2010-02-19, 12:47
Medlem
VelocityBoys avatar
Bra initiativ! Hoppas att TTA och Studio släpper något nytt, så att det blir lite fart på tråden.
Citera
2010-02-20, 02:31
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelocityBoy
Bra initiativ! Hoppas att TTA och Studio släpper något nytt, så att det blir lite fart på tråden.

Tack!
Just nu snackar ju många om att det kommer hända något hos SY och att det kan ha med TTA att göra. Jag tror tyvärr inte det men jag hoppas.
Sedan så vet jag att det snackades om att det skulle komma ut en "Yearbook 3" i slutet av förra året. Dock så fick jag känslan av att det mer skulle vara en samling av band som släppt saker på Information än ett nytt släpp av Studio.

Men nya släpp vore otroligt fint.
Citera
2010-02-20, 10:43
Medlem
VelocityBoys avatar
Vad tror ni händer på Sincerely Yours för tillfället? Vad är det som de bygger upp stämningen inför?
Citera
2010-02-21, 01:05
Medlem
klabbharpans avatar
Vad tycks om Service färskaste bokning IKONS?
Själv diggar jag krautmangel och ser gärna att det får sin plats i finrummet.
Citera
2010-02-21, 13:11
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelocityBoy
Vad tror ni händer på Sincerely Yours för tillfället? Vad är det som de bygger upp stämningen inför?

Ingen aning. Hoppas på TTA eller Air France. Men typsnittet tycker jag mer känns som Avner tyvärr.
Men med SY kan man aldrig riktigt veta.

Citat:
Ursprungligen postat av klabbharpan
Vad tycks om Service färskaste bokning IKONS?
Själv diggar jag krautmangel och ser gärna att det får sin plats i finrummet.

Jag tycker att skivan är riktigt bra. Glömmer dock bort att lyssna på den rätt så ofta men när den väl hamnar i stereon eller i ipoden så känns det alltid jävligt fint.

Apropå Service så har jag en liten undran. Är det lite knas där eller? Jag tänker på att nästan alla deras stora akter har lämnat bolaget och startat eget. Har för mig att det var något strul när det gällde TTA (vet inte vad dock så någon annan får gärna fylla i) men hur är det med Studio (som startade Information) och The Embassy som nu startat bolaget Look?
Studio verkar ju dock fortfarande ha goda relationer med Service och det känns konstigt om det skulle vara något strul mellan The Embassy och Service men man undrar ju.

Föresten, vilka är era favoritskivor för respektive bolag?

Mina ser nog ut såhär:

Service: The Embassy - Futile Crimes

Information: Studio - Yearbook 1

Sincerely Yours: The Honeydrips - Here Comes The Future
Citera
2010-02-21, 14:49
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Föresten, vilka är era favoritskivor för respektive bolag?

Service: Jens Lekman - When I Said I Wanted to Be Your Dog
S/Y: Air France - No Way Down EP

Möjligtvis är någon av Embassys skivor bättre än Jens Lekman och det var ganska svårt på S/Y med.

Är det något nytt från Avner som ska presenteras blir jag väldigt besviken, jag tycker att kombinationen av hans texter och hans röst gjorde honom olyssningsbar. Det sämsta S/Y släppt, utan större konkurrens.

Det skulle vara fantastiskt om det var Air France eller The Tough Alliance som släpper nytt, jag har spelat sönder allt de gjort och tänk er en sommar med nya TTA- eller Air France-låtar!
Senast redigerad av hoboken 2010-02-21 kl. 14:56.
Citera
2010-02-21, 16:09
Medlem
För mig är det ofattbart att inte informationen om vad som hänt med TTA de senaste månaderna spridits. Men det kommer väl ut i sinom tid.
Citera
2010-02-21, 19:49
Medlem
VelocityBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krkic
För mig är det ofattbart att inte informationen om vad som hänt med TTA de senaste månaderna spridits. Men det kommer väl ut i sinom tid.

Vad sägs om att dela med sig av denna information?
Citera
2010-02-21, 20:25
Medlem
Hmm, bara jag som känner att även Luxury kan räknas till samma grupp av skivbolag? Göteborgspop liksom, även om det är mer indiepop än baleric på Luxury? Deras fester och släpp känns dessutom hetare än samtliga övriga svenska bolag just nu in my opinion, även om Service, S/Y och Information genom åren såklart fortfarande är överlägsna LXY.

Favoritsläpp:
S/Y: On trade winds EP - Air France
Information: Yearbook 1 - Studio (kanske världens bästa skiva ever)
Service: When I said I wanted to be your dog - Jens Lekman
Citera
2010-02-21, 20:37
Medlem
Jag tror att Luxury är exkluderat för de inte har samma "hemliga" attityd över vad de gör.
Citera
2010-02-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krkic
Varför kan inte du ta och berätta för oss då ditt tafatta fan? Nej för det finns ingenting att berätta du vill bara leka lite insatt över internet, jävla pajas.

OnT: SY: The tough alliance - A new chance

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in