2010-03-28, 11:46
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
- Att det är en fullbordad våldtäkt det är frågan om råder det ingen tvekan om, säger länsvakthavande polisbefäl Anders Wallin.
Det var klockan 05.42 som kvinnan larmade SOS. Hon befann sig då på parkeringen vid Eurostop.
Kvinnan skall ha våldtagits utomhus och har fysiska skador, uppger Wallin.

http://na.se/nyheter/2.2503/1.775754...dtakt-i-orebro

Ännu en i raden på överfallsvåldtäkter i Örebro . Inget signalement är angivet. Enligt uppgifter i radio är antalet våldtäkter i Örebro dubbelt så stort som i jämförbara städer.

Vad har kan polisen göra för att stoppa den här epidemin? Det skulle vara intressant att höra flashbacks syn på polisarbete mot våldtäkter.

Gör polisen rätt som håller signalementet på GM hemligt?

Jag undrar också om någon Örebroare kan berätta mer om miljön kring Eurostop. Vad är det för människor som bor där?
Citera
2010-03-28, 11:54
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Vad gör hon på en parkering kl 05.42? Det finns ofta en anledning till varför vissa blir våldtagna, är man lite försiktig så klarar man sig undan såna här grejer. Man kan ju gissa att hon var ganska berusad?
Citera
2010-03-28, 12:00
Medlem
Oldmanglooms avatar
@Fyrkantig_boll: jag kan ju tycka att hon borde kunna vara berusad och vara på en parkering UTAN att bli våldtagen, men på dig låter det ju som hon får skylla sig själv.

@deckardrottningen: I området kring Eurostop bor ingen, förutom kanske nån uteliggare, vad vet jag. Vilka bostadsområden Eurostop gränsar till kan du ju ta reda på rätt lätt själv.

Självklart skall dom ut med signalement på det aset som gjort detta. Men kvinnan kanske är i sådan pass chock så hon inte kunnat berättat ännu, men jag hoppas hon klarar det och att polisen ger ut det.
Senast redigerad av Oldmangloom 2010-03-28 kl. 12:08.
Citera
2010-03-28, 12:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
---
Gör polisen rätt som håller signalementet på GM hemligt?
---

PK-etablissemanget, de politiker och journalister som är tillräckligt inflytelserika för att sätta dagordningen, tvingar polisen till denna förtegenhet. Givetvis är det felaktigt, naturligtvis underlättar det för gärningsmannens/-männens fortsatta vidriga aktiviteter. De drabbade eller deras närmaste bör utnyttja alternativa media på nätet för att anonymt sprida informationen om överfallsvåldtäktsmäns signalement.
Citera
2010-03-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmangloom
Vilka bostadsområden Eurostop gränsar till kan du ju ta reda på rätt lätt själv.

Det ser ut på google som Eurostop ligger nära Vivalla... och när man googlar på vivalla örebro så är det första man får upp en varning "Hanna om Vivalla (örebro) mitt tips är att FLYTTA INTE DIT!!!" så det kanske inte är det bästa området då.
Citera
2010-03-28, 12:10
Medlem
Oldmanglooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Det ser ut på google som Eurostop ligger nära Vivalla... och när man googlar på vivalla örebro så är det första man får upp en varning "Hanna om Vivalla (örebro) mitt tips är att FLYTTA INTE DIT!!!" så det kanske inte är det bästa området då.

japps, det närmaste är Vivalla och det är nog inte det trevligaste området i Örebro att bo i.
Citera
2010-03-28, 12:14
Medlem
Det är väl i Vivalla som "svensson svensson" utspelar sig i?

Vad jag minns så ger den serien ett sken av att allting är sockersött och familjevänligt i det området. Detta verkar ju uppenbarligen inte stämma i verkligheten i alla fall.
Citera
2010-03-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
PK-etablissemanget, de politiker och journalister som är tillräckligt inflytelserika för att sätta dagordningen, tvingar polisen till denna förtegenhet. Givetvis är det felaktigt, naturligtvis underlättar det för gärningsmannens/-männens fortsatta vidriga aktiviteter.

Nerikes Allehanda publicerade ju nyligen signalementet på den våldtäktsman som överföll en 70-årig kvinna. Men då fick man mycket kritik från bland annat Somaliska föreningen. Nu publicerar tidningen inget signalement. Man kan lätt tro att Somaliska föreningens påtryckningar fick önskat resultat.
Citera
2010-03-28, 12:23
Medlem
Oldmanglooms avatar
@deckardrottningen: Det är nog inte helt omöjligt eftersom det bor många somalier i Vivalla.
Citera
2010-03-28, 13:14
Medlem
Kadeks avatar
Finns en nattöppen mack och ett nattöppet Max vid Eurostop.
Citera
2010-03-28, 13:42
Medlem
Nu har dom publicerat ett begränsat signalement.
Citat:
Kunde hon ge något signalement?
- Ja, det var en man i 20-25-årsåldern. Han ska vara cirka 170 centimeter lång och har normal kroppsbyggnad. Mannen ska också ha haft på sig en ljusare jacka eller tröja, och jeans, svarar Torbjörn Carlsson.
http://na.se/nyheter/2.2503/1.775896...efter-valdtakt
Citera
2010-03-28, 14:40
Medlem
Så jäkla sjukt att inte lägga ut ett fullständigt signalement. Är man mest intresserade av att förhindra fler våldtäkter eller av att framtså som politiskt korrekta? Svaret är uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in