2019-12-10, 14:04
Medlem
enfindams avatar
Hon var en av Sveriges mest begåvade sångerskor. Jag är så tacksam över att jag har fått ta del av all fantastisk musik och dessutom se henne live. Tack!
Senast redigerad av enfindam 2019-12-10 kl. 14:58.
Citera
2019-12-10, 14:07
Bannlyst
Det här var verkligen en tråkig nyhet!

Hon fick ju sin dödsdom redan 2002, så det är starkt att hon ändå överlevde så länge. Imponerande att hon var på världsturné med Roxette så sent som för några år sedan. Hon var inte i jättebra form.
Jag har lyssnat mycket på Roxette i perioder, särskilt då förstås mellan 1989 och 1994 när de stod på topp. Vila i frid!
Citera
2019-12-10, 14:08
Medlem
9797s avatar
Väntat men likväl ett väldigt tråkigt besked. I takt med att man själv blir äldre inser man vilken magiskt tid 80- och 90-talen var, och även om Roxette aldrig varit någon personlig favorit var de en enormt stor del av den tiden.

Irriterar mig även på fenomenet att innan liket har kallnat så ska fullständigt talanglösa nollor som Pernilla Wahlgren m.fl ut på sociala medier och uttrycka sin sorg och saknad. Allt som oftast utan att ha haft någon relation överhuvudtaget till den avlidne.
Citera
2019-12-10, 14:14
Medlem
Irriterar mig även på fenomenet att innan liket har kallnat så ska fullständigt talanglösa nollor som Pernilla Wahlgren m.fl ut på sociala medier och uttrycka sin sorg och saknad. Allt som oftast utan att ha haft någon relation överhuvudtaget till den avlidne.[/quote]

Det var tamejfan det finaste jag hört sen jag komfimerade mig..
Citera
2019-12-10, 14:17
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Nja, behandlingen tog rätt hårt på hennes hjärna. Och den reparerade sig aldrig efter behandlingen och hon blev egentligen bara sämre och sämre trots att hon friskförklarades, dock enbart från själva cancern.
Hon har typ i princip tynat bort mer och mer. Tills hjärnan nu sagt upp sig.
Jag har väl anat att den dagen skulle komma men det känns verkligen inget vidare.
Hon hade en röst som greppade tag i en och framför allt hennes svenska texter har bitit sig fast i hjärnan.

I en vintervärld, finns det någon tro?

Tro
Citera
2019-12-10, 14:19
Medlem
sp1rits avatar
Rip min barndom, tack för alla minnen <3
Citera
2019-12-10, 14:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
En av våra finaste röster har tystnat. Hon och Per visade vägen västerut, öppnade upp dörrar för kommande artister. Tack!
Citera
2019-12-10, 14:22
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Väntat men likväl ett väldigt tråkigt besked. I takt med att man själv blir äldre inser man vilken magiskt tid 80- och 90-talen var, och även om Roxette aldrig varit någon personlig favorit var de en enormt stor del av den tiden.

Irriterar mig även på fenomenet att innan liket har kallnat så ska fullständigt talanglösa nollor som Pernilla Wahlgren m.fl ut på sociala medier och uttrycka sin sorg och saknad. Allt som oftast utan att ha haft någon relation överhuvudtaget till den avlidne.
Pernilla W kan väl mycket väl ha varit åtminstone bekant med Marie, de har ju åtminstone umgåtts i samma kretsar (och med det menar jag kändis- och musikvärlden).
Vi uttrycker ju vår sorg här på Flashback, nog måste de få uttrycka sin sorg över henne på sin instagram...
Och ja, ungdomens idoler, de försvinner en efter en. Jag önskar man kunde ställa om tiden till 80- 90-tal igen...
Vila i frid, Marie, och tack för alla barndomens älsklingslåtar.
Citera
2019-12-10, 14:29
Medlem
Smoothmans avatar
Det här beskedet kändes tufft. Det sved till i hjärtat som fasen när jag läste rubriken "Marie Fredriksson död, 61 år gammal."

Att drabbas av en svår hjärntumör 2002 och därefter strålskador och andra biverkningar av själva behandlingen kan inte ha varit en lätt resa. Hon måste under perioder haft ett rent helvete - på många plan. Har för mig att läkarna bara gav henne något år efter kollapsen i badrummet i hemmet, men hon (över)levde i 17 år. Måste ha varit en mentalt mycket stark kvinna med ett stort jävlar anamma och kämpaglöd.

Tackar för all vacker sång och musik. 61 år är för tidigt...
Citera
2019-12-10, 14:31
Medlem
Minns Rock runt riket-turnén 1987. En sommarkväll i Hunnebostrand. Per Gessle sjöng (förstås) som en kratta, men Marie ... åh vad bra hon var. Lyssnar på Ännu doftar kärlek för tionde gången idag, vilken röst.
Citera
2019-12-10, 14:36
Medlem
Fantastisk sångerska och en fin människa,blev genuint sorgsen. Vila i frid.
Citera
2019-12-10, 14:37
Medlem
Dofternas avatar
Vår största artist genom tiderna. Sveriges svar på Pat Benatar.

Tiden den går, livet är så kort
Allt för kort för att gömmas bort
Så gör det du vill och blomma ut
Njut av din spegelbild, vår tid är nu
Du lilla brunöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla brunöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto