• 1
  • 2
2010-03-25, 16:11
Medlem
Hej!

Vann i dagarna p Lngen men har s klart tappat bort kvittot i efterhand. Har sedan tidigare Spelkortet d jag tolkat reklamen som om man inte behver kvittot fr att hmta ut vinster.

Gick i alla fall och beskte mitt spelombud idag och berttade om situationen och lmnade fram mitt spelkort. Fick d till svar att man inte kunde hmta ut vinster utan bara kontrollera om man vunnnit ngot. Blev helt stlld och undrar drfr om det r jag eller kassrskan som misstolkat anvndningsomrdet fr spelkortet.

Tacksam fr svar
Citera
2010-03-25, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chandros
Hej!

Vann i dagarna p Lngen men har s klart tappat bort kvittot i efterhand. Har sedan tidigare Spelkortet d jag tolkat reklamen som om man inte behver kvittot fr att hmta ut vinster.

Gick i alla fall och beskte mitt spelombud idag och berttade om situationen och lmnade fram mitt spelkort. Fick d till svar att man inte kunde hmta ut vinster utan bara kontrollera om man vunnnit ngot. Blev helt stlld och undrar drfr om det r jag eller kassrskan som misstolkat anvndningsomrdet fr spelkortet.

Tacksam fr svar

Registrerade du lngen kupongen tillsammans med spelkortet nr du lade spelet? Isf tror jag det ska g, inte annars, fr hur ska dom d veta att det var du som la det spelet?
Citera
2010-03-25, 16:22
Medlem
Maxeris avatar
Citat:
Hej!

Tacksam fr svar

Jag har hrt att man ska kunna hmta ut vinsten med spelkortet ifall man har tappat sitt kvitto. Det var den enda anledningen till att jag skaffade spelkortet. Dock har jag aldrig behvt anvnda mig av detta nnu s kan inte sga vad som r rtt.

Hr har du en lista ver kortets frmner, det str dock ingenting om att hmta ut vinst med hjlp av ditt kort.
http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=190
Citera
2010-03-25, 18:14
Medlem
Hmtar man inte ut vinsten med hjlp av bongen s ska vl pengarna komma in p kortet efter typ 1 mnad eller va det r?
Citera
2010-03-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
Registrerade du lngen kupongen tillsammans med spelkortet nr du lade spelet? Isf tror jag det ska g, inte annars, fr hur ska dom d veta att det var du som la det spelet?

Sjlvklart gjorde jag det. Men jag kanske helt har missuppfattat anvndningsomrdet fr kortet. Har svrt att frst vad syftet med att veta att man vunnit r om man inte kan hmta vinsten nd.
Citera
2010-03-25, 18:30
Bannlyst
Citat:
Sjlvklart gjorde jag det. Men jag kanske helt har missuppfattat anvndningsomrdet fr kortet. Har svrt att frst vad syftet med att veta att man vunnit r om man inte kan hmta vinsten nd.

D borde du kunna f pengarna, ring svenska spels kundtjnst och hr med dom, det r lttast!
Citera
2010-03-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
D borde du kunna f pengarna, ring svenska spels kundtjnst och hr med dom, det r lttast!

Lste lite FAQ hos kundservice samtidigt som jag letade efter telefonnummer.

Det verkar som om det r SvenskaSpel som skter utbetalningen om man tappat bort kvittot. Utbetalningen skedde antingen genom verfring till konto eller Plusgiroblankett till folkbokfringsadress, efter 90 dagar.

Sknt att veta att pengarna kommer iaf, helt enkelt s att jag missuppfattat eller inte tagit reda p tillrckligt med fakta.

Eller r det ngon som lyckats f fram pengarna p annat stt?
Citera
2010-03-25, 19:39
Medlem
Testa g till valfi butik dr de har Svenska Spel och lmna in spelkortet. Antar att de kan dra det och ge dig kontanter, precis som ett kvitto p din kupong allts!
Citera
2010-03-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay.Jay
Hmtar man inte ut vinsten med hjlp av bongen s ska vl pengarna komma in p kortet efter typ 1 mnad eller va det r?

Tyvrr tre mnader. Jag rev en bong i ilska och sen vnde det lag jag spelat p i sista s jag fick snllt vnta tre mnader p pengarna som iof var vlkomna nr dom kom. P det hela taget s kan man aldrig frlora p att vnta p pengar i och med att man alltid behver dom. Men det r lite strigt att dom har tre mnader, en mnad skulle vara mer vlkommet.

/M
Citera
2010-03-25, 22:36
Medlem
t0xx0ms avatar
Vad skulle hnda om ngon hittar den borttappade bongen och lmnar in den?
Citera
2010-03-25, 22:52
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m

Ngon fr pengar, TS fr det inte obviously!
Citera
2010-03-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m

Det r en riktigt intressant frga. r det belopp ver 10.000 s gr det via banken och d r det ven brukligt att identifiera sig men r det under 10.000 s r det faktiskt ganska krt om ngon annan hittar bongen.

Svenska spel r ej s vlvilliga, dom tror att du frsker blsa dom dubbelt frst hmta ut pengarna och sen hvda att du tappat bongen s att ngon annan har hmtat ut dom. Grundregeln r allts att antingen hlla i bongen eller frstra bongen p egen hand.

Om man slavar bort sin bong och det r en vinst p den br man allts ringa Svenska Spel direkt s att dom ser till att enbart du kan hmta ut den och ingen slusk med din bong. Ungefr som nr man blir av med sitt krkort och kreditkort.

/M
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in