Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-23, 09:34
  #1
Medlem
Ett litet djurs avatar
Ok, jag är på jobbet och har ingen tid för detta men HOLY FUCKING SHIT!

Citat:
Ursprungligen postat av Nintendo
March 23, 2010

To Whom It May Concern:
Re: Launch of New Portable Game Machine

Nintendo Co., Ltd. (Minami-ward of Kyoto-city, President Satoru Iwata) will launch "Nintendo 3DS"(temp) during the fiscal year ending March 2011, on which games can be enjoyed with 3D effects without the need for any special glasses.

"Nintendo 3DS"(temp) is going to be the new portable game machine to succeed "Nintendo DS series", whose cumulative consolidated sales from Nintendo amounted to 125million units as of the end of December 2009, and will include backward compatibility so that the software for Nintendo DS series, including the ones for Nintendo DSi, can also be enjoyed.

We are planning to announce additional details at E3 show, which is scheduled to be held from June 15, 2010 at Los Angeles in the U.S.
http://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2010/100323e.pdf

Inga glasögon. Epic win! Ärade flashbackare, ge mig info!

*dansar*
Citera
2010-03-23, 09:36
  #2
Medlem
mrphonks avatar
Att det blir något riktigt häftigt av det tror jag först när jag ser det.
Citera
2010-03-23, 09:38
  #3
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Får se hur dom lyckas, intressant!
Citera
2010-03-23, 09:45
  #4
Medlem
Ett litet djurs avatar
Fuck it, om den här manicken inte är en massiv besvikelse så vann Nintendo precis E3. Stackars Sony, de hann inte ens viska om PSP2

3D utan glasögon... Tror man kan säga att, givet detta fungerar, kommer det förändra sättet vi spelar spel för alltid.

Också: det är ett äkta MEGATON.
Citera
2010-03-23, 09:51
  #5
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Fantastiskt! Jag är jävligt imponerad.

Ska följa det här noggrant.

Edit: Nintendo har ju faktiskt varit först ut med mycket. Touchscreen. Rörelseavkänning. Det är ändå spelen som de faller på.
__________________
Senast redigerad av DenGodeDoktorn 2010-03-23 kl. 09:54.
Citera
2010-03-23, 10:04
  #6
Medlem
ICanHass avatar
Wow, låter tufft, men jag hoppas fan att det här blir något seriöst och inget nytt Wii...
Citera
2010-03-23, 10:17
  #7
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Tekniken kallas för autostereoscopy för den som vill läsa mer. Det är ingen direkt ny teknik beroende på hur man räknar den tekniska utvecklingens framfart, utan har funnits i görningen sedan flera år tillbaka. Fördelen med att sätta in den i en portabel konsoll är för att det är billigt, till skillnad från ifall det hade varit till en stationär konsoll då man hade fått behövt köpa en helt ny (3D)TV för skyhöga summor, så det var ett jävligt intressant drag av Nintendo.

Hoppas att det här hjälper tekniken att bli standard för konkurrenterna och framtiden.
Citera
2010-03-23, 10:23
  #8
Medlem
Ett litet djurs avatar
Pure <3, tack för infon doktorn!

Moar plz! I wants moar!

Noterar att det ryktas om grafik i nivå med Gamecube. Tegra från nVidia har det spekulerats om... Hmm...
Citera
2010-03-23, 10:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Edit: Nintendo har ju faktiskt varit först ut med mycket. Touchscreen. Rörelseavkänning. Det är ändå spelen som de faller på.

Precis, det är Nintendo vi talar om. Är det några som kan göra något sånt här och lyckas så är det dom.

Ska bli jävligt intressant på E3 i alla fall, förra året var en besvikelse på Nintendo-fronten, men i år så har dom i alla fall utlovat Zelda-preview och nu kommer detta. Finemang!
Citera
2010-03-23, 10:35
  #10
Medlem
Ett litet djurs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ZzRq7GhBLRQ

Är det detta som Nintendo kanske lyckas klämma in i 3DS? Oh lawd if true!
Citera
2010-03-23, 10:38
  #11
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
http://www.youtube.com/watch?v=ZzRq7GhBLRQ

Är det detta som Nintendo kanske lyckas klämma in i 3DS? Oh lawd if true!
Believe
Citera
2010-03-23, 11:39
  #12
Medlem
lumbas avatar
Fan vad nice, kan tänka mig fina 3d-pussel osv. i ett zelda-spel

Edit: De borde kanske ändra namnet, för när jag läste nyheten så trodde jag att det var samma gamla ds-specifikationer fast med möjlighet att lira 3d-spel.

Edit2: Hoppas det kommer remakes på FF5 & FF6 till 3ds, gillade verkligen FF4 till DS.
__________________
Senast redigerad av lumba 2010-03-23 kl. 11:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback