Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-10, 22:48
Medlem
BPJs avatar
Hej,

Min gamla Nokia 9902 som jag har kopplat till en DISEC 1.2 motorparabol har tjänat ut. Jag behöver ersätta den med en ny mottagare med HD samt hårddisk. Finns det något som fungerar? Vägrar att hoppa på någon utav Viasats "blufferbjudanden" med mottagare som bara fungerar mot deras eget progampaket på 5Ö då jag oftat titta på t.ex. Astra och Hotbirds fri kanaler. 2st mottagare mot är inte heller ett alternativ. Hoppas på lösning!
Citera
2010-03-11, 07:25
Medlem
Kabeltattarens avatar
Har du kollat på http://www.satpro.se/ ? Där finns en del mottagare som borde tillgodose dina behov.
Citera
2010-03-11, 12:07
Medlem
Viasat har tagit det här med att kontrollera tvtittarna till en löjligt hög nivå. Deras mottagare är inte alls kompisar med varken motorer eller Hotbird/Astra.

Pace TDS830NV
DiSEqc styrning 1.0=Upp till 2 st LNB (Thor, Sirius)
Motorstyrning Nej

Pace TDS855NV
DiSEqc styrning 1.0=Upp till 2 st LNB (Thor, Sirius)
Motorstyrning Nej

Notera "NV" i slutet av modellbeteckningarna. Det är Viasats beställningsjobb som i stort gör mottagarna helt värdelösa. Det finns andra mjukvaror till mottagarna som förändrar DiSEqcsituationen men då kan du inte längre se Viasats kanaler.

Det finns alltså inte någon mottagare som klarar:
Viasat MPEG-4
USALS / DiSEqc 1.2
Hotbird/Astra (i vart fall inte tillfredsställande)

Viasat SD, hårddisk, motorstyrning och möjlighet att ta in alla satelliter så länge dina mottagningsförhållanden tillåter det finns det, kanske inte gott om men de finns. Ta en titt på Vantage 1100, 7100 och 8000.
Senast redigerad av aitch-three 2010-03-11 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in