2020-06-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Skönt sätt att argumentera på. Du inte bara gissar utan talar om för mej var jag fått mina uppgifter från och eftersom dom inte stämmer överens med dina egna tankar är det från den vänsterfeministiska konspirationen och kan avfärdas.
Det finns ett flertal enkäter och rapporter med konkreta siffror. Till exempel http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:505995/FULLTEXT02.pdf%20
Där finns konkreta svar och samband om hur, var och varför folk köpt sex.
Förutom att merparten är vita, äldre och ensamma män ser man att prostitution är vanligare i gaycommunityn, att de stora flertalet köpt sex utomlands, att det finns korrelation med drog- och alkoholkonsumtion och mycket annat.
Jag har inte sagt något om utsatta områden eller religion eller annat du försöker använda som argument? Vad vill du ha sagt med det?

Men du har helt fel. Det är rätt så pinsamt att se dina idiotier.
Citera
2020-06-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Det är du som gissar. Jag skrev aldrig att inga tjockisar går på thaimassage, bara att jag aldrig har sett någon. Det tyder på att tjockisar inte är särskilt frekvent förekommande på massagesalongerna som du påstår. Som sagt, du gissar utan att ha någon koll.

Gulligt att du tror att allt handlar om dig, min kommentar om muslimer var kopplat till andra användares kommentarer. Har du mens eller?

Du fattar inte det här med att argumentera och vad ett citat betyder? Det betyder att du argumenterar med det som man citerat och i viss mån den som skrivit det. JAG har inte skrivit något om muslimer. Om du känner att du vill debattera det påståendet får du göra det med den som påstod det.

Sverige har precis som resten av västvärlden problem med ökande övervikt och fetma. 65-70% av männen 45-64 lider av det. Som sammanfaller med den åldersgrupp som majoriteten av salongsknullare tillhör. https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2014/februari/fler-har-fetma-och-overvikt/
Det betyder inte att det inte finns kunder som är vältränade, spinkiga, svarta eller vad man vill.
Det betyder att den statistiska majoriteten är äldre, vita och överviktiga. a.k.a svennebananfetton. Helt oavsett vad just du sett eller självutnämnda experter påstår. Det är ju roligt att experterna som kör med anekdotisk bevisföring då har motsatta erfarenheter.
Citera
2020-06-05, 15:53
Medlem
Citat:
Du fattar inte det här med att argumentera och vad ett citat betyder? Det betyder att du argumenterar med det som man citerat och i viss mån den som skrivit det. JAG har inte skrivit något om muslimer. Om du känner att du vill debattera det påståendet får du göra det med den som påstod det.

Sverige har precis som resten av västvärlden problem med ökande övervikt och fetma. 65-70% av männen 45-64 lider av det. Som sammanfaller med den åldersgrupp som majoriteten av salongsknullare tillhör. https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2014/februari/fler-har-fetma-och-overvikt/
Det betyder inte att det inte finns kunder som är vältränade, spinkiga, svarta eller vad man vill.
Det betyder att den statistiska majoriteten är äldre, vita och överviktiga. a.k.a svennebananfetton. Helt oavsett vad just du sett eller självutnämnda experter påstår. Det är ju roligt att experterna som kör med anekdotisk bevisföring då har motsatta erfarenheter.

En ärlig fråga, har du Aspergers? Det är rätt så märkligt hur du hänger upp dig på en reflektion på en mening. Frågan är varför du fortsätter att tjata om det och vill få det till en debatt. Det är vare sig normalt eller ett friskt beteende. Intressant dock att du är för blåst för att förstå att om muslimer var portade så skulle vita svenskar per automatik vara överrepresenterade gällande salongbesök.

Fast nu så har du fel igen. Du har inte en jävla aning om vad det är för ålder eller bmi på dem som besöker salongerna. Du bara gissar vilt medans jag baserar det jag skriver på statistik.

För övrigt så är övervikt vanligare bland utrikesfödda. Du är verkligen ett stolpskott.
Senast redigerad av ViscaCatalunya69 2020-06-05 kl. 16:06.
Citera
2020-06-05, 16:22
Medlem
thaimans avatar
[quote=ViscaCatalunya69|71840599]En ärlig fråga, har du Aspergers? Det är rätt så märkligt hur du hänger upp dig på en reflektion på en mening. Frågan är varför du fortsätter att tjata om det och vill få det till en debatt. Det är vare sig normalt eller ett friskt beteende. Intressant dock att du är för blåst för att förstå att om muslimer var portade så skulle vita svenskar per automatik vara överrepresenterade gällande salongbesök.

Fast nu så har du fel igen. Du har inte en jävla aning om vad det är för ålder eller bmi på dem som besöker salongerna. Du bara gissar vilt medans jag baserar det jag skriver på statistik.

För övrigt så är övervikt vanligare bland utrikesfödda. Du är verkligen ett stolpskott.[/QUOTE]

Och vad är då ett stolpskott? Jo, inget att ha
Citera
2020-06-05, 17:02
Medlem
Citat:
En ärlig fråga, har du Aspergers? Det är rätt så märkligt hur du hänger upp dig på en reflektion på en mening. Frågan är varför du fortsätter att tjata om det och vill få det till en debatt. Det är vare sig normalt eller ett friskt beteende. Intressant dock att du är för blåst för att förstå att om muslimer var portade så skulle vita svenskar per automatik vara överrepresenterade gällande salongbesök.

För övrigt så är övervikt vanligare bland utrikesfödda. Du är verkligen ett stolpskott.

Precis. Som dom är. Som jag skrivit hela tiden. Den mest representerade gruppen av salongsknullare är äldre, ensamma vita män. Och en väldigt stor andel av dom är överviktiga enligt medicinska termer.
Citera
2020-06-05, 17:26
Medlem
Lite för rolig diskussion för att inte lägga mig i.

Hur vältränad den genomsnittliga kunden är shiftar nog enortmt mellan delar av landet, städer och stadsdelar. Själv har jag sett allt från "har han sett sin kuk på 20år?" till imponerande vältränad och allt i mellangården. Tror generellt inte att damerna (då jag själv aldrig besökt något annat än damer) bryr sig nämnvärt om kundens utseende. Kul om det är en attraktiv person men nummer ett är att bli behandlad drägligt, nummer två vad kan jag tjäna och nummer tre att bli behandlad som en GFE relation.

Jag har sett vad som beskrivs som väldigt attraktiva herrarr med våld kastas ut från sallonger samtidigt som att man inte vill att ett "fetto" ska lämna. Dock anser jag att en person som tror att Thailänskor i salongvärlden, i Sverige eller någon annan stans i världen som är possitivt inställd till Indier/pakistanier, mellanönstern eller muslimer inte vet vad fan dom snackar om. Tror du detta så har du inte pratat med damerna utan bara fokuserat på hur du ska få staven polerad. Om man åker till de smutsigaste områdena i thailand så kan vissa tollerera ryssar för det kan vara bra pengar (oftast inte) men absolut INGEN vill ha något att göra med mellanöstern. Om någon släpper in personer från mellanöstern i sin verksamhet så är dom extremt nya eller desperata.
Citera
2020-06-05, 17:26
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Precis. Som dom är. Som jag skrivit hela tiden. Den mest representerade gruppen av salongsknullare är äldre, ensamma vita män. Och en väldigt stor andel av dom är överviktiga enligt medicinska termer.
Ensamma? Vad grundar du det på? Låter mer som din egna uppfattning om att "de som köper sex får inget hemma".... Hade du kikat i forumet för recensioner hade du sett att de många har tjejen hemma på kammarn när de går och knullar på salong.
Citera
2020-06-05, 17:29
Medlem
Citat:
Är Du kusin med Lawnmover?
Citera
2020-06-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Ensamma? Vad grundar du det på? Låter mer som din egna uppfattning om att "de som köper sex får inget hemma".... Hade du kikat i forumet för recensioner hade du sett att de många har tjejen hemma på kammarn när de går och knullar på salong.

Därför att en hög andel svarar så i enkäter och undersökningar. Att dom vill ha sällskap, närhet och intimitet, söker relation eller inte får sex på annat vis.
Läs http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:505995/FULLTEXT02.pdf%20 till exempel.
Många är "ensamma" även med partner. Lever i förhållanden utan sex och/eller närhet.
Det här forumet är inte representativt för dom som besöker salonger. Fast uppenbarligen många som känner sig träffade och försöker tala om för mig vad jag egentligen menar eller att det är vänstervriden feministpropaganda och därmed falskt. Det jag skriver är belagt. Det är sant oavsett om en feminist påstår det eller ej. Att jag skriver det gör mig inte till en feminist eller att jag delar andra åsikter med dom. Eller annat retoriskt skit man visat prov på i tråden.
Citera
2020-06-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Är Du kusin med Lawnmover?

Har du något sakligt och vettigt att komma med? Eller handlar det bara om att tillskriva mig åsikter jag inte har eller har skrivit och på egen hand sortera in mig i fack du sedan kan avfärda?
Citera
2020-06-05, 18:58
Medlem
Citat:

Fast så är det ju inte! Du vet ingenting.

Du har helt fel och har ingen riktig statistik som stödjer dina idiotiska gissningar. Vilken nolla du är.
Senast redigerad av ViscaCatalunya69 2020-06-05 kl. 19:00.
Citera
2020-06-05, 22:05
Medlem
Citat:
Fast så är det ju inte! Du vet ingenting.

Du har helt fel och har ingen riktig statistik som stödjer dina idiotiska gissningar. Vilken nolla du är.
Det är väldigt mycket onödig och trist grälsjuka i tråden. Inte alls läsvärt.

Som redan konstaterats av de som har erfarenhet och känner branschen finns alla sorters kunder på salongerna men flertalet är medelålders svenskar mellan typ 37-64 år, och därtill en hel del pensionärer. Övervikt fetma eller andra avvikande drag är inget som speciellt utmärker gruppen. Även om de "nysvenskar" som beter och klär sig illa i linje med väl inarbetade etniska fördomar inte är välkomna på salongerna så finns det en hel del kunder från dessa länder som accepteras om de är hyfsat civiliserade, osluskiga, välrakade och stadda i kassa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in