Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-05, 15:13
  #1177
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Svaret är ja.
Ok va bra.

Undrar lite om adapterna man köpa så man kan spela med mus och tangentbord.
Den jag funderar på heter kx nånting och ligger väl i mitten prismässigt.
Finns ju de som kostar över tusen spänn men det är lite väl dyrt tycker jag.
Är dessa adaptrar nåt att ha?
Vill ju inte ha någon fördröjning.
Citera
2022-12-25, 01:09
  #1178
Medlem
Varför är denna tråd som är lastgammal pinnad och inte current gen konsoler?
Citera
2022-12-30, 16:56
  #1179
Medlem
Torch-McFlys avatar
Fungerar den här dosan till ett XBOX ONE?
Citat:
Trådlös handkontroll till Xbox Series X
Microsoft Xbox Wireless controller Gen 9 Pulse Red

https://www.netonnet.se/art/gaming/s...1017805.14407/
Citera
2023-01-07, 11:07
  #1180
Medlem
Halloj
Min flickvän rotade fram sitt gamla xbox 360 nu i dagarna och jag själv är helt okunnig kring konsoller, men summa summarum:
Hon stoppar i en skiva men kommer bara till xbox live sidan där det inte på något sätt går att starta spelet, det går inte att hitta det nånstans och vi har testat 10+ olika spel. Måste man på något sätt ladda ner spelet först via xbox live för att sen kunna spela? My games nämns att man ska ladda ner via, men söker jag på samma spel som skivan som sitter i så dyker det inte ens upp något, det enda vi hittar och kan få tag på är en massa skitspel / diverse demos / andra spel som i vissa fall kanske är modernare än hennes gamla.

Hur fan gör man för att bara spela ett spel som redan är köpt i fysisk form?
Senast konsollen användes var för typ 7-8 år sen eller något sånt och då var det bara att stoppa i skivan och spela.
Citera
2023-01-07, 11:36
  #1181
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channis
Hon stoppar i en skiva men kommer bara till xbox live sidan där det inte på något sätt går att starta spelet, det går inte att hitta det nånstans och vi har testat 10+ olika spel.
Det låter ju helt sonika som att du fått fel på dvd-läsaren om inga spel hittas.
Citera
2023-01-08, 14:49
  #1182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det låter ju helt sonika som att du fått fel på dvd-läsaren om inga spel hittas.

Vet du om man kan göra något åt det? Testade blåsa rent det igår men det hjälpte inte iaf.
Hon har jäkligt många spel som hon vill spela till det och ingen utav oss är insatta i dagens xbox varianter, finns det någon annan som är bakåtkompatibel så man kan spela dessa spel eller är vi kort sagt tvungna att köpa ett nytt xbox med alla nya spel och slänga allt gamla bara? Går det att laga det gamla tro?
Citera
2023-01-08, 14:54
  #1183
Medlem
frozens avatar
Du kan tjacka en begagnad Xbox 360 på nätet. Jag köpte en sådan på ebay för 700 spänn i syfte att kunna spela gamla kinect spel med ungarna.
Citera
2023-01-08, 15:09
  #1184
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channis
Vet du om man kan göra något åt det? Testade blåsa rent det igår men det hjälpte inte iaf.
Hon har jäkligt många spel som hon vill spela till det och ingen utav oss är insatta i dagens xbox varianter, finns det någon annan som är bakåtkompatibel så man kan spela dessa spel eller är vi kort sagt tvungna att köpa ett nytt xbox med alla nya spel och slänga allt gamla bara? Går det att laga det gamla tro?
Dels finns det ju ett gigantiskt utbud av begagnade Xbox 360 för småpengar. Sålde min 360 i somras tillsammans med 3 dosor och ett tjugotal spel och fick it 500 kronor. Bara själva konsolen kan man idag köpa för kanske 200 kronor.

Ett annat alternativ är ju en Xbox One som är bakåtkompatibel med många men tyvärr inte alla Xbox 360-spel. Så då måste ni kolla upp en lista över spelen innan.

https://www.xbox.com/sv-SE/games/bac...5%20Xbox%20One.
Citera
2023-01-09, 12:36
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Du kan tjacka en begagnad Xbox 360 på nätet. Jag köpte en sådan på ebay för 700 spänn i syfte att kunna spela gamla kinect spel med ungarna.


Så får det bli, tack så mycket!
Citera
2024-04-10, 15:36
  #1186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson666
Ja det går att lösa. Du behöver flasha om ditt Xbox 360. Gör det själv eller lämna den till någon i din närhet. Bor du i närheten av Borås eller Göteborg kan du komma till mig eller skicka det till mig.

Läs mitt svar i den här tråden så förstår du vad som hänt, https://www.flashback.org/t1659948

Jag behöver flasha Xbox 360, bor i Göteborg, men kan komma till Borås på lördag 13/4 2024.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback