2022-10-05, 15:13
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Svaret r ja.
Ok va bra.

Undrar lite om adapterna man kpa s man kan spela med mus och tangentbord.
Den jag funderar p heter kx nnting och ligger vl i mitten prismssigt.
Finns ju de som kostar ver tusen spnn men det r lite vl dyrt tycker jag.
r dessa adaptrar nt att ha?
Vill ju inte ha ngon frdrjning.
Citera
2022-12-25, 01:09
Medlem
Varfr r denna trd som r lastgammal pinnad och inte current gen konsoler?
Citera
2022-12-30, 16:56
Medlem
Torch-McFlys avatar
Fungerar den hr dosan till ett XBOX ONE?
Citat:
Trdls handkontroll till Xbox Series X
Microsoft Xbox Wireless controller Gen 9 Pulse Red

https://www.netonnet.se/art/gaming/s...1017805.14407/
Citera
2023-01-07, 11:07
Medlem
Halloj
Min flickvn rotade fram sitt gamla xbox 360 nu i dagarna och jag sjlv r helt okunnig kring konsoller, men summa summarum:
Hon stoppar i en skiva men kommer bara till xbox live sidan dr det inte p ngot stt gr att starta spelet, det gr inte att hitta det nnstans och vi har testat 10+ olika spel. Mste man p ngot stt ladda ner spelet frst via xbox live fr att sen kunna spela? My games nmns att man ska ladda ner via, men sker jag p samma spel som skivan som sitter i s dyker det inte ens upp ngot, det enda vi hittar och kan f tag p r en massa skitspel / diverse demos / andra spel som i vissa fall kanske r modernare n hennes gamla.

Hur fan gr man fr att bara spela ett spel som redan r kpt i fysisk form?
Senast konsollen anvndes var fr typ 7-8 r sen eller ngot snt och d var det bara att stoppa i skivan och spela.
Citera
2023-01-07, 11:36
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channis
Hon stoppar i en skiva men kommer bara till xbox live sidan dr det inte p ngot stt gr att starta spelet, det gr inte att hitta det nnstans och vi har testat 10+ olika spel.
Det lter ju helt sonika som att du ftt fel p dvd-lsaren om inga spel hittas.
Citera
2023-01-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det lter ju helt sonika som att du ftt fel p dvd-lsaren om inga spel hittas.

Vet du om man kan gra ngot t det? Testade blsa rent det igr men det hjlpte inte iaf.
Hon har jkligt mnga spel som hon vill spela till det och ingen utav oss r insatta i dagens xbox varianter, finns det ngon annan som r baktkompatibel s man kan spela dessa spel eller r vi kort sagt tvungna att kpa ett nytt xbox med alla nya spel och slnga allt gamla bara? Gr det att laga det gamla tro?
Citera
2023-01-08, 14:54
Medlem
frozens avatar
Du kan tjacka en begagnad Xbox 360 p ntet. Jag kpte en sdan p ebay fr 700 spnn i syfte att kunna spela gamla kinect spel med ungarna.
Citera
2023-01-08, 15:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channis
Vet du om man kan gra ngot t det? Testade blsa rent det igr men det hjlpte inte iaf.
Hon har jkligt mnga spel som hon vill spela till det och ingen utav oss r insatta i dagens xbox varianter, finns det ngon annan som r baktkompatibel s man kan spela dessa spel eller r vi kort sagt tvungna att kpa ett nytt xbox med alla nya spel och slnga allt gamla bara? Gr det att laga det gamla tro?
Dels finns det ju ett gigantiskt utbud av begagnade Xbox 360 fr smpengar. Slde min 360 i somras tillsammans med 3 dosor och ett tjugotal spel och fick it 500 kronor. Bara sjlva konsolen kan man idag kpa fr kanske 200 kronor.

Ett annat alternativ r ju en Xbox One som r baktkompatibel med mnga men tyvrr inte alla Xbox 360-spel. S d mste ni kolla upp en lista ver spelen innan.

https://www.xbox.com/sv-SE/games/bac...5%20Xbox%20One.
Citera
2023-01-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Du kan tjacka en begagnad Xbox 360 p ntet. Jag kpte en sdan p ebay fr 700 spnn i syfte att kunna spela gamla kinect spel med ungarna.

S fr det bli, tack s mycket!
Citera
2024-04-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson666
Ja det gr att lsa. Du behver flasha om ditt Xbox 360. Gr det sjlv eller lmna den till ngon i din nrhet. Bor du i nrheten av Bors eller Gteborg kan du komma till mig eller skicka det till mig.

Ls mitt svar i den hr trden s frstr du vad som hnt, https://www.flashback.org/t1659948

Jag behver flasha Xbox 360, bor i Gteborg, men kan komma till Bors p lrdag 13/4 2024.
Citera
2024-07-10, 13:47
Medlem
NioLivs avatar
En frga, xbox 360 store stnger ju 29e jul.
S jag undrar om man behver xbox live fr att uppdatera ett spel man har p skiva?
Har inte hunnit kra Fallout 3 s vill grna uppdatera det sklart.

Mvh
Citera
2024-07-30, 21:33
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
En frga, xbox 360 store stnger ju 29e jul.
S jag undrar om man behver xbox live fr att uppdatera ett spel man har p skiva?
Har inte hunnit kra Fallout 3 s vill grna uppdatera det sklart.

Mvh

Yes. Xbox 360 games will still prompt for and install game updates when one is available for a game that youve launched. This includes mandatory compatibility packs that are necessary to play certain titles.

Nu fick 360 leva p ganska lnge, men det r nd synd nr fretagen lgger ner online butikerna. Enda mjligheten till att lira vissa online spel nu sker ju om man moddar konsolerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in