• 1
  • 2
2004-03-17, 23:33
Medlem
sursomfans avatar
Fullblodsdren Wadstein vill nu tillmpa srregler fr zigenarna. Tyvrr inte t det enda rimliga hllet utan hon vill ge zigenarna frdelar. :mad:

Vi som bor i Stockholm ser zigenare dagligen som antingen tigger eller frpestar omgivningen med "musik". Det problemet finns det bara en lsning p och det r inte att ge dem frdelar. Det r talande att 100% av befolkningen i exempelvis Ungern eller Rumnien hatar zigenarna.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=2

Det lr inte bli mnga ickezigenare anstllda p DO i fortsttningen...
Citera
2004-03-17, 23:44
Medlem
NicklasFs avatar
Detta r vl bara ytterligare ett led i den Socialdemokratiska regeringens svenskfientliga politik? Sga vad man vill om Sssarna, dem r tminstone mlmedvetna.
Citera
2004-03-18, 01:38
Medlem
De Larges avatar
Citat:
de trakasseras av grannar
Jag som trodde det var tvrtom. Dumma mig
Citera
2004-03-18, 15:16
Medlem
Odins avatar
Nu mste jag tyvrr gra ett inlgg som inte har med sakfrgan att gra.
De Large citerar "de trakasseras av grannar", men jag kan inte se inlgget varifrn den texten kommer. Vill minnas att liknande saker har hnt frr.
Frklaring?
Citera
2004-03-18, 18:11
Medlem
Darwins avatar
Har hrt en hel del lite udda grejer om Zigenare som jag inte vet om jag ska tro p, kan ngon som VET (inte tror eller tycker allts) bekrfta eller dementera fljande:

* De vgrar att bo p undre vningarna i flervningshus eftersom de anser att de som bor ovanp i s fall trampar p dom.

* Mn och kvinnors underklder mste alltid hllas tskillda. Vidare mste mn och kvinnor ha skilda toaletter, och om en icke zigenare skulle rka beska ett Zigenskt skithus s r det orent fr all framtid och kan aldrig mer anvndas av Zigenare.

* De tror att det innnebr oerhrd olycka om ngon lgger sina nycklar p bordet i deras lgenhet (allts riktig panisk skrck fr olycka, inte bara vanlig skrock).

* Nr en Zigenarpojke och flicka vill bli ihop mste dom rymma frn sina familjer.

* De kidnappar blonda smbarn och ter upp dom med god apptit... N, skmtade bara.
Citera
2004-03-18, 20:08
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Har hrt en hel del lite udda grejer om Zigenare som jag inte vet om jag ska tro p, kan ngon som VET (inte tror eller tycker allts) bekrfta eller dementera fljande:

* De vgrar att bo p undre vningarna i flervningshus eftersom de anser att de som bor ovanp i s fall trampar p dom.

N, har sjlv bevittnat en zigenarfamilj bo p nb i ett fem vningar hgt hyreshus.
Citera
2004-03-19, 13:32
Medlem
finns det ingen forskning kring mnet zigenare och deras nrmast fanatiska intresse fr stld. Det r ju svrt att leva deras livstil i dagens samhlle, allts att resa runt och jonglera fr att f ihop pengar. Kan de inte anpassa sig till det moderna samhllet men nd ha kvar sina traditioner? Samerna till exempel har ju utsatts fr diskriminering av staten men de har ju lyckats gra ngot bra av situationen tycker jag.

Fast snart kommer det vl rop p att det ska upprttas ngon slags zigenar-stat, ett romerskt Israel. Kanske ngonstans i Ungern eller liknande.
Citera
2004-03-19, 13:52
Medlem
weirdo_s avatar
r det ngon mer n jag som tycker att det r obehagligt nr det r zigienare i nrheten....jag lggar alltid en hand p plnboken mobben....snacka om att man har frdomarna djuupt rotade i sig...
Citera
2004-03-19, 16:12
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odin
Nu mste jag tyvrr gra ett inlgg som inte har med sakfrgan att gra.
De Large citerar "de trakasseras av grannar", men jag kan inte se inlgget varifrn den texten kommer. Vill minnas att liknande saker har hnt frr.
Frklaring?

Citat:
Diskriminering och krnkande behandling r en del av mnga romers vardag. Romer diskrimineras p arbetsmarknaden, nr de sker bostad, de trakasseras av grannar och utstts fr krnkande behandling i samband med affrs- och restaurangbesk.
Citera
2004-03-19, 18:21
Medlem
MooGyMaNs avatar
De romer som frmst blir utsatta fr diskriminering r vl just de som lever och ser ut som typiska zigienare. Som zigienare s fr man nog ta och acceptera frdomararna, de ligger djupt rotade. Vill man som zigienare slippa frdomarna kan man ta p sig vanliga klder, anpassa sig efter sin omgivning och helt enkelt hlla kft och tona ner sitt zigienska ursprung...
Citera
2004-03-19, 18:39
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large

Zigernarna trakasseras av grannarna? Hahaha det r ju oftast tvrtom. Jag vet inte hur mnga gnger zigernarna i mitt bostadsomrde utmrkt sig genom att stndigt sno parkeringsplatsen nrmast huset(frhyrd sdan) hoppat p folk till och frn bilarna och tjatat om att "f kpa sej bilen nu" och systematiskt skrmt ivg andras barn frn lekplatserna osv osv osv...men nu skall allts Romerna srbehandlas positivt?

Ja det r ju sjukt, ungefr som att tala brottsoffer fr fan.
Jag ger snart upp, och flyttar till Lngbortihelvetestan eller ngon annanstans.
Citera
2004-03-19, 19:32
Medlem
Darwins avatar
Har hrt att det r ett omfattande problem att Zigenare (eller Romer som det s fint heter) bara lter sina barn g max ngra r i skolan innan de lyfter ut ungstackarna frn allt vad utbildning heter fr att de ska gifta sig.

Om det stmmer s r ju det ett stort problem, eftersom dom knappt lskunniga stackars ungarna d tvingas att leva vidare i samma kulturella frhllanden som sina frldrar. Hade dom istllet ftt utbildat sig klart kanske dom hade ftt nya influenser (bde frn den officiella utbildningen och frn klasskamrater) och drmed kanske kunnat bryta upp frn det traditionella Romska levnadssttet. Fr mnga tjejer/kvinnor frn hederskulturer i mellanstern r ju exempelvis skolan en fristad frn frtrycket hemmifrn och den enda kontakten de fr med det omgivande Svenska samhllet.

Samanfattningsvis: Mer skola och utbildning t Zigenare och muslimer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in