2010-03-09, 21:23
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag har inget Frölundakomplex. Däremot tycker jag det är OTROLIGT kul att klubben värvar och värvar och snackar och snackar men säsong efter säsong inte levererar.

När det gäller att spela slutspel mot Frölunda så har jag inget problem med det alls, det enda problemet skulle väl vara att er tidtagning verkar falera just i mars/april.

Jo, du har ett jättekomplex som du delar med många FBK:are, det är lite gulligt tycker jag.
2010-03-09, 21:24
Medlem
Corrans avatar
Gött oflyt i den matchen. Alltid sådana rötna Tråkiga matcher mot Timrå. Som nästan inte alls ligger bakom sina mål ens. haha, så sjukt.
2010-03-09, 21:25
Medlem
Ja tänk om det blivit mål där i slutsekunderna när domarna inte tog för den mest uppenbara icingen i modern tid.

Men nu blir det bara ännu mera spännande

Såklart hoppas man att Frölunda missar slutspel, skadeglädjen skulle vara enorm.
Medlem
Ferross avatar
Tycker att vi gör en ganska medioker insats idag, första perioden var nervös, andra mycket bra och sista spelade vi bara av trots att målskillnaden kan bli väldigt avgörande.

Kul dock att kedjan Hedström-Olausson-Arlbrandt gör mål, speciellt Jontes var riktigt kul. Var även bud på mer från den kedjan om det hade varit mer studs in istället för studs ut.

Abbotts har däremot kört fast rejält och får inte ut så mycket just nu, jag hoppas verkligen att de tänder till och sätter någon kasse mot Rögle på torsdag. Även powerplay måste förbättras, fast det gäller samtliga formationer.

Nåväl, skönt med tre poäng och att jag inte behövde sitta och vara nervös för en gångs skull.
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Gött oflyt i den matchen. Alltid sådana rötna Tråkiga matcher mot Timrå. Som nästan inte alls ligger bakom sina mål ens. haha, så sjukt.

Nej, i den här matchen gjorde väl Indianerna alla mål.

Får se om man orkar ta tag i det på torsdag borta mot formstarka AIK, om inte så glider nog slutspelschansen er ur händerna.
2010-03-09, 21:27
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jo, du har ett jättekomplex som du delar med många FBK:are, det är lite gulligt tycker jag.

Haha Jag tycker du också är lite gullig.
Medlem
Citat:
Nä Kuben har varit bra, har knappt sett honom. Iofs fick Klingberg en klubba mot hjälmen
och Timråiten borde givetvis fått game eftersom Klingberg är junior.

Fast var det inte Niskala som hade klubban upp i ansiktet på Pääjärvi redan i första. Vilket borde varit game
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Såklart hoppas man att Frölunda missar slutspel, skadeglädjen skulle vara enorm.

taags, ditt uppenbara Frölundakomplex är så gulligt.
2010-03-09, 21:29
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
I regelboken står att man ska uppträda sportsligt och att medvetet kasta in pucken i mål är inte sportsligt uppträdande.

Så allt osportsligt som händer på isen ska bestraffas med en utvisning? Vet du vad som sägs
ute på isen mellan spelarna exempelvis? Du ska inte tro på allt som AIK:aren yrar om.
2010-03-09, 21:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Fast var det inte Niskala som hade klubban upp i ansiktet på Pääjärvi redan i första. Vilket borde varit game

Absolut, det tycker jag. Fruktansvärt att utsätta just en junior för det.

Nu har Frölunda fyra poäng ner till strecket och sex poäng att spela om, dom har
en liten fördel, en bragd om dom klarar det.
2010-03-09, 21:31
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Så allt osportsligt som händer på isen ska bestraffas med en utvisning? Vet du vad som sägs
ute på isen mellan spelarna exempelvis? Du ska inte tro på allt som AIK:aren yrar om.

Absolut inte samma sak. Att kasta in pucken så som Klingberg gör borde bedömas på precis samma sätt som diving gör. Du försöker på ett väldigt tydligt sätt fuska till dig en fördel, i det här fallet mål --> osportsligt så det skriker om det.
2010-03-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
taags, ditt uppenbara Frölundakomplex är så gulligt.
Haha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in