2010-03-05, 16:57
#1
När folk från början diskuterar spelindustrin verkar effekten inte vara särkilt stor; kunskapen den allmänna befolkningen (alltså vi i den minoriteten som faktiskt spelar spel) har sträcker sig inte alls långt, och därför slutar därför oftast kortvarigt.
Syftet med denna tråden är att undvika detta - och undvika ska vi försöka.
Redan under början av tvåtusentalet började hundratals gamer enas om en gemensam sak: spel suger. Detta må låta underligt när man läser det lika snabbt som du antagligen läste det precis, men slutsatsen visar att detta är vad som hände. När 3D hoppade in på våra tv-skärmar förlorade många människor begreppet - det blev kallad revolution, t o m evolution
I vilket fall som helst, vi spelare fick spratt: våra förväntningar höjdes så klart och massor av spelindustri legender föddes. Idéer fick nu ordentligt fäste och ville därför utvecklas. Men eftersom industrin lever efter efterfrågan och utbud, kunde inte dessa börja. Så nu kommer vi till frågan:
Varför har vi miljontals gamers som skyller vartenda problem på industrin för, när problemen uppenbarligen ligger hos oss själva?
För om man tänker sig det såhär - någon som jobbar inom industrin får en idé, eftersom allt är begränsat blir resultatet nästan aldrig lika bra som idéen från början var. Resultatet släpps och förväntan framför idéen blir till ren besvikenhet.
Vi spelare hatar spelutvecklare; vi hatar spelutgivarna; vi hatar t o m spelreklamerna och spelkonsolerna. Vad för gamers är vi egentligen? Löjligheterna avtar inte. De eskalerar bara mer och mer för varje dag idioterna får en chans att gnälla på Internet (lite som nu). Hur stort tålamod har spelindustrin egentligen? Vilka anledningar har dessa människor - som faktiskt är arbetande, tålamodiga, helt vanliga människor - att fortsätta göra spel för oss?
Någon här på flashback som har ett svar?
Syftet med denna tråden är att undvika detta - och undvika ska vi försöka.
Redan under början av tvåtusentalet började hundratals gamer enas om en gemensam sak: spel suger. Detta må låta underligt när man läser det lika snabbt som du antagligen läste det precis, men slutsatsen visar att detta är vad som hände. När 3D hoppade in på våra tv-skärmar förlorade många människor begreppet - det blev kallad revolution, t o m evolution
I vilket fall som helst, vi spelare fick spratt: våra förväntningar höjdes så klart och massor av spelindustri legender föddes. Idéer fick nu ordentligt fäste och ville därför utvecklas. Men eftersom industrin lever efter efterfrågan och utbud, kunde inte dessa börja. Så nu kommer vi till frågan:
Varför har vi miljontals gamers som skyller vartenda problem på industrin för, när problemen uppenbarligen ligger hos oss själva?
För om man tänker sig det såhär - någon som jobbar inom industrin får en idé, eftersom allt är begränsat blir resultatet nästan aldrig lika bra som idéen från början var. Resultatet släpps och förväntan framför idéen blir till ren besvikenhet.
Vi spelare hatar spelutvecklare; vi hatar spelutgivarna; vi hatar t o m spelreklamerna och spelkonsolerna. Vad för gamers är vi egentligen? Löjligheterna avtar inte. De eskalerar bara mer och mer för varje dag idioterna får en chans att gnälla på Internet (lite som nu). Hur stort tålamod har spelindustrin egentligen? Vilka anledningar har dessa människor - som faktiskt är arbetande, tålamodiga, helt vanliga människor - att fortsätta göra spel för oss?
Någon här på flashback som har ett svar?