Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-17, 11:46
  #1
Moderator
Falukropps avatar
Den här tråden är avsedd för diskussion om tekniska problem med Xbox 360. Det kan vara allt mellan enkla grejer som hur man kopplar in Xboxen till TV:n via HDMI, eller mer avancerade prylar som vad man gör när ljudet försvunnit helt. Kort och gott, vill du fråga om eller diskutera tekniska problem med Xbox 360 har du kommit rätt.

Innan du postar här rekommenderas det dock att du läser igenom Xbox 360 F.A.Q., som har svaren på de vanligast förekommande spörsmålen.

För RROD-problemet, som är ganska utbrett, finns en egen tråd;

Stora tråden om Xbox 360 Red Ring of Death (RROD/3LOD)

Om det du tänkt skriva om Xbox360 inte riktigt passar in i denna tråd, så har vi flera officiella trådar om Xbox360 som kanske passar bättre:

Xbox 360 - Allmän diskussion
Xbox 360 - Xbox Live och nätverksspelande
Xbox 360 - Flashning, chippning, JTAG-hacking, brända spel och homebrew

//mod
__________________
Senast redigerad av Falukropp 2011-02-17 kl. 12:16.
Citera
2011-02-17, 23:28
  #2
Medlem
Penetreights avatar
Är det skillnader på hdmi-kablar förrutom längd och pris? Bör man köpa en tillräckligt lång och sedan köpa den billigaste även fast de inte är så dyra?

/Okunnig slash Snåljåp
Citera
2011-02-17, 23:30
  #3
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penetreight
Är det skillnader på hdmi-kablar förrutom längd och pris? Bör man köpa en tillräckligt lång och sedan köpa den billigaste även fast de inte är så dyra?

/Okunnig slash Snåljåp

nej det är det inte, köp den billigaste du kan hitta.
Citera
2011-02-17, 23:33
  #4
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
nej det är det inte, köp den billigaste du kan hitta.
Mja, delvis rätt. Det är väl skillnad på dom långa kablarna. Tror det handlade om kabeln var längre än ~10 meter så är det bättre att köpa en dyrare variant. Men i överlag så funkar dom billiga lika bra eller bättre i vissa fall.

Tester:
http://www.voodoofilm.org/nyheter/hd...0-kr-1808.aspx
http://www.audioholics.com/education...le-bench-tests
Citera
2011-02-18, 13:40
  #5
Medlem
Varför försvinner signalen mellan min konsol och mina trådlösa handkontroller i stort sett hela tiden? Har kollat upp batterierna och bytt men ingen skillnad så någon som vet vad jag ska göra?

Mvh undrande
Citera
2011-02-21, 07:09
  #6
Medlem
Jag investerade i en xbox360 slim här om dagen och har till denna köpt en billig HDMI kabel. Efter bytet till HDMI ändrade lådan själv bilden till 1080p, bilden blev onekligen klarare och till viss del skarpare MEN fortfarande inte alls så skarp jag vill minnas att den ska vara.. detta märks tydligast när man trycker på "xbox-knappen" i mitten av kontrollen och Xbox Guide menyn poppar upp. texten i denna menyn är fruktansvärt pixlig! Min TV är en Sony Bravia KDL-40V1.

Vad tror ni kan vara orsaken till denna halvkassa bild? Fler som varit med om liknande? Är det med största sanorlikhet inställningar i TV'n som spökar?
Citera
2011-02-21, 09:24
  #7
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranger9
Jag investerade i en xbox360 slim här om dagen och har till denna köpt en billig HDMI kabel. Efter bytet till HDMI ändrade lådan själv bilden till 1080p, bilden blev onekligen klarare och till viss del skarpare MEN fortfarande inte alls så skarp jag vill minnas att den ska vara.. detta märks tydligast när man trycker på "xbox-knappen" i mitten av kontrollen och Xbox Guide menyn poppar upp. texten i denna menyn är fruktansvärt pixlig! Min TV är en Sony Bravia KDL-40V1.

Vad tror ni kan vara orsaken till denna halvkassa bild? Fler som varit med om liknande? Är det med största sanorlikhet inställningar i TV'n som spökar?
Googlade din TV, var svårt att hitta något vettigt om TV'n. Nåja..
Ligger en bit av bilden utanför bildskärmen? Försök hitta en bildinställning på TVn som heter något i stil med "Enhetlig bild"/"1:1 bild" och se om det blir bättre.
Dubbelkolla att XBOXens inställning är 1080p och testa att byta frekvenser. Testa även 1080i och se om bilden blir bättre.
Citera
2011-02-21, 18:22
  #8
Medlem
Zeus1337s avatar
Jag ska sälja mitt gamla 360 och köpa slim men jag vill överföra mina profiler och saves. Hur gör jag detta? Man kan ju kopiera över till usb men vad ska jag kopiera? Det finns ju ingen mapp som heter "saves" liksom
Citera
2011-02-22, 09:50
  #9
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeus1337
Jag ska sälja mitt gamla 360 och köpa slim men jag vill överföra mina profiler och saves. Hur gör jag detta? Man kan ju kopiera över till usb men vad ska jag kopiera? Det finns ju ingen mapp som heter "saves" liksom

Det finns en mapp i systemet på din 360 som heter savegames el. likn i memory.
Du kan bara flytta dom och inte kopiera och din profil dvs. gamertag gör du bara en recover på!
Citera
2011-02-22, 21:53
  #10
Avstängd
vuXen-poJkes avatar
Jag lånar denna tråden lite då jag har ett liknande problem.

Kollade runt lite på denna hemsidan:

http://shop.onoff.com/Produkter/Spel...Tillbehor.aspx

Har alla möjliga ingångar i min tv samt samma stereo som Dallitz. Hur ska jag göra för att få ut den bästa möjliga ljud och bildupplevelsen?

Förstärkaren igen:
http://www.yamaha.co.jp/english/prod...rxv457_rgl.jpg

Tacksam för svar.
Citera
2011-02-23, 15:39
  #11
Medlem
Sirmesss avatar
Ett litet Xbox problem..

Har aldrig haft problem med mitt Xbox 360 slim, köpte Forza motorsport 3 och skivan bullrar och låter när man spelar det lite som det skulle va obalans i den.

Alla andra spel funkar bra och går fint.

Finns det nått sätt man kan se om det är fel på skivan eller fixa detta !?

mvh
Citera
2011-02-23, 15:55
  #12
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirmess
Har aldrig haft problem med mitt Xbox 360 slim, köpte Forza motorsport 3 och skivan bullrar och låter när man spelar det lite som det skulle va obalans i den.

Alla andra spel funkar bra och går fint.

Finns det nått sätt man kan se om det är fel på skivan eller fixa detta !?

mvh

med mitt första xbox som jag fick så händer detta första dagen fast snäppet värre, skivan va totalförstörd efter det.
åkte tillbaka och fick nytt xbox dagen efter.... kolla hur skivan ser ut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback