Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-28, 11:40
Medlem
Paer86s avatar
Crysis anses vl fortfarande vara ett av dom spelen som man kan mta sin datorkapacitet med. verallt p datorforum stlls frgan "Kan den kra Crysis" fr att hra hur bra ens dator r. Jag r nyfiken p vilka spel som tidigare har varit sdana "grafikmonster" att man alltid utgick frn dom nr man jmfrde datorer. Far Cry har jag fr mig var ett sdant, vilka fler finns? Vore kul att hra vilka som var grafikmonster fr tio-femton r sedan!
Citera
2010-03-28, 12:04
Medlem
N!xxos avatar
Doom3 var ven ett av dom spelen.
Kan inte komma p ngot annat, HL1, Trespasser kanske?
Minns iaf att Trespasser hackade galet p min dator r 1998
Citera
2010-03-28, 19:08
Medlem
Kristofferssons avatar
The Elder Scrolls 3: Morrowind minns jag som ett sdant spel, alla snackade om dess utseende. Unreal 2 har jag fr mig ocks.
Citera
2010-03-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Crysis anses vl fortfarande vara ett av dom spelen som man kan mta sin datorkapacitet med. verallt p datorforum stlls frgan "Kan den kra Crysis" fr att hra hur bra ens dator r. Jag r nyfiken p vilka spel som tidigare har varit sdana "grafikmonster" att man alltid utgick frn dom nr man jmfrde datorer. Far Cry har jag fr mig var ett sdant, vilka fler finns? Vore kul att hra vilka som var grafikmonster fr tio-femton r sedan!

har man en fet dator om crysis flyter med maxgrafik i allt, p crysis?
Citera
2010-03-28, 21:15
Bannlyst
Far Cry var ju ocks otroligt snyggt grafiskt p sin tid!
Citera
2010-03-28, 21:49
Medlem
codRs avatar
Far cry, F.E.A.R, och ven half life 2 minns jag att man jmfrde med frr ocks.
Citera
2010-03-29, 01:19
Medlem
Bambuls avatar
Allt som Crytek gjort och kommer gra blir vl automatiskt det man mter med. Innan dess skulle jag sga half-life 1 och senare doom 3. Men jag har inte jttestor koll...
Citera
2010-03-29, 01:24
Medlem
Dedrojds avatar
Har fr mig att The Elder Scrolls IV: Oblivion rknades som ett "Grafikmonster" nr det var nytt.
Citera
2010-03-29, 01:24
Medlem
Bambuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedrojd
Har fr mig att The Elder Scrolls IV: Oblivion rknades som ett "Grafikmonster" nr det var nytt.

Ja, nu nr du sger det s knner jag igen det.
Citera
2010-03-30, 00:50
Medlem
F.E.A.R. och Crysis r de spelen som imponerade mig mest nr de slpptes i alla fall. Flight Simulator X verkar vara ett krvande spel ocks, har dock inte krt det sjlv. Men det r ju svrt att sga vilka spel som krver bra datorer p.g.a. avancerad grafik jmfrt med vilka som krver det p.g.a. kass optimering, ta Neverwinter Nights 2 som exempel, hgst medelmttig grafik men jvlar vilken superdator man behvde/behver fr att kra det p maxinstllningar (skuggorna allts, usch)... Till skillnad frn t.ex. Mass Effect 2 som r riktigt snyggt (dock inte i nrheten av de snyggaste spelen) men inte krver alls mycket av datorn.

Sedan beror det ju ven p om det r den hga detaljen som suger datorkraft (F.E.A.R.) eller om det r de massiva miljerna (Oblivion, World of Warcraft), och om det r grafiken eller processorn som tar mest stryk. Men F.E.A.R. och Crysis nr det gller grafik skulle jag sga i alla fall
Citera
2010-03-30, 00:55
Medlem
Brossys avatar
Klarar du av att kra GTA IV p maxgrafik s har du en dator som inte r av denna vrld, och det r inte ens speciellt bra grafik, men jag antar att det r fr att vrlden r s pass stor.
Citera
2010-03-30, 00:57
Medlem
Big Bosss avatar
Unreal med Direct 3D och Quake 2 med Open GL var riktigt sexiga p sin tid vill jag minnas . Vi hade en dator utan 3D kort ett tag o nr vi skaffade ett nVidia Riva TNT kort s blev det en helt enorm skillnad . Innan sg spelen ut som skit o var typ renderade av CPUn och gick segt som sirap. Det var tider det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in