Det lönar sig att anmäla, hur än alla tror att det flyter ut i sanden så har polisen verkligen börjat nysta ordentligt !!!
Länkat från Nikonforum :
http://www.nikonforum.se/forum/viewt...9&rowstart=440
"Efter samtal med polisen idag så har jag raderat all personlig information från posterna i tråden. Dessa bryter mot PUL och trots all välvilja med alla dessa informationer så vill vi inte riskera att någon oskyldig känner sig felaktigt utpekad eller att några här "tar lagen i egna händer".
Det pågår numera ett par olika förundersökningar angående de bluffannonser som ni användare har luskat fram, och för det skall ni ha stort tack från Polismyndigheten. Era polisanmälningar har gett resultat !
Det som gäller framöver är att får ni fram information om bluffannonser, personnummer eller liknande så skicka dessa till mig så sammanställer jag denna information och ger till berörd Polismyndighet. Vi sammarbetar till 100% med Polisen gällande dessa anmälningar så all information ni får fram är av värde. Ni får dessvärre inte posta denna information här i tråden, utan allt skall skickas till mig. Det är ok att länka till t.ex. Blocketannonser och liknande och annan "publik information" gällande direkta annonser (eller andra varningar), dock inte något som kan "peka ut" personen bakom.
Jag vill än en gång påtala att vi är medvetna om att alla varningar har skett i all välvilja, dock så måste vi följa lagen. "
--------------------------------------------------------------------------------