2010-03-05, 13:08
Medlem
Hej!
Jag vill nu investera i en bra kontroll till min dator. Kravet r att den skall vara wireless och inte kosta alltfrmycket samt vara skn. Ngra tips?
Citera
2010-03-05, 13:24
Medlem
Jag r rtt njd med den xbox 360-kontroll jag har till min dator. Fast jag spelar mest emulatorer med den.
Citera
2010-03-06, 01:01
Medlem
-ELF-s avatar
Jo, kan rekommendera xbox-360 kontrollen.
Har en sjlv, den fungerar hur bra som helst och ligger sknt i handen.
Citera
2010-03-06, 16:23
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Jo, kan rekommendera xbox-360 kontrollen.
Har en sjlv, den fungerar hur bra som helst och ligger sknt i handen.

hller med om det, man vad behver man fr att anvnda den till datorn? Jag vill inte prjsa x hundra kr fr en sladd-kontroll.. det ska finnas en dosa (eller liknande) som tar emot signaler frn en trdls kontroll, precis som xboxen. men var fr man taag p en sn? Vad anvnder du?

/ Z
Citera
2010-03-06, 22:10
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
hller med om det, man vad behver man fr att anvnda den till datorn? Jag vill inte prjsa x hundra kr fr en sladd-kontroll.. det ska finnas en dosa (eller liknande) som tar emot signaler frn en trdls kontroll, precis som xboxen. men var fr man taag p en sn? Vad anvnder du?

/ Z

http://www.gamereactor.se/hardvara/9...r+for+Windows/ borde vara vad du sker
Citera
2010-03-07, 12:28
Medlem
askers avatar
Jag testade installera en Xbox360-kontroll p en PC hromdagen. Datorn knner igen den och installerar den som en Xbox 360 Peripheral. Problemet r att den inte dyker upp under Spelenheter i kontrollpanelen och identiferas allts inte som en vanlig gamepad. Detta gr att spel som inte r srskilt gjorda fr att styras med en 360-kontroll inte fungerar. De knner helt enkelt inte av att det sitter en gamepad i datorn. Hur lser man detta?
Citera
2010-03-07, 14:10
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus

/ Z
Vit
http://www.webhallen.com/prod.php?id=67030
svart
http://www.webhallen.com/prod.php?id=104865

Allt fljer med som behvs.
Jag har den vita...
Citera
2010-03-07, 16:29
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Jag testade installera en Xbox360-kontroll p en PC hromdagen. Datorn knner igen den och installerar den som en Xbox 360 Peripheral. Problemet r att den inte dyker upp under Spelenheter i kontrollpanelen och identiferas allts inte som en vanlig gamepad. Detta gr att spel som inte r srskilt gjorda fr att styras med en 360-kontroll inte fungerar. De knner helt enkelt inte av att det sitter en gamepad i datorn. Hur lser man detta?

med xpadder. kan lira vad som helst med min ps2kontroll tack vare det.
Citera
2010-03-07, 21:38
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal
med xpadder. kan lira vad som helst med min ps2kontroll tack vare det.
Gissar du nu? XPadder verkar, precis som andra spel och program jag testat, anvnda sig av de spelenheter som Windows knner igen. Xbox 360-kontrollen registreras inte som en vanlig spelenhet, utan som en Xbox360 peripheral. Jag har inte testat, men jag gissar att XPadder inte kommer kunna knna igen denna typ av gamepad.
Citera
2010-03-07, 23:22
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Gissar du nu? XPadder verkar, precis som andra spel och program jag testat, anvnda sig av de spelenheter som Windows knner igen. Xbox 360-kontrollen registreras inte som en vanlig spelenhet, utan som en Xbox360 peripheral. Jag har inte testat, men jag gissar att XPadder inte kommer kunna knna igen denna typ av gamepad.

uhm jag har inte testat med 360 kontroll men jag freslr att du gr det. Det kan vara mjligt att xpadder bara kan anvndas p kontroller som knns igen av datorn.

men testa borde du gra nd. Fr xpadder gr ju s att din kontroll oavsett vilken modell emulerar ditt tangentbord och mus. Finns ven "mallar"/bilder p kontrollens layout man kan ladda ner som underlttar mycket nr man ska stlla in knappar m.m.
r ganska sker p att jag sett 360 mall ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in