Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-05, 15:08
  #121
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Det hade varit riktigt snyggt om de kompletterade 3D-skärmen med rörelseavkänning som Natal.
Något sådant vore ett alternativ... Känns dock osannolikt iochmed hur mycket ström det antagligen skulle kräva. Något Wii:ish med infraröda grejer skulle kanske kunna funka, men vi får se, dom brukar kunna hitta på finurliga saker vad gäller så'nt här
Citera
2010-04-05, 15:32
  #122
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Något sådant vore ett alternativ... Känns dock osannolikt iochmed hur mycket ström det antagligen skulle kräva. Något Wii:ish med infraröda grejer skulle kanske kunna funka, men vi får se, dom brukar kunna hitta på finurliga saker vad gäller så'nt här
Eftersom det naturligtvis inte hade behövt vara mer avancerat än vad som är passande för en handhållen konsoll så hade inte energikonsumtionen bli särskilt stor. Det behöver inte ens vara en stereoskopisk kamera som Natal utan en vanlig mönsteravkännande som Sonys Eyetoy, teknik som har redan har funnits i minst ett decennium. Montera en lysdiod för minimumbelysning av spelarens hand framför kameran och du har ett koncept. Det är alltså mest mjukvara (pattern recognition) som står i vägen, och en lysdiod. Ingetdera kräver större mängder energi.
Citera
2010-04-05, 16:30
  #123
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Eftersom det naturligtvis inte hade behövt vara mer avancerat än vad som är passande för en handhållen konsoll så hade inte energikonsumtionen bli särskilt stor. Det behöver inte ens vara en stereoskopisk kamera som Natal utan en vanlig mönsteravkännande som Sonys Eyetoy, teknik som har redan har funnits i minst ett decennium. Montera en lysdiod för minimumbelysning av spelarens hand framför kameran och du har ett koncept. Det är alltså mest mjukvara (pattern recognition) som står i vägen, och en lysdiod. Ingetdera kräver större mängder energi.
Om man inte körde stereoskopiskt, skulle det verkligen vara möjligt för kameran att få en korrekt bild av var något befinner sig i djupled, om man inte använder saker av bestämd storlek? (bollar vet jag att man pysslade med förut när man experimenterade med det där, men)
Citera
2010-04-05, 17:32
  #124
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Om man inte körde stereoskopiskt, skulle det verkligen vara möjligt för kameran att få en korrekt bild av var något befinner sig i djupled, om man inte använder saker av bestämd storlek? (bollar vet jag att man pysslade med förut när man experimenterade med det där, men)
Skulle kunna ordnas med två kameror... Inte för jag vet exakt hur det går till, får väl läsa in mig på det, men med två kameror kan man trixa till det mycket mer i 3D.

Jag tror 3DS kommer ha två kameror. Som en notering har DSi två kameror redan, vardera på 0.3 megapixel.
Citera
2010-04-05, 19:35
  #125
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Skulle kunna ordnas med två kameror... Inte för jag vet exakt hur det går till, får väl läsa in mig på det, men med två kameror kan man trixa till det mycket mer i 3D.

Jag tror 3DS kommer ha två kameror. Som en notering har DSi två kameror redan, vardera på 0.3 megapixel.
Jamen då finns det ju bara positiva överraskningar att se fram emot.

Teknikmässigt, det vill säga.
Citera
2010-04-05, 19:56
  #126
Medlem
Marxamas avatar
Jag är tveksam till att det skulle gå att ha två kameror igång konstant i syfte att använda dom som kontrolltjosanhejsan utan att det skulle mörda batteritiden, men jag är verkligen inte säker - vi får se om lite mer än två månader, förhoppningsvis!
Citera
2010-04-06, 19:50
  #127
Medlem
Laser-Kattens avatar
http://kotaku.com/5510693/is-this-th...thing/gallery/

Någon?
Citera
2010-04-15, 13:43
  #128
Medlem
Grumbledocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laser-Katten
http://kotaku.com/5510693/is-this-th...thing/gallery/

Någon?

Fake tyvärr
Citera
2010-04-20, 16:24
  #129
Medlem
Ett litet djurs avatar
Launch i oktober?!?!
Citat:
3DS To Launch In October

Nintendo will launch the 3DS this October, according to our colleagues at CVG.

UK trade sources told the site that the new handheld platform will be available in sixth months’ time, and that an official announcement is being readied for E3.

A senior publishing source said: "It's a surprise - we were expecting it much closer to Christmas. But I suppose it gives Nintendo the opportunity to get it front and centre in people's minds nice and early.
http://www.edge-online.com/news/3ds-...nch-in-october

*hoppas*

*kollar kalendern*

Långt till juni... *suck*
Citera
2010-04-21, 05:44
  #130
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Launch i oktober?!?!

http://www.edge-online.com/news/3ds-...nch-in-october

*hoppas*

*kollar kalendern*

Långt till juni... *suck*
Hoppas kan man alltid göra. Ifall det stämmer kanske 10/10/10 kan vara ett datum?
Citera
2010-04-21, 08:04
  #131
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Hoppas kan man alltid göra. Ifall det stämmer kanske 10/10/10 kan vara ett datum?
Så passande. Dock är 10/10/10 en söndag, brukar det släppas ny hårdvara på söndagar?

Vidare:
Citat:
The console is officially due to be unveiled at E3 in June and should be a major leap in features and performance. Its signature feature is officially a dual 3D display that doesn't need glasses, possibly made by Sharp, but it's also expected to use a dual-core NVIDIA Tegra chip that could give it far more advanced graphics while still running legacy DS games. Analog controls and force feedback are also considered strong contenders for the finished design.
http://www.channelnews.com.au/Gaming/Console/T3A3X6E3

Rykten är alltid kul, hur trovärdiga channelnews.com är är dock en annan femma...
Citera
2010-04-26, 10:36
  #132
Medlem
Ett litet djurs avatar
http://link.brightcove.com/services/...id=79173949001

Detta vore inte helt fel att få in i 3DS, "hover detection" låter mumma. Multi touch och att skärmen känner av fingret innan det rör skärmen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback