2010-03-09, 21:32
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Så allt osportsligt som händer på isen ska bestraffas med en utvisning? Vet du vad som sägs
ute på isen mellan spelarna exempelvis? Du ska inte tro på allt som AIK:aren yrar om.

Tycker MODO vart ganska osportsliga senaste tiden...vunnit med så många mål. Nollat LHC. Räcker det inte med 3 kanske? Och LHC kan väl få nåt så de blir lite glada när de ska hem till mamma och berätta om matchen.
2010-03-09, 21:32
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jo, du har ett jättekomplex som du delar med många FBK:are, det är lite gulligt tycker jag.

Tror väldigt många FBK'are har Indians som "andralag".

Det hela hockeysverige verkar känna är en god portion skadeglädje øver hur illa det kan gå när stora, välkända och nykontrakterade spelare under handplockade ledning och feta resurser ändå inte klarar av att bygga ett lag. Så du får nog peka med hela handen och spretande fingrar om du skall klara av att peka på alla lag de "komplexfyllda" fiendesupportrar kommer från.
2010-03-09, 21:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Nu har Frölunda fyra poäng ner till strecket och sex poäng att spela om, dom har
en liten fördel, en bragd om dom klarar det.

Jag ville bara citera det där sista stycket.
2010-03-09, 21:34
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Absolut inte samma sak. Att kasta in pucken så som Klingberg gör borde bedömas på precis samma sätt som diving gör. Du försöker på ett väldigt tydligt sätt fuska till dig en fördel, i det här fallet mål --> osportsligt så det skriker om det.

Samma med alla bortdömda mål som blivit insparkade? Högklubba osv.

Sådana mål ska icke godkännas, så jag ser inte riktigt problemet.
2010-03-09, 21:35
Medlem
loafmasters avatar
Vad har förresten hänt med Anders Nilsson? Förstamålvakt i höstas och har väl nu efter JVM inte stått mer än en handfull matcher? Eller har jag haft för dålig koll på Luleås målvakter?
2010-03-09, 21:37
Medlem
Partons avatar
Fan va kul! Bra jobbat Timrå. Det känns så oerhört skönt att slippa streckstriden i år.
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tycker att vi gör en ganska medioker insats idag, första perioden var nervös, andra mycket bra och sista spelade vi bara av trots att målskillnaden kan bli väldigt avgörande.

Kul dock att kedjan Hedström-Olausson-Arlbrandt gör mål, speciellt Jontes var riktigt kul. Var även bud på mer från den kedjan om det hade varit mer studs in istället för studs ut.

Abbotts har däremot kört fast rejält och får inte ut så mycket just nu, jag hoppas verkligen att de tänder till och sätter någon kasse mot Rögle på torsdag. Även powerplay måste förbättras, fast det gäller samtliga formationer.

Nåväl, skönt med tre poäng och att jag inte behövde sitta och vara nervös för en gångs skull.

du kan vara lugn gällande Modo iaf...vi kommer ta dem lätt på torsdag
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tror väldigt många FBK'are har Indians som "andralag".

Det hela hockeysverige verkar känna är en god portion skadeglädje øver hur illa det kan gå när stora, välkända och nykontrakterade spelare under handplockade ledning och feta resurser ändå inte klarar av att bygga ett lag. Så du får nog peka med hela handen och spretande fingrar om du skall klara av att peka på alla lag de "komplexfyllda" fiendesupportrar kommer från.

Nja, det finns ett ganska stort komplex mot Frölunda och har funnits ganska länge. Vad gäller
framgångar var 2000-2009 ganska ok med två sm-guld. Bara FBK har ett bättre facit.

Vad gäller resurser har FBK och HV lagt ut minst lika mycket, bara att titta på omsättningen.
2010-03-09, 21:38
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Samma med alla bortdömda mål som blivit insparkade? Högklubba osv.

Sådana mål ska icke godkännas, så jag ser inte riktigt problemet.

Givetvis inte samma sak. Du får sparka pucken hur mycket du vill i anfallszon, precis som slå på pucken med klubban, skulle det bli mål på en sådan situation så kan du aldrig helt säkert bedöma om det är med flit eller inte. Du får dock inte spela pucken med händerna utanför egenzon, endast plocka ner den. Det Klingberg gör är hur tydligt som helst och görs endast för att försöka fuska sig till ett mål. Det är ju inte precis otydligt att han kastar in pucken, eller?
2010-03-09, 21:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Absolut inte samma sak. Att kasta in pucken så som Klingberg gör borde bedömas på precis samma sätt som diving gör. Du försöker på ett väldigt tydligt sätt fuska till dig en fördel, i det här fallet mål --> osportsligt så det skriker om det.

Samam sak med hög klubba då? Om man slår in den med hög klubba fuskar man eftersom
det inte är tillåtet.
2010-03-09, 21:40
Medlem
Corrans avatar
Det är tydligt, det ska inte godkännas. Varken i denna matchen eller nån annan. Det godkändes inte heller...så vad är problemet?
2010-03-09, 21:42
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Det är tydligt, det ska inte godkännas. Varken i denna matchen eller nån annan. Det godkändes inte heller...så vad är problemet?

Det är och har inte varit ett problem, det är ni som försöker få det till ett. Jag ifrågasatte dig när du skrev att Klingberg var "för skön" om han hade varit lika uppskattad om det hade lett till en utvisning för osportsligt uppträdande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in