Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-12, 11:58
  #1201
Medlem
globbans avatar
Skulle vilja skaffa en 3DS men känns ovärt i och med att den är regionslåst. Ungefär hälften av mina DS-spel är köpta i USA/Utomlands så vill ju inte behöva plocka med DS:et och 3DS:et när man ska utomlands.

Tror ni piraterna kommer kunna hacka bort låset på något sätt?
Citera
2011-05-12, 12:02
  #1202
Medlem
lumbas avatar
6:e juni kommer uppdateringen med E-shop och webläsare, alltså inte nu i maj som det tidigare var sagt.
Citera
2011-05-17, 18:23
  #1203
Medlem
Dr.Willys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globban
Skulle vilja skaffa en 3DS men känns ovärt i och med att den är regionslåst. Ungefär hälften av mina DS-spel är köpta i USA/Utomlands så vill ju inte behöva plocka med DS:et och 3DS:et när man ska utomlands.

Tror ni piraterna kommer kunna hacka bort låset på något sätt?

Jag har Chrono trigger som är ett DS spel och det funkar utmärkt att spela ÄVEN om det är US version.. tror bara det är 3ds spelen som är regionslåsta.

någon som kanske vet mer om detta?


Dr. Willy
Citera
2011-05-17, 20:11
  #1204
Avstängd
Centraxs avatar
Att sätta regionslås på spelen är bara dumt!

Äger själv ett Ps3 från usa, köper alla spel till det. Nu äger jag ett 3DS som har regionslås. Det betyder att jag inte kommer köpa ett enda spel till det.

Jag gillar att skylla på Nintendo och säga att det inte är mitt fel!
Citera
2011-05-17, 22:45
  #1205
Medlem
FreddeCMs avatar
Måste säga att 3DS är enligt mig ett stort fiasko än så länge. Jag har haft den sedan releasen och använt den 3ggr. Grymt besviken på Nintendo. Varför släpper man en konsol med så pinsamt dåligt spelutbud? Och skärmarna stör mig mer och mer. Varför gör man dom mindre än föregångaren DSi. 3DS är uppföljaren och ska såklart ha minst lika stora skärmar som DSi.
Storheten med 3D efterlyser jag också på dessa maskiner. Jag har inte förstått innebörden med att ha 3D på en liten mobildisplay. För dom spel som finns nu är ju 3D-effekten bedrövlig!
Jag råder verkligen alla att vänta tills dom släpper nya konsoler med större skärmar. Och då kommer det säkert finnas bättre spel också. Det får vi verkligen hoppas!!!

Eller föresten. Spara pengarna och vänta tills PSP2 kommer. Tror det blir en höjdare... även utan 3D!!!!
Citera
2011-05-18, 18:01
  #1206
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Måste säga att 3DS är enligt mig ett stort fiasko än så länge. Jag har haft den sedan releasen och använt den 3ggr. Grymt besviken på Nintendo. Varför släpper man en konsol med så pinsamt dåligt spelutbud? Och skärmarna stör mig mer och mer. Varför gör man dom mindre än föregångaren DSi. 3DS är uppföljaren och ska såklart ha minst lika stora skärmar som DSi.
Storheten med 3D efterlyser jag också på dessa maskiner. Jag har inte förstått innebörden med att ha 3D på en liten mobildisplay. För dom spel som finns nu är ju 3D-effekten bedrövlig!
Jag råder verkligen alla att vänta tills dom släpper nya konsoler med större skärmar. Och då kommer det säkert finnas bättre spel också. Det får vi verkligen hoppas!!!

Eller föresten. Spara pengarna och vänta tills PSP2 kommer. Tror det blir en höjdare... även utan 3D!!!!
Övre skärmen är större än DSi's skärm. Större skärmar kommer det nog inte att komma. Möjligtvis en ½ tum större, men inte mycket. Det ska vara bärbart vettu!

Annars har du rätt i att 3DS är ett stort fiasko.
Citera
2011-05-18, 18:07
  #1207
Medlem
Jag är väldigt intresserad av en 3DS, men idag såg jag en film på bio i 3D och jag gillade det inte ett dugg. Dock detta var med glasögon, är det ungefär samma sak utan eller bör jag tänka om?
Citera
2011-05-18, 18:13
  #1208
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Jag är väldigt intresserad av en 3DS, men idag såg jag en film på bio i 3D och jag gillade det inte ett dugg. Dock detta var med glasögon, är det ungefär samma sak utan eller bör jag tänka om?
Det är samma sak och du bör inte tänka om. Ifall du vill testa 3DS så kan du bege dig till närmsta affär som har en sådan för visning och prova själv.
Citera
2011-05-18, 18:31
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Måste säga att 3DS är enligt mig ett stort fiasko än så länge. Jag har haft den sedan releasen och använt den 3ggr. Grymt besviken på Nintendo. Varför släpper man en konsol med så pinsamt dåligt spelutbud? Och skärmarna stör mig mer och mer. Varför gör man dom mindre än föregångaren DSi. 3DS är uppföljaren och ska såklart ha minst lika stora skärmar som DSi.
Storheten med 3D efterlyser jag också på dessa maskiner. Jag har inte förstått innebörden med att ha 3D på en liten mobildisplay. För dom spel som finns nu är ju 3D-effekten bedrövlig!
Jag råder verkligen alla att vänta tills dom släpper nya konsoler med större skärmar. Och då kommer det säkert finnas bättre spel också. Det får vi verkligen hoppas!!!

Eller föresten. Spara pengarna och vänta tills PSP2 kommer. Tror det blir en höjdare... även utan 3D!!!!
Mmmm, PSP2 kommer väl bli som PSP, så PSP v2. Dvs, ännu en misslyckad bärbar konsol.
Spelen kommer! Håll ut!
Citera
2011-05-18, 18:57
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
6:e juni kommer uppdateringen med E-shop och webläsare, alltså inte nu i maj som det tidigare var sagt.


Vad har dom för problem?
De skulle aldrig ge ut 3DS:et så jävla tidigt om de inte kan leverera.
Citera
2011-05-22, 11:16
  #1211
Medlem
Fungerar amerikanska DS-utgåvor på Nintendo 3DS? (D v s om man köpt sin 3DS i Sverige).

Jag har för mig att 3DS är regionsfritt men frågar ändå. Och om den är låst, fungerar då ändå DS-spel från USA då jag har för mig att Nintendo DS var regionsfri.
__________________
Senast redigerad av daaim 2011-05-22 kl. 11:26.
Citera
2011-05-22, 13:46
  #1212
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det är samma sak och du bör inte tänka om. Ifall du vill testa 3DS så kan du bege dig till närmsta affär som har en sådan för visning och prova själv.

Fast 3Dn med glasögon får väl sakerna att "komma ut" ur skärmen istället för att ge skärmen ett djup, som nu den här typen av 3D gör? Har aldrig använt 3D-glasögon själv, men det är vad jag hört.

Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Vad har dom för problem?
De skulle aldrig ge ut 3DS:et så jävla tidigt om de inte kan leverera.

Känns som att det är ganska rushat, ja. Varför dom gör så vet jag inte, men dom hade tjänat mer på att vänta tills det kommit mer än 1-2 spelbara titlar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback