Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-09, 16:26
  #1
Medlem
Jag spelar Half-life på en dator från 2004-05 och det installeras ok och går att spela utan problem, bara att bilden från spelet bara fyller 1/3 av skärmen, dessutom flimrar den delen av skärmen som inte täcks av spelet.

Ganska irriterande, jag har provat att dra ner upplösningen i datorn men det går ej och det går ej att ändra i spelet.

Vad kan jag göra?
Citera
2010-03-09, 16:34
  #2
Medlem
Carbonites avatar
Du kan alltså inte välja högre upplösning i spelet? Vad händer om du trycker alt + enter?
Citera
2010-03-09, 17:21
  #3
Medlem
Veeoons avatar
Vilket OS har du på datorn? Har du testat köra det i kompabilitetsläge?
Citera
2010-03-09, 23:40
  #4
Medlem
Fina Gubbens avatar
Du har "zoomat" ut från själva spelet. Det går att göra med några knappar, dvs att zooma in/ut. Prova att trycka på valfria knappar så kommer du att hitta rätt. Har själv haft problemet ibland men det löser sig snabbt bara man vet vad man ska göra. Alternativt kan du även prova att ändra upplösningen i spelet.
Citera
2010-03-09, 23:49
  #5
Medlem
Kompatibilitetsläge?

Har windows vista.

Alt+enter hjälpte inget.

Tror inte jag har zoomat in eller ut, har provat att trycka på allt.
Citera
2010-03-09, 23:53
  #6
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Kompatibilitetsläge?

Har windows vista.

Alt+enter hjälpte inget.

Tror inte jag har zoomat in eller ut, har provat att trycka på allt.
Ta en bild med mobilen/kameran på skärmen. Jag kan nästan garantera till 100% på att du har zooma ut bilden. Vilka knappar det gäller för att fixa det är jag lite osäker på. Har du provat att ändra upplösningen?
Citera
2010-03-09, 23:54
  #7
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Kompatibilitetsläge?

Har windows vista.

Alt+enter hjälpte inget.

Tror inte jag har zoomat in eller ut, har provat att trycka på allt.
du kan ändra resolution på spelet om du använder steam, högerklicka på Half-Life i listan och hitta startup options sen skriver du in

-w bredd i nummer -h höjd i nummer

tex

-w 1680 -h 1050
Citera
2010-03-10, 12:46
  #8
Medlem
http://img46.imageshack.us/i/halflifex.jpg/

så ser det ut ^^

Zooma in och zooma ut, fattar inte hur, det är samma sak varje gång jag spelar spelet och jag ahr tryckt på alla knappar. Själva introt är helskärm, samma med menyerna, det är bara själva spelandet som är fel.
Citera
2010-03-10, 15:25
  #9
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
http://img46.imageshack.us/i/halflifex.jpg/

så ser det ut ^^

Zooma in och zooma ut, fattar inte hur, det är samma sak varje gång jag spelar spelet och jag ahr tryckt på alla knappar. Själva introt är helskärm, samma med menyerna, det är bara själva spelandet som är fel.
Ah, när jag hade felet så var det exakt likadant fast bilden hamnade i mitten av skärmen med resterande yta svart. Har du provat att ändra upplösningen i spelet eller ändra från Direct3D/Software till OpenGL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in