Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-11, 12:46
Medlem
Farbror Fazers avatar
http://www.gametrailers.com/video/gdc-10-sony/62974

Sg just denna filmen p GT. Tycker det r lite fult att de gjort en rak kopia av wiimote + nunchuck

Har inte sett ngot om detta tidigare och hittade inte ngon trd om det, ursktar om det finns
Citera
2010-03-11, 12:51
Medlem
Feberns avatar
En vldigt ondig gimmick som inte utmrker sig tillrckligt frn Nintendo Wii och drfr inte tillfr spelvrlden ngonting innovativt. Jag kan inte uttala mig om hurvida kontrollen r precis till skillnad frn Wiimoten med tillbehret Motion+, men enda skillnaden jag kan se r grafiken.

Fr att jag skall imponeras mste spelutvecklarna balansera fokus mellan svl kontroll som grafik. Personligen r jag svag fr shoot 'em up och p s stt kan kontrollen bidra till en ngorlunda nyskapande upplevelse.

Nej, jag tror p Natal.
Citera
2010-03-11, 12:56
Medlem
Ufojesuss avatar
Fr dyr.
Citera
2010-03-11, 12:59
Medlem
Nutcrackers avatar
r vl ingen nyhet direkt d det introducerades redan p E3 frra ret. Visst, det r likt wiimote men imho s r wiimote bara ett skmt. Kndes inte som den var frdigutvecklad d den sattes ut p marknaden. Efter att ha sett demo av Sony Move s ser man klart och tydligt att precisionen r bra bttre n wiis kontroller. Hur mycket nytta man kommer ha av Sony Move sen r en annan frga.

Fr vrigt s blir Natal nog en flopp. Att bara ha en kamera riktad mot en som registrerar alla ens rrelser... knns som det r lite fre sin tid. Har sett demo ven p det, och d har avataren de styrde i spelet buggat upp sig o grejjer.. Fast vem vet. Kanske lyckas de fixa till det ngorlunda.
Senast redigerad av Nutcracker 2010-03-11 kl. 13:01.
Citera
2010-03-11, 13:05
Medlem
Ett litet djurs avatar
Har jag frsttt det rtt i att om man vill boxas mste man kpa tv Move-kontroller, allts fyra st totalt om man ska spela tv mot varandra?
De har sagt ett pris "under 100$", s gissar runt 89-99$. S runt 360$ fr att boxas mot varandra. Good luck Sony
Citera
2010-03-11, 13:26
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Har jag frsttt det rtt i att om man vill boxas mste man kpa tv Move-kontroller, allts fyra st totalt om man ska spela tv mot varandra?
De har sagt ett pris "under 100$", s gissar runt 89-99$. S runt 360$ fr att boxas mot varandra. Good luck Sony

Priset p bara MOVE fick man inte veta, man r ju lagom smart om man kper bundle*4 istllet fr bundle+Move*3. Annars s fr du 4st PSEye ocks och det har man ju lagom nytta av.

Gissar p

Move+EYE+Spel = $69-99.

Move = $39-49

Nunchuck = $29-39

S tror det blir som dyrast $250 fr att kunna boxas mot en polare, vilket fortfarande r vldigt dyrt
Senast redigerad av lumba 2010-03-11 kl. 13:29.
Citera
2010-03-11, 13:27
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Priset p bara MOVE fick man inte veta, man r ju lagom smart om man kper bundle*4 istllet fr bundle+Move*3. Annars s fr du 4st PSEye ocks och det har man ju lagom nytta av.
h.

Vad tror man om priset p en Move d? 50$? Jag har inte en aning.
Citera
2010-03-11, 13:44
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
h.

Vad tror man om priset p en Move d? 50$? Jag har inte en aning.

$50 fr vi nog rkna med, minst. De tar $40 fr ett PSEye separat, s tanken r nog +$10 fr spelet typ som Wii Play. Grejerna skulle behva kosta hlften fr att ens ha en suck mot Wii & Natal. Om Microsoft slpper en Arcade med Natal inkluderat fr samma pris som idag, vilket r mycket troligt, s r det bara att kasta in handduken fr Move.
Citera
2010-03-11, 14:04
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
$50 fr vi nog rkna med, minst. De tar $40 fr ett PSEye separat, s tanken r nog +$10 fr spelet typ som Wii Play. Grejerna skulle behva kosta hlften fr att ens ha en suck mot Wii & Natal. Om Microsoft slpper en Arcade med Natal inkluderat fr samma pris som idag, vilket r mycket troligt, s r det bara att kasta in handduken fr Move.
S givet dina spekulationer skulle fyra uppsttningar kontroller samt kamera kosta 100$+(3x50$) ~= 250$

Horrible
Citera
2010-03-11, 14:13
Medlem
lumbas avatar
Sony kanske r smartare n vad vi r, nintendo krnger ju wiimote+motionplus fr ~600kr vilket ocks r sjukt dyrt, men det sljer nd.
Citera
2010-03-11, 14:21
Medlem
DrSpankels avatar
Jag r verkligen inte det minsta sugen p att sitta och vifta med en handkontroll.
Ska detta bli standard i framtiden gr jag nog ver till pc-spel istllet... urk.
Citera
2010-03-11, 14:31
Medlem
Ett litet djurs avatar
Jag har lite svrt att se hur det hr kan bli en succee. De mste f nuvarande installbase att kpa produkten, ngot Nintendo nog misslyckats med i frga om Motion+-tillbehret (ven om det slt ver 10 miljoner exemplar s - var r spelen?!?!). De mste dessutom f nya kunder att vlja bort Wii till frmn fr PS3 - och varfr skulle "casuals" vlja PS3 fre Wii? Ngon?
De mste ha 3rd party med sig. Lite osker p om de verkligen har det:
Citat:
Medal Of Honor doesn't work with PS3 Move
...
When we asked Richard Farrelly, senior creative director of EA LA - the studio that made the campaign mode of Medal Of Honor - if the title would work with PS3 Move, he said:

"We had a look at it, but we decided that it needed to have a meaningful application for us to use it - which it didn't this time. We rule out anything that risks feeling like a gimmick."
http://www.computerandvideogames.com....php?id=238614

MS har en klart frdel i att man enbart mste kpa en produkt och mnga kan spela, precis som Ufojesus pongterat.

ven om tekniken (kanske) r bttre n Wiimote/Natal har jag nd svrt att se hur den kommer att lyckas n en stor kundkrets. Ngon som tror att Sony kommer lyckas och kan ge ngra exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in