Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-08, 20:44
  #1
Medlem
Zephyreuss avatar
Hallå alla kära flashbackare! Jag vill veta, vilket är det mest realistiska fps-spel som finns där ute? Nu menar jag med vapenrekyler, skjuten i ben så haltar du, ett skott i huvudet = död etc.

Själv vet jag knappt nåt om realistiska spel öht..

Hjälp mig FB!



/ Z
Citera
2010-03-08, 20:55
  #2
Medlem
Flyttkartongs avatar
Känns ju lite som att den här tråden skulle funka för din fråga
https://www.flashback.org/t925595

Men som svar på din fråga så säger jag att Arma 2 är det mest realistiska som finns på marknaden nu.
Citera
2010-03-08, 21:54
  #3
Medlem
Testa Operation Flashpoint 1/2. Tror att ArmA är uppföljaren till Operation Flashpoint 1.
Citera
2010-03-08, 22:00
  #4
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Hallå alla kära flashbackare! Jag vill veta, vilket är det mest realistiska fps-spel som finns där ute? Nu menar jag med vapenrekyler, skjuten i ben så haltar du, ett skott i huvudet = död etc.

Själv vet jag knappt nåt om realistiska spel öht..

Hjälp mig FB!


/ Z

Tänk att du lyckas skriva "realistiskaste" i rubriken för att sedan följa upp med det korrekta "mest realistiska".

OnT: Förutom att halta vid skott i benet känns det som att de flesta moderna FPS:en stämmer in...? Eller?
Citera
2010-03-08, 22:01
  #5
Medlem
LastCaresss avatar
Red Orchestra lär väl vara det mest realistiska ww2-liret.
Citera
2010-03-08, 23:34
  #6
Medlem
JackSkellingtons avatar
Arma 2 är sjukt realistiskt! Det är som en krigssimulator med skador, kulbanor, fordon mm. Sjukt snyggt är det också!
Citera
2010-03-10, 00:16
  #7
Medlem
Nate Blacks avatar
http://www.youtube.com/watch?v=-TUrwljskNg

En Bf2 mod. Har du redan spelet så har du ingen anledning till att inte testa denna 'modikation' (är egentligen mer än en simpel mod).
Citera
2010-03-10, 03:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rand00m
Testa Operation Flashpoint 1/2. Tror att ArmA är uppföljaren till Operation Flashpoint 1.

så realistiskt att det blir olidligt tråkigt. kryp i 10 minuter för att sticka fram huvudet en CM för mycket och det blir att spela om

gör om gör rätt

ligg på flera hundra meters håll och försök träffa en liten prick
Citera
2010-03-10, 11:16
  #9
Medlem
Vintervilas avatar
Red orchestra är nog min favoritsoldatsimulator. Ganska intensivt men ändå realistiskt (ett skott dödar oftast osv). Det negativa med det är väl att det är ganska utdaterat grafiskt sett (Bygger på gamla unrealmotorn) men eftersom de vann en Epic-tävling så fick de licensiera UE3-motorn, så det kommer ett nytt Red Orchestra baserat på den motorn, och det kan inte bli annat än sjukt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in